دسته بندی | حسابداری |
بازدید ها | 6 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 243 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 54 |
اقتصاد کنونی جهان اقتصاد پولی است . اغلب معاملات و مبادلات با پول صورت می پذیرد . پول در فعالیتهای اقتصادی نقش بسیار تعین کننده ای دارد .بدون استفاده از آن هزاران معامله گوناگون بازرگانی ، که هر روز شاهد انجام آنها هستیم ، غیر ممکن است.
پاره ای از این معاملات که امکان پذیر هستند در صورت نبودن پول ، با دشواری و تاخیر فراوان صورت خواهد گرفت.
بنابر این ، حذف پول و به دنبال آن به کنار گذاشتن حرفه بانکداری از جوامع بشری غیر ممکن به نظر میرسد. زیرا در زندگی اقتصادی امروزی بانکها وظایف مهمی را بر عهده گرفته اند.
مثلا بانکهای تجاری بر خلاف سایر موسسات مالی که فقط می توانند موجودی های نقدی خود را قرض دهند، قادرند پول جدید ایجاد کنند و تا چند برابر موجودی های نقدی خود بر میزان قدرت خرید جامعه بیفزایند.
به طورکلی میتوان گفت که امروزه حرفه بانکداری ، تامین مالی سایر حرفه ها و کسب کارها را بر عهده دارد . بدین گونه ، بانک و بانکداری در تمامی جنبه های زندگی اقتصادی جوامع ریشه دوانده است.
با وجود این ، اگر نظام بانکی از کنترل خارج شود خلق و خوی استثماری و تجاوزگر پیدا خواهد کرد . در اینجا این سوال مطرح است که آیا حذف خلق و خوی استثمارگر و ظالمانه نظام بانکی ادامه دارد؟
آری . در چهارچوب بانکداری اسلامی بدون ربا، می توان به سوال فوق پاسخ مثبت داد . و باتحقق این آرزو است که ابزارهای پولی می توانند بالا رفتن سطح زندگی بشری و کرامت او را نوید دهند .
تاریخچه بانک صادرات ایران:
پانزدهم شهریور سال1331 موسسه ای اقتصادی به نام شرکت سهامی بانک با سرمایه 20 میلیون ریال که 50 درصد آن پرداخت شده بود در اداره ثبت شرکتها و مالکیتهای صنعتی تهران به ثبت رسید. این شرکت بعدها بانک صادرات و معادن نام گرفت. این بانک در 22 آبان همان سال و با سیزده نفر در طبقه دوم یک ساختمان در کوچه دولت معروف به کوچه مرغیها به طور رسمی شروع به کار کرد . شروعی که حتی در خوشبینانه ترین حالت در عرصه رقابت با بانکهای قدیمی و مقتدر دولتی ، موفقیت ویکه تازی را دشوار می نمود.
اهداف اجرائی این بانک خصوصی در سالهای اولیه تشکیل عبارت بود از :
دادن وام و سرمایه گذاری در فعالیتهای اقتصادی از قبیل صنایع و استخراج معادن و توسعه کشاورزی و جلب سرمایه های داخلی و پس اندازهای هر چند کوچک ، ایجاد شبکه وسیع بانکی در سراسر کشور و ارائه تسهیلات بانکی بهتر به مردم.
مقدمه ............................................................................................................................................. 1
بخش اول- کلیّات
تاریخچه بانک صادارت .................................................................................................................2
بانک صادرات ، بعد ازپیروزی انقلاب ....................................................................................... 3
گوشه ای از خدمات بانک صادرات ........................................................................................... 4
افتخارات بانک صادرات ............................................................................................................... 5
طرح سپهر ..................................................................................................................................... 6
بخش دوم – عملیات بانکی
منابع ..............................................................................................................................................10
مصارف ..........................................................................................................................................10
خدمات ..........................................................................................................................................10
اعتبار .............................................................................................................................................11
سپرده ............................................................................................................................................13
خدمات بانکی ...............................................................................................................................14
عملیات اعتباری ..........................................................................................................................15
عملیات مالی ............................................................................................................................... 16
نظام بانکی بدون ربا ...................................................................................................................16
سپرده قرض الحسنه ..................................................................................................................17
سپرده های مدت دار .................................................................................................................17 انواع تسهیلات مالی ...................................................................................................................18
بخش سوم – حسابداری
اسناد محاسباتی ......................................................................................................................... 22
دفتر روزنامه ................................................................................................................................ 22
دفتر معین ................................................................................................................................... 23
دفتر کل .......................................................................................................................................25
فصول اصلی ................................................................................................................................25
قرض الحسنه اعطائی .............................................................................................................. 26
مضاربه ......................................................................................................................................... 27
مشارکت مدنی ........................................................................................................................... 28
فروش اقساطی ........................................................................................................................... 31
اجاره به شرط تملیک ............................................................................................................... 33
معاملات سلف ............................................................................................................................ 35
خرید دین ................................................................................................................................... 37
مطالبات سرسید گذشته .......................................................................................................... 39
مطالبات معوق ............................................................................................................................ 42
بستانکاران متفرقه ..................................................................................................................... 30
سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت ......................................................................................... 45
سپرده سرمایه گذاری بلند مدت ........................................................................................... 46
پیش پرداخت مشتریان .......................................................................................................... 46
مضارعه ........................................................................................................................................ 49
مساقات ........................................................................................................................................ 49
حسابهای انتظامی ..................................................................................................................... 50
بخش چهارم –مکاتبات و بایگانی
مکاتبات ....................................................................................................................................... 53
بایگانی ......................................................................................................................................... 54
دسته بندی | تاریخ |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 1104 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 12 |
عید قربان
صدای پای عید می آید. عید قربان عید پاک ترین عیدها است عید سر سپردگی و بندگی است. عید بر آمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است.
صدای پای عید می آید. عید قربان عید پاک ترین عیدها است عید سر سپردگی و بندگی است. عید بر آمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است. عید قربان عید نزدیک شدن دلهایی است که به قرب الهی رسیده اند. عید قربان عید بر آمدن روزی نو و انسانی نو است. و اکنون در منایی، ابراهیمی، و اسماعیلت را به قربانگاه آورده ای اسماعیل تو کیست؟ چیست؟ مقامت؟ آبرویت؟ موقعیتت، شغلت؟ پولت؟ خانه ات؟ املاکت؟ ... ؟
دسته بندی | حسابداری |
بازدید ها | 10 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 380 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 110 |
بیمه ، اشخاصی را که متحمل لطمه ، زیان یا حادثه ناخواستهای شده اند قادر می سازد که پیامدهای این وقایع ناگوار را جبران کنند. خسارت هایی که به این قبیل افراد پرداخت میگردد از پول هایی تأمین می شود که برای خرید بیمه نامه می پردازند و با پرداخت آن در جبران خسارت همدیگر مشارکت می کنند. به بیان دیگر همه آن هایی که خود را بیمه میکنند با مشارکت در سرمایه ای که متعلق به همه خریداران بیمه است ، در جبران خسارت و زیان های هریک از افراد بیمه شده، شریک و سهیم می شوند.
بیمه گران خطرهای احتمالی را به خوبی می شناسند و احتمال وقوع آن ها رامی دانند بنابر این می توانند میزان حق بیمه ای را که هر شخص باید بپردازد به نحوی محاسبه کنند که مبلغ جمع آوری شده برای جبران خسارت هایی که پیش خواهد آمد، کافی باشد. بدیهی است که تنها تعدادی از آنان که خود را بیمه کرده اند نیاز به جبران خسارت از محل مبلغ جمع آوری شده خواهند داشت.
بیمه چگونه به وجود آمد
بیمه های غیرزندگی ، پیشینه بلند مدتی دارند. نوعی از بیمه های دریایی حدود 3000 سال قبل مورد استفاده قرار گرفت . بیمه های زندگی نیز سابقه زیادی دارند.این نوع بیمه ها نخستین بار هنگامی پدید آمد که سربازان رومی قسمتی از دستمزدخود را در صندوقی جمع آوری کردند تا چنانچه در جنگ کشته شدند، آن پول به خانواده هایشان پرداخت شود.
بیمه در دنیای امروز
امروز دیگر تصوراین که گونه ای از فعالیت انسان بدون وجود بیمه شکل پذیردمشکل است . به ویژه آن که در قرن بیستم تحولات تکنولوژی ، حمل و نقل وارتباطات با سرعت و وسعت شگفت آوری انجام پذیرفته است . برجسته ترین نمونه این موضوع پیشرفت موتور اتوموبیل است که متعاقب آن بیمه اتوموبیل به یکی ازمهم ترین بخش های صنعت بیمه تبدیل شده است . توسعه مهم دیگر، افزایش تعداد ریسک های یگانه خیلی بزرگ است .نفتکش های غول پیکر و هواپیماهای بسیار بزرگ نمونه هایی هستند که نشان می دهند سرمایه تحت پوشش بیمه ممکن است صدها میلیون تومان ارزش داشته باشد. مشکلات مربوط به پوشش چنین سرمایه های عظیمی باعث شده است که بیمه گران به پشتیبانی یکدیگر، یک خطر بزرگ را در سطح داخلی و بین المللی به صورت بیمه اتکایی مجدد بین خود توزیع کنند و از عهده جبران خسارت های هنگفت برآیند. همراه با ارتقا و پیچیدگی بیشتر زندگی انسان امروز، بیمه ها نیز از زوایای مختلف و با شتاب توسعه یافته اند. زیان هایی که ممکن است به طور ناخواسته در جریان فعالیت و زندگی عادی هر فردی به دیگران وارد آید و در قبال آن ها مسؤول واقع شود بابیمه مسؤولیت تحت پوشش قرار می گیرند. در این خصوص ، می توان به بیمه مسؤولیت پزشکان و بیمه مسؤولیت تولید کنندگان اشاره کرد. نمونه های جدیدتر، بیمه افترا برای روزنامه نگاران و ایستگاه های رادیو و تلویزیون و بیمه آلودگی ناشی از نشت نفت از تانکرهاست . بیمه های سیل ، زلزله و خرابی کامپیوترنیز بر همین منوال ظهور کرده اند. بیمه های زندگی نیز پیشرفت های شگرفی یافته و مجموعه متنوعی از انواع این نوع بیمه را ارائه کرده است . در این زمینه انواع بیمه های مستمری و عمر و پس انداز به طور چشم گیری افزایش یافته است . در ادامه ، بیمه گران رشته زندگی مجبور شده اندکه با مشکلات جدیدی نظیر بیماری ایدز مواجه شوند و درباره پیشرفت علم ژنتیک بیندیشند.
بیمه چیست ؟
بیمه چگونه به وجود آمد؟
بیمه در دنیای امروز
فصل اول : کلیات شرکت بیمه دانا
تاریخچه شرکت
برنامهها و سیاستهای کلان شرکتی
فصل دوم : انواع بیمه نامه های شرکت بیمه دانا
بیمه اتومبیل
بیمـه درمـان تکمیلـی
بیمه آتش سوزی چیست ؟
بیمههای باربری
بیمههای وارداتی و صادراتی
بیمههای مسئولیت
بیمه عمرو پس انداز
بیمه تأمین خانواده
بیمه تشکیل سرمایه بازنشستگی
بیمه سرمایه فرزندان
بیمة مهریه
بیمه مسافرین به ایران شرکت بیمه دانا
بیمه مسافرین به خارج از کشور
فصل سوم : قوانین و مقررات
قانون اداره امور شرکتهای بیمه
اساسنامه شرکتهای بیمه
اساسنامه شرکت سهامی بیمه دانا
فصل اول - کلیات
فصل دوم – ارکان شرکت
الف – مجمع عمومی
ب – هیات مدیره
ج – مدیر عامل
د – بازرس قانونی
فصل سوم – مقررات مالی
فصل چهارم – مقررات مختلف
کلیات حقوق بیمه
قاعدهٔ عام و خاص
انواع دعاوی
منابع و آبشخورهای حقوق بیمه
قرارداد بیمه و اصول فرمانروا بر عقدها و قراردادها
شرایط بنیادی درستی و اعتبار قرارداد بیمه
تنظیم قرارداد بیمه و صدور بیمهنامه
اصل حسن نیت
موارد فسخ و انفساخ قرارداد بیمه
خاتمهٔ قرارداد بیمه
فصل چهارم : حسابداری بیمه
حسابداری شرکتهای بیمه (3)
حسابهای کل و معین شرکتهای بیمه
شرح حسابهای کل و معین
حساب بیمه گزاران باربری
حساب بیمه گزاران گروهی اشخاص
حساب سایر بیمه گزاران
حساب بیمه مرکزی ایران
حساب وام بیمه گزاران عمر
حساب سرمایهگذاری و مشارکت
حساب نمایندگان
حساب بازپرداخت سود و سرمایه بیمه عمر
حساب حق برگشتی
حساب کارمد پرداختی
حساب ذخایر فنی
مقررات و نحوه محاسبه ذخایر فنی شرکتهای بیمه
حسابداری شعب شرکتهای بیمه
1- حسابداری شعب: سیستم متمرکز
2- حسابداری شعب: سیستم غیر متمرکز
عناورین حسابهای کل حسابداری شعبه در سیستم غیر متمرکز
عناوین حسابهای کل حسابداری مرکزی در سیستم غیر متمرکز
حسابداری کل ( تمرکز حساب ها )
صورت های مالی شرکتهای بیمه
صورتحساب سود و زیان
یادداشت های ضمیمه صورتحساب سود و زیان
یادداشت 1 : حق بیمه
یادداشت 2 : کارمزد و کارمزد منافع
یادداشت 3 :خسارت سهم بیمه گران اتکائی
یادداشت 4 :حق بیمه اتکائی
یادداشت 5 : کامرزد، تخفیف و تمبر
یادداشت 6 : خسارت پرداختی
یادداشت 8 : سهم صندوق خسارتهای بدنی
یادداشت 9 : سود سپرده واگذاری اتکائی ـ سود سپرده قبولی اتکائی
یادداشت 10 :ذخائر فنی در پایان دوره عملکرد ـ ذخائر فنی در ابتدای دوره عملکرد
یادداشت 11: درآمد سرمایه گذاریها
یادداشت 12 : هزینه های اداری و پرسنلی و سایر هزینه ها
یادداشت 13 : سایر درآمد ها
یادداشت 14 : ماللیات
یادداشت 16 :اندوخته قانونی و اندوخته سرمایه ای
یادداشت 17 :سود قابل تخصیص و سود انباشته در پایان دوره
نتیجه گیری
دسته بندی | حسابداری |
بازدید ها | 9 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 1977 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 140 |
در دنیای امروز که هر روز شکل تازه ای از ارتباطات اقتصادی به وجود میآید و افراد و شرکتها و مؤسسات با یکدیگر در ارتباط میباشند و تغییرات مالی آنها بر یکدیگر تأثیر دارد و روز به روز این فعالیتها پیچیدهتر میشود این عوامل باعث می شود که نقش حسابداری به عنوان فراهم کنندگان اطلاعات مالی با استفاده از استانداردهای حسابداری برای استفاده کنندگان بیشتر مشخص گردد. نیاز روز افزون موسسات و سازمانها به اطلاعات صحیح و بهنگام جهت بکارگیری در فرآیند تصمیم گیری مدیران، مقولهای اجتناب ناپذیر است.
در این راستا سیستم اطلاعات مدیریت منبع اصلی ارائه اطلاعات بشمار میآید. سیستم اطلاعات حسابداری به عنوان مهمترین زیر مجموعه این سیستم، اطلاعات مالی متنوعی را در اختیار استفاده کنندگان این نوع اطلاعات، خصوصا " مدیران هر سازمان" قرار می دهد. به طور کلی اطلاعات حسابداری بایستی از ویژگیهای خاصی برخوردار باشد تا در فرآیند تصمیم گیری مورد استفاده قرار گیرد. ویژگیهای کیفی این گونه اطلاعات نظیر مربوط بودن، و قابلیت اتکاء از جمله خصیصههایی است که بر میزان بکار گیری اطلاعات بهموقع (بهنگام) تأثیر می گذارد. در این مفاله مختصری در مورد تعاریف حسابداری و تاریخچه و انواع مختلف حسابداری و اهمیت آن بحث شده است.
● مقدمه
حسابداری یک سیستم اطلاعاتی است که با فراهم کردن اطلاعات لازم کمک می کند تا سرمایه گذارها، اعتبار دهندگان، مدیران و دولت نسبت به مسائل اقتصادی بهتر بتوانند تصمیم بگیرند. برای مثال اگر شخصی بخواهد در شرکتی سرمایه گذاری کند، تمایل دارد که وضعیت مالی آن شرکت و یا نتایج عملیات آن شرکت را در طی سالهای قبل بداند. موضوعاتی که بصورت گزارش های مالی توسط حسابداران تهیه می شود. حسابداری به منظور جوابگویی به نیازهای انسان بوجود آمده است به همین دلیل با گذشت زمان و به موازات گسترش فعالیتهای اقتصادی و افزایش پیچیدگی آن، هدفها و روشهای حسابداری برای جوابگویی به نیازهای اطلاعاتی، توسعه یافته است چرا که اشخاص، شرکتها و دولت برای تصمیم گیری در مورد توزیع مناسب منابع مالی نیاز به اطلاعاتی قابل اتکا دارند که این اطلاعات را به یاری حسابداری میتوان بدست آورد. از سوی دیگر انجام سرمایه گذاری یکی از مواد ضروری و اساسی در فرایند رشد و توسعه اقتصادی کشور است و سرمایه گذاران نیز از بعد عرضه سرمایه، تا حد امکان سعی دارند منابع مالی خود را به سوئی سوق دهند که کمترین ریسک و بیشترین بازده را داشته باشد. یعنی بدنبال برآورد ریسک سرمایه گذاری خواهند بود. این در حالی است که یکی از مبانی اساسی برای محاسبه ریسک بازار شرکتها، استفاده از اطلاعات تولید شده توسط سیستم حسابداری است.
مقدمه
حسابداری: کلیات٬تعاریف٬ انواع٬تاریخچه و اهمیت
تاریخچه بانک و بانکداری در ایران
تاریخچه نخستین بانک ایرانی
فصل اول : آشنایی با خدمات و تسهیلات ارائه شده به مشتریان در بانک سپه
مقدمه :
اعضای هیئت مدیره بانک سپه
نمودار سازمانی بانک سپه
معرفی خدمات ارائه شده در بانک های سپه سراسر کشو
خدمات ریالی
متن قانونصدور چک ( قانونجدید)
متن کامل پیش نویس لایحه جدید صدور چک
پیش نویس لایحه صدور چک
نحوه رفع سوء اثر از سوابق چکهای برگشتی اشخاص
خدمات ارزی
خدمات ویژه بانکی
فصل دوم : ونحوه تنظیم حسابهای مالی
مقدمه
حسابهای داخلی
اجزا و عناصر تشکیل دهنده مدل حسابداری بانکها
روش ثبت و نگهداری حسابها در سیستمهای مکانیزه حسابداری
منابع و مصارف در بانکها
انواع عملیات بانکها
اسناد حسابداری در تسهیلات تبصره ای
میزان استهلاک دارائیهای ثابت در بانکها
سند حسابداری سپرده قانونی
سرفصل سرمایه گذاری و مشارکت حقوقی بانکها
حساب "مشترک مشارکت مدنی " و " وجوه دریافتی مضاربه
نرخ سپرده قانونی
سود اوراق مشارکت
حق الوکاله بکارگیری منابع سپرده گذاران
نسبتهای مالی الزام آور
ضریب نقدینگی و نحوه محاسبه وامها
زیانهای ناشی از مطالبات
اقلام خارج از ترازنامه
ارزشگذاری اوراقبهادار
تراکم داراییها و بدهیها و اقلام خارج از ترازنامه
معاملات با اشخاص وابسته
مدیریت و ذخیرهگیری برای انواع ریسکهای بانکی
عملیات حسابداری سپرده گذاری کوتاه مدت
عملیات حسابداری سپرده سرمایه گذاری بلند مدت
رسیدگی به موجودی روزانه صندوق و طریقه ( بستن ) خزانه
نحوه تهیه شیفریه
مثال
فصل سوم : نحوه طراحی صورتهای مالی به همراه صورتهای مالی بانک سپه
مقدمه
انواع طبقه بندی حسابها در سیستم بانکی
نسبتهای مالی دربانکها
سررسید داراییها و بدهیها
اقلام خارج از ترازنامه
ترازنامه
تسعیر دارائیها و بدهیهای ارزی در بانکهای دولتی
صورت حساب سود و زیان
اجزاء صورت سود و زیان
سود و زیان در بانکها
نکاتی پیرامون اقلام صورت سود و زیان بانک
فرمت صورت سود و زیان در بانکها
نقد حسابداری و گزارشگری مالی در بانکهای ایران
نمونه های صورتهای مالی بانک سپه
دسته بندی | شیمی |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 123 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 5 |
تأثیر انجماد بر کیفیت مواد غذایی
انجماد کردن، یکی از آسان ترین و قابل قبول ترین روش های نگهداری مواد غذایی است. یخ زدن باعث کشتن میکروب ها در مواد غذایی نمی شود، بلکه سبب کند شدن عمل میکروارگانیسم ها شده و با کند کردن تغییرات شیمیایی که بر کیفیت غذا تأثیر می گذارند، از خراب شدن آنها جلوگیری می کند.
دسته بندی | حسابداری |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 153 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 68 |
فهرست مطالب
چکیده فارسی
مقدمه
فصل اول کلیات
بخش اول تعریف حسابداری سنجش مسئولیت
پیش نیازهای سنجش مسئولیت
مفروضات حسابداری سنجش مسئولیت
پیش فرضهای لازم برای ایجاد نظام حسابداری سنجش مسئولیت
مزایای عمده حسابداری سنجش مسئولیت
ساز و کار سنجش مسئولیت
بخش دوم گزارشگری مسئولیت
مبانی گزارشات ایفای مسئولیت
بخش سوم سیستمهای حسابداری سنجش مسئولیت
ویژگی سیستم حسابداری سنجش مسئولیت
نحوه عملکرد سیستم حسابداری سنجش مسئولیت
بخش چهارم همبستگی حسابداری صنعتی و سنجش مسئولیت
ارتباط بودجه با سنجش مسئولیت
بخش پنجم سنجش مسئولیت در مدیریت متمرکز
تمرکز زدایی و حسابداری سنجش مسئولیت
الف) منافع تمرکز زدایی
ب- هزینههای تمرکز زدایی
بخش ششم سنجش مسئولیت در مدیریت غیرمتمرکز
سازمانهای غیرمتمرکز
چرا در سازمانها عدم تمرکز وجود داشته باشد؟
فواید عدم تمرکز
مضرات عدم تمرکز
فصل دوم (پیشینه)
بخش اول مسئولیت
ارکان مسئولیت
بخش دوم مرکز مسئولیت
مراکز مسئولیت
انواع مراکز مسئولیت
مرکز بهای تمام شده
مرکز مسئولیت هزینه
نقش هزینههای قابل کنترل در سنجش مسئولیت
مرکز بهای تمام شده اختیاری
مراکز درآمد
مراکز سود
مراکز سرمایه گذاری
مراکز مسئولیت و ساختار سازمانی
بخش سوم جریان اطلاعات
چهارمین سطح مسئولیت
سومین سطح مسئولیت
دومین سطح مسئولیت
اولین سطح مسئولیت
فصل سوم (نتیجه گیری و پیشنهادات)
اندازه گیری عملکرد
ارزیابی عملکرد مدیران
ارزیابی عملکرد مدیران در مقابل عملکرد اقتصادی مراکز مسئولیت
نقش بخشهای شرکت در سنجش مسئولیت
ارزیابی مدیران بخش
ارزیابی نسبی عملکرد در سازمانها
ارزیابی عملکرد در سازمانهای غیر انتفاعی
اندازه گیری عملکرد در مراکز بهای تمام شده اختیاری
اندازه گیری عملکرد در مراکز سود
ارزیابی عملکرد در مراکز سرمایه گذاری
اندازه گیری سود و داراییهای مراکز سرمایه گذاری
شاخصهای سنجش عملکرد
الف) شاخصهای نوین
ارزش افزوده اقتصادی (EVA)
کاربردهای داخلی EVA
کاربردهای خارجی EVA
ارزش افزوده بازار (NVA)
روابط بین ارزش افزوده اقتصادی و ارزش افزوده بازار
ب) شاخص های مالی سنتی
معیارهای مالی سنتی
1- بازده سرمایه گذاری
2- سود باقیمانده
3- بازده فروش
4- سود هر سهم
5- قیمت به عایدی هر سهم
فهرست منابع
چکیده انگلیسی
فهرست جداول
جدول2- 1: گزارش حسابداری مسئولیتی
جدول3- 1: مثال
فهرست نمودارها
نمودار 1- 1: نمودار سازمانی
نمودار 2- 1: مراکز سرمایه گذاری، سود و هزینه
فهرست اشکال
شکل 2- 1: ساختار سازمانی و مراکز مسئولیت
شکل 3- 1: سرمایه گذاری
شکل3- 2: گزارش سنجش مسئولیت
-------------------------------------------------------------------------------
چکیده
حسابداری سنجش مسئولیت، سیستم تدارک و تجزیه و تحلیل مقایسه ای نتایج عملکرد مدیران مراکز مسئولیت با بودجه جامع، به منظور ایجاد امکان ارزیابی سنجش مسئولیت آنان در راستای بهبود مستمر عملیات است. حسابداری سنجش مسئولیت از جمله نظام های اطلاعاتی است که در قالب ساختار نظام مند، مراکز مسئولیت را تدوین و تعریف و سپس اختیارات هر یک از مراکز مسئولیت را تنظیم و تفویض می نماید و به منظور سنجش مسئولیت مدیر هر مرکز در قبال اختیارات تفویضی، به ارزیابی آنها می پردازد و گزارش سنجش مسئولیت هر مرکز مسئولیت را تنظیم و در اختیار مدیریت شرکت قرار می گیرد. بنابراین، نظام حسابداری سنجش مسئولیت، با توجه به اصل بنیادین تعریف شده یعنی پاسخگویی در قبال اختیارات تفویضی، لزوماً و ضرورتاً در سازمان های غیرمتمرکز طراحی و به کار گرفته می شود. سازمان ها مورد بحث در حقیقت سازمان های بزرگی هستند که بخش ها و واحدهای کوچکتر تحت عناوین، بخش، گروه، واحد تجاری، مرکز کار و دپارتمان تقسیم می شوند و جهت اداره کارآمد و اثربخش اختیارات لازم را تفویض و به مدیران مربوطه انتقال می دهند و جهت اداره کارآمد و اثربخش اختیارات لازم را تفویض و به مدیران مربوطه انتقال می دهند و حیطه نظارت (تعداد افراد تحت سرپرستی مدیر) را کاهش می دهند و سازمان را از نظر ساختاری بلند یعنی با سطح متعدد طراحی می نمایند. در این وضعیت، موضوع سنجش مسئولیت و ارزیابی عملکرد از اهمیت ویژه ای برخوردار می گردد. پیچیدگی نظارت، در این سازمان ها و فرماندهی کار و فعالیت و منابع توسط مدیران متعدد نیز بر اهمیت سنجش مسئولیت و ارزیابی عملکرد می افزاید. توجه به ساختار بندی غیرمتمرکز، در تعریف مراکز مسئولیت نه تنها سودمند بلکه ضروری است، زیرا از منابع مورد و ثوق جهت تعریف مراکز مسئولیت، ساختار سازمانی است که در سازمان های غیرمتمرکز، هر یک از بخش ها و واحدهای جزء طراحی شده جهت تفویض اختیار، می تواند به عنوان یک مرکز مسئولیت در نظام حسابداری سنجش مسئولیت تعریف و گزارشگری مسئولیت صورت گیرد.
دسته بندی | طرح های توجیهی |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 108 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 16 |
(فهرست)
دسته بندی | فناوری اطلاعات |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 1633 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 55 |
فصل اول"طرح تحقیق"
بیان مسئله.
اهداف و ضرورت این تحقیق.
فصل دوم"ادبیات تحقیق"
چکیده
روندهای موجود در فناوری اطلاعات و ارتباطات
انفجارها و انقلاب های نوآوری.
تحول اساسی
روندها در حوزه ی فناوری.
روند یک.
استفاده از اینترنت در سراسر جهان مستمرا" افزایش میابد.
کسب و کار الکترونیکی آمده است تا برای همیشه بماند
تجارت الکترونیکی در سراسر جهان در حال رشد است.
سایت های وبی کارکردی ضروری از کسب و کار محسوب می شوند
ارتباطات بی سیم به طور عمده ای افزایش خواهد یافت.
یادگیری از راه دور، یک کارکرد کسب و کاری می شود.
تقاضا برای افرادی که آموزش فنی دیده اند در سراسر جهان وجودخواهد داشت.
روند دو
فناوری اطلاعات در حال تغییر دادن چگونگی ما است.
فناوری اطلاعات در حلا متحول ساختن ارزشها و زنگیهای ما میباشد
فناوری اطلاعات در حال متحول ساختن شیوهی انجام کسب و کار ما میباشد
فناوری اطلاعات در حال تغییر دادن چگونگی تولید ماست
فناوری اطلاعات در حال تغییر دادن چگونگی کشاورزی و دامداریها میباشد..
فناوری اطلاعات در حال تغییر دادن چگونگی مسافرت و جا به جا کردن کالاهای ما می باشد
فناوری در حال متحول ساختن چگونگی کار حکومت های ما می باشد
فناوری اطلاعات در حال متحول ساختن چگونگی یادگیری ما می باشد
فصل سوم"تجزیه و تحلیل"
تجزیه و تحلیل
فصل چهارم "نتیجه گیری و پیشنهادات"
نتیجه گیری
پیشنهادها
جمع بندی
پیوست
منابع
دسته بندی | روانشناسی |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 122 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 65 |
فهرست :
مقدمه :
فصل اول هنجارهای اجتماعی و انواع آن
فصل دوم ارزش های اجتماعی و نقش نهادهای مختلف پرورش ارزش ها
فصل سوم کنترل اجتماعی
فصل چهارم کجروی
فصل پنجم بزهکاری جوانان و نوجوانان
- تعریف بزه و بزهکاری
- علل و عوامل بزهکاری
- زمینه ها و علل پیدایش بزه و بزهکاری
- چگونگی پیشگیری از بزهکاری نوجوانان ( پیشنهادات عملی )
فصل نهم تحاجم فرهنگی علل و عوامل .
- الف ) بررسی یک موضوع
- ب ) تهاجم فرهنگی جدید
1 – عناصر اساسی
2 – ویژگی ها
فصل دهم نیاز به شادی در جامعه ها
فصل یازدهم موسیقی و گرایش جوانان امروز به موسیقی های پاپ کلاسیک غربی .
فصل دوازدهم حجاب دختران ( مصاحبه )
دسته بندی | روانشناسی |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 142 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 72 |
مقدمه
امروزه فرار کودکان از خانه به صورت یک بحران در زندگی بسیاری از خانواده ها درآمده است چرا که در صد بالایی از این افراد گرفتار مشکلاتی چون دزدی ؛ انحرافات جنسی و .... می شوند. گر چه این نوجوانان به دلایل مختلفی از خانه می گریزند اما نتایج و پیامدهای کم و بیش یکسانی در انتظار آنهاست. پدیده فرار دختران به عنوان یکی از چالش های اجتماعی نیاز به مدیریت قوی اجتماعی در زمینه آسیب های اجتماعی دارد. به طور متوسط روزانه 49 مورد فرار از منزل به مرکز ساماندهی کودکان و نوجوانان فراری وابسته به شهر داری تهران گزارش می شود( برزگر1383؛49).پلیس روزانه 90 نفر از جوانان فراری را که قربانی تجاوز و غیره شده دستگیر می کند که اکثر آنان در ترمینال ها ایستگاه های راه آهن؛ پارک ها و.... به سرمی برند( رسول زاده طباطبایی وهمکاران 1384:15) فرار دختران از منزل یک پدیده چند علتی است که ریشه های آن را میتوان در فقر اقتصادی و فرهنگی؛ از هم پاشیدگی خانوادگی، طلاق یا جدایی عاطفه والدین؛وجود ناپدری یا نامادری؛ اعتیاد؛رفاه و آزادی بیش ازحد، دوستان ناباب، تعرض جنسی توسط نزدیکان، مشکل اخلاقی درخانواده، ازدواج تحمیلی، وجود شکاف بین نسلها و اختلافات بین والد و فرزند و تغییر ارزشها و الگوها در فرزندان و...جستجو کرد( همان: 19)فرار دختران از خانه نه تنها خود ایشان را در معرض آسیب های جدی روانی و جسمی قرار میدهد بلکه در صورت عدم انجام اقدامات موثر برای حل آن؛ بخشی از نیروی کار و مادران فردای جامعه از دست خواهند رفت. از آنجا که بقاء جامعه در گرو بقای خانواده و موفقیت و شکست جامعه در سلامت و یا گسستگی نهاد خانواده است؛ لذا خانواده از اهمیت خاصی برخوردار است.شخصیت کودک از طریق تعاملات خانوادگی رنگ می پذیرد و والدین، اولین کسانی هستند که با رفتار و گفتار خود شخصیت کودک را پایه گذاری می کنند. تعاملات خانواده موجب احساس آرامش، پذیرش و تامین سلامت روانی و یا بالعکس موجب تنفر و نارسایی در رفتار کودک می شود. نوجوانانی که در خانواده هایی بزرگ می شوند که فاقد پذیرش شان می باشند و مشکلات عدیده ای رو به رو بوده و اغلب از محیط خانه و خانواده فراری اند.
چکیده
مطالعه حاضر در پی یافتن عوامل خانوادگی موثر بر فرار دختران است. این مسئله نه تنها مشکل فردی و خانوادگی بلکه معضل اجتماعی است چرا که زمینه ساز انواع جرایم و انحرافات اجتماعی نظیر فحشاء -اعتیاد- قاچاق مواد مخدر- سرقت – شیوع بیماری های مقاربتی و...این درحالی مطرح است که براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت سالانه بیش از 1 میلیون نوجوان 13 تا 19 ساله از خانه فرار میکنند( محمدخانی 1386 : 20).در ایران نیز تعداد کودکان فراری به گونه ای نگران کننده در حال افزایش است به طوری که آمار آن در سال 1378 نسبت به سال 1365 حدودا 2 برابر شده است. فرار کودکان از منزل به عنوان مکانیسمی دفاعی با خود به خیابان پناه می برد که ( کارل هورنای ) آن را نوعی تضاد درون فردی می داند. ( سو) نیز بر شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت یافتن اوقات فراغت بیشتر تاکید دارد. ( هاروکس ) رشد انحراف را در سختگیری های بیجا و غیر منطقی بزگسالان و (ونلاکول) میل به رهایی از قیود خانواده و (زائدوشسترم) هم تمایل به فرار را زیر فشارهای خانوادگی و اجتماعی جستجو میکنند( همان:25) پژوش های مرتبط با موضوع نیز بر اثر سوء رفتار والدین، نوع رابطه پدر ،اختلاف شدید و درگیری بین اعضاء، طلاق، متارکه، وجود ناپدری و نامادری ،فقر فرهنگی، بیسوادی و اعتیاد به عنوان عوامل برانگیزاننده نیل به فرار تاکید داشته اند. در این پژوهش به عوامل مختلف خانوادگی نظیر سرپرستی والدین، آزار جسمانی و جنسی ،تبعیض دختر و پسر ،وضعیت اقتصادی و اجتماعی و.... اشاره شده است.
دسته بندی | کارآموزی |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 827 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
اسلایدی از پاورپوینت کار شده در این کاربینی
فهرست مطالب در فایل word کاربینی
چکیده
مقدمه
معرفی شغل موردنظر
جریان کار و فعالیتها
مواد، تجهیزات،ابزار و ماشین آلات مرتبط
جایگاه شغلی موردنظر و نقش آن در ماموریت آن حوزه شغلی
نتیجه گیری و پیشنهادات
فرم ارزشیابی.
تصویری از محیط فایل کاربینی در word
دسته بندی | شهرسازی |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1135 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 39 |
مقدمه
رفتار
تعریف رفتار از منظر رواشناسی
دسته بندی رفتار ها
ویژگی های رفتار
تأثیر فرهنگ و اجتماع بر رفتار
عوامل موثر بر رفتار
تفاوت الگوهای رفتاری در فرهنگ های مختلف
تاثیر زمان بر رفتار
محیط های غیر پاسخگو و تاثیر آن بر ادراک و رفتار
تاثیر محیط بر رفتار انسان
تاثیر فضا بر رفتار
تاثیر رفتار بر کیفیت فضا
نمونه موردی
منابع
تصاویری از اسلایدها:
دسته بندی | شهرسازی |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 5363 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 27 |
مقدمه
مزیت های پیاده روی نسبت به سایر انواع وسایل نقلیه :
نیازهای اصلی پیاده :
الف-پیوستگی
ب-کوتاهی
ج-زیبایی و امنیت
د-ایمنی
ح-راحتی
گذرهای پیاده:
گذرهای عرضی همسطح پیاده :
انواع گذرهای عرضی همسطح پیاده :
گذرگاه عرضی غیر همسطح پیاده :
روگذر
مزایا و معایب روگذر :
راهکارها :
گذرهای ویژه پیاده :
سابقه تاریخی گذرهای ویژه پیاده در ایران :
منابع
تصاویری از اسلایدها:
دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 44 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 27 |