مقاله و پروژه و تحقیق

هر پروژه و مقاله ای را که نیاز دارید براحتی در اینجا پیدا کنید

مقاله و پروژه و تحقیق

هر پروژه و مقاله ای را که نیاز دارید براحتی در اینجا پیدا کنید

نقش ورزش در بزهکاری جوانان


‏ از موضوعاتی که توجه پزوهشگران در عرصه تربیت بدنی و ورزش را به خود جلب کرده علاقه آشکاری است که بزهکاران به ورزش نشان می دهند، و این گونه تفسیر شده است که ورزش برای افراد نمودی اجتماعی به شمار می‌آید که آنان را در میان طبقات و گروه های جامعه متمایز می‌سازد
دسته بندی علوم اجتماعی
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 46 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
نقش ورزش در بزهکاری جوانان

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

نقش ورزش در بزهکاری جوانان

ورزش،بزهکاری و انحراف اجتماعی

‏ از موضوعاتی که توجه پزوهشگران در عرصه تربیت بدنی و ورزش را به خود جلب کرده علاقه آشکاری است که بزهکاران به ورزش نشان می دهند، و این گونه تفسیر شده است که ورزش برای افراد نمودی اجتماعی به شمار می‌آید که آنان را در میان طبقات و گروه های جامعه متمایز می‌سازد. تعدد نمونه ها و موارد بزهکاران سرآمد در ورزش کار را به آنجا رسانده که " لوشن " ناچار شده است بگوید شرکت در ورزش ضرورتا به معنای آن نیست که فرد شرکت کننده به خرده فرهنگ بزهکاران نسبت داده شود.
از زاویه‌ای دیگر ، کارشناسان تربیت بدنی یادآور شده‌اند که علت رفتار بزهکارانه و انحراف اجتماعی برخی افراد در حقیقت در اختیار نداشتن فرصت‌های مناسب برای آموزش ورزش و اجرای گیم‌ها به شیوه‌ای پذیرفته شده می‌باشد، زیرا بخش عمده‌ای از آموزش اجتماعی اساسی فرد عادی و جلوگیری از بروز انحراف رفتاری یا اجتماعی در او می‌تواند از طریق اجرای جهت یافته و مراقبت شده بازی‌های ورزشی ، تحت یک رهبری آگاه و شایسته صورت گیرد . علاوه بر این ، چنین بازی‌هایی می‌تواند گسستگی‌ها و روابط شکننده میان نوجوانان در نقاط مختلف شهری را بزداید و تیم های ورزشی و فعالیت های رقابت آمیز ورزشی را بر جای بنشاند.رابطه ورزش با بزهکاری زمینه ای است که هنوز نیازمند تحقیقات و پژوهش‌های پیگیری است تا ماهیت این رابطه روشن شود و ابعاد و عوامل موثر در آن شناسایی گردد، اما بطور خلاصه می‌توان گفت دست کم دو رهیافت وجود دارد که به فهم رابطه میان ورزش و بزهکاری کمک می‌کنند :
کلمات کلیدی:

ورزش

بزهکار

بزهکاری جوانان

جبران و ارضای نیازهای روانی – اجتماعی

فعالیت های ورزشی ، به‌ویژه ورزش‌های رزمی ، موضوعی است که شمار زیادی از نوجوانان بزهکار به آنها توجه و علاقه نشان می‌دهند، زیرا این گونه فعالیت‌ها توانایی‌های بدنی بزهکار را تقویت می‌کند و از این جهت باعث خود شکوفایی یا "تحقق ذات " او می‌شود ، جایگاه متمایزی در میان همگنانش به او می‌دهد ، عوامل محرومیتی را که با آنها روبرو است و از آنها رنج می‌برد به اندازه کافی جبران می‌کند ، و افزون بر اینها ، فرصت‌هایی برای تحرک اجتماعی در اختیار بزهکار برتر ورزشی می نهد.وینبرگ و آروند ، ١٩٥٢ ، به پناه بردن بزهکار به بوکس به عنوان نمادی از جبران و فرصتی برای تحرک اجتماعی و رسیدن به مرحله بوکس حرفه‌ای اشاره کرده‌اند. پراکندگی بزهکارانی که به انواع معینی از فعالیت‌های ورزشی می‌پردازند ، در میان باند ها و دسته‌های جوان به همین عامل نسبت داده می‌شود.‏
‏ کوهن‎‏ ، در سال ١٩٧٢ به ظهور موج‌های انحراف جوانان حرفه‌ای یا بزهکار ، نظیر مودها ‏‎ و روکرها‏‎ ، در دهه شصت اشاره کرده است . اعضای این باندهای جوان شیفته موتورسواری بودند، و لباس‌های چرمی غیر معمول و مزین به دگمه‌ها و قطعات فلزی می‌پوشیدند و در کوی و برزن‌های محله خود رعب و وحشت ایجاد می‌کردند. چنانکه جدیدا نیز شاهد ظهور جوانان پانک ، و سر تراشیده‌ها ‏‎‎‏ در انگلستان هستیم. در گزارش هاریگتون ‏‎، ١٩٦٨ ، اشاره شده است که اعمال و رفتار جوانان تشویق‌گر و هوادار تیم‌های فوتبال بیانگر وجود رفتارهایی نابهنجار و بلکه در بسیاری اوقات منحرف ،کم‌داشت ثبات عاطفی ، و ناهشیاری می‌باشد.‏
فهرست مطالب
ورزش ، بزهکاری و انحراف اجتماعی 1
رهیافت نخست : جبران و ارضای نیازهای روانی – اجتماعی 2
رهیافت دوم : اصلاح و تربیت 3

علل‌ و عوامل‌ موثر در بزهکاری‌ : 5

طبقه‌ اقتصادی‌: 5
روابط‌ والدین‌ و نوجوان‌ 6
افزایش‌ احتمال‌ بزهکاری‌ در خانواده‌هایی‌ وجود دارد که‌ : 6
نقش ورزش در کاهش بزهکاری 8

علل بزهکاری نوجوانان 9

مطالعات آماری 13
منابع‌ : 22

وضعیت فرهنگی دانشگاه


نوشته حاضر، تحقیقی است که درباره وضعیت فرهنگی دانشگاه‏ها، وضع دینداری در میان دانشجویان، نحوه گذران اوقات فراغت، فعالیت‏های عام فوق برنامه و امکانات دانشگاهی در این خصوص تهیه شده است
دسته بندی علوم اجتماعی
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 43 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
وضعیت فرهنگی دانشگاه

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

وضعیت فرهنگی دانشگاه

مقدمه:
نوشته حاضر، تحقیقی است که درباره وضعیت فرهنگی دانشگاه‏ها، وضع دینداری در میان دانشجویان، نحوه گذران اوقات فراغت، فعالیت‏های عام فوق برنامه و امکانات دانشگاهی در این خصوص تهیه شده است. همچنین در این تحقیق، بافت دانشجویی اعم از سن، جنس و طبقه اجتماعی توصیف و تحلیل گردیده است .سپس از مدیریت دانشگاه و نقش رییس دانشگاه و معاون فرهنگی و شورای فرهنگی سخن به میان آمده است.
کلمات کلیدی:

دانشگاه

دانشجو

وضعیت فرهنگی

پیشگفتار:
آرمان های بزرگ در کوتاه مدت محقق نمی شود اما طرح به دور از افراط و تفریط خواسته ها و پیگیری همراه با عقلانیت و اعتدال، یقینا افق روشنی را برای دانشگاه های ما رقم خواهد زد.اگر جوانان مومن و مسئولیت شناس دانشگاهی در سال های گذشته، پرچم عدالتخواهی را در جامعه بلند نمی کردند مسیر حوادث و جهت گیری های انتخاباتی مردم به روی کار آمدن دولتی عدالتخواه و حاکمیت گفتمان عدالت طلبی در جامعه، منجر نمی شد.
"اندیشیدن و پخته کردن خواسته ها، مطرح کردن مسائل با مراکز دست اندرکار،جستجوی راهکارهای اجرایی و کمک به تحقق ایده ها و انتظارات"مکمل مطالبات دانشجویی است وجوانان ما باید در کنار داعیه های سیاسی - اجتماعی - علمی و دانشگاهی به این مسائل نیز توجه کنند و آنها را جزو وظایف خود بدانند. وفادار ماندن دانشجویان به مطالبات و آرمان ها حتی پس از پایان دوران دانشجویی، و ساماندهی صحیح فعالیت ها و محیط های دانشگاهی، در استمرار فضای مطالبات و تحقق آنها، کاملا موثر خواهد بود. رسانه ها باید به طور جدی به معرفی نخبگان علمی و اجتماعی و سیاسی بپردازند اما تشکل¬های دانشجویی نیز باید با پرورش نخبه های سیاسی، فضای مباحثه و استدلال را گسترش دهند و با محکم کردن پایه های "فکری - سیاسی" دانشجویان و تقویت روحیه و امید در آنان، محیط را به گونه ای شکل دهند که مجموعه دانشجویی در سال های آینده نیز همواره در این فضا تنفس و در جهت اهداف بلند و آرمانهای والا حرکت کند.
فهرست مطالب
مقدمه: 1
پیشگفتار: 2
توصیف وضعیت فرهنگی دانشگاهها 3
ایجاد نهادهای فرهنگی و مذهبی : 4
مسائل اقتصادی: 5
تحولات فرهنگی دانشگاهها پس از انقلاب: 7
بافت دانشجویی: 9
تحولات مدیریت: 11
جریانات مذهبی: 12
روحانیت در دانشگاه: 13
سیاست: 15
اشتغال دانشجویان: 17
پژوهش در دانشگاه‌ها: 17
راهکارهایی برای برخی از مشکلات: 21

ارتباط میان کیفیت خدمات و رضایت مشتری


ارتباط میان کیفیت خدمات و میزان رضایت مشتری، در سالهای گذشته به صورت آکادامیک مورد توجه بسیاری قرار گرفته است اما ماهیت ارتباط دقیق میان کیفیت خدمات و رضایت مشتری هنوز در هاله‌ای از ابهام و عدم اطمینان کامل به سر می‌برد
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 41 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
ارتباط میان کیفیت خدمات و رضایت مشتری

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

ارتباط میان کیفیت خدمات و میزان رضایت مشتری

نویسندگان:
G.S Sureshandar مدیریت و مهندسی صنعتی، رئیس بخش علوم انسانی و اجتماعی موسسه تکنولو‍ژی مادراس ، چینا ، تامیل نادوی هندوستان Chandrasekhran Rajendran پرفسور مدیریت عملی ، مدیریت و مهندسی صنعتی رئیس بخش علوم انسانی و اجتماعی. موسیه تکنولوژیکی مادراس، چینا- تامیل نادوی هندوستان.
خلاصه :
ارتباط میان کیفیت خدمات و میزان رضایت مشتری، در سالهای گذشته به صورت آکادامیک مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. اما ماهیت ارتباط دقیق میان کیفیت خدمات و رضایت مشتری هنوز در هاله‌ای از ابهام و عدم اطمینان کامل به سر می‌برد. بسیاری از محققان میزان رضایت مشتری را با سنجش یک بعدی و برخی دیگر آن را در سنجش چند بعدی مورد بررسی قرارمی‌دهند. تحقیق فعلی دیدگاه‌های مختلف را بررسی می‌کند و رضایت مشتری را به عنوان ساختار چند بعدی نشان می‌دهد که در راستای کیفیت خدمات عمل می‌کند. و این مسئله را که رضایت گرفته شود را مورد بحث قرار می‌دهد . بر مبنای این دیدگاه ارتباط میان کیفیت خدمات و رضایت مشتری مرد بررسی قرار گرفته است. نتایج حاکی از آن است که این دو ساختار از هم غیر وابسته اند اما با هم ارتباط نزدیکی دارند به طوریکه افزایش یکی از آنها منجر به افزایش دیگری خواهد شد.
لغات کلیدی:

بازاریابی

کیفیت خدمات

رضایت مشتری

پیشگفتار:
به طور قطع کیفیت خدمات و میزان رضایت مشتری دو فاکتور اصلی هستند که در راس تئوری و عملی مسئله بازاریابی قرار دارند. (Supreng , Mackoy 1996)در دنیای رقابتی امروز، کلید دست یابی به منافع این رقابت در گرو ارائه کیفیت بالا که نتیجه آن بالا رفتن میزان رضایت مشتری است، (Schemwell et.al 1998) اهمیت این دو مفهوم توسط تحقیقات تئوری و عملی در رابطه با موضوعی که طی سالیان گذشته به وجود آمده است، آشکار شده است. بنابراین ذره‌ای شک در رابطه با اهمیت کیفیت خدمات و رضایت مشتری به عنوان هدف نهائی تمامی تولید کنندگان خدماتی وجود ندارد.
کیفیت خدمات ارائه شده یکی از موضوعات قابل بحث و تحقیق در بازاریابی است دلیل قابل قبول برای آنچه که نشان داده شده است از توجه آکادامیک تمامی محققان در سرتاسر جهان به دست آمده است ( برای بحث جزئی تر به Aubontenge , Buttle 1996) مراجعه شود. )بنابراین، نیاز به تلاش در جهت کسب رضایت مشتری با توانای دست یابی به موفقیت‌های اقتصادی درتعالم است . رضایت مشتری به عنوان یک پیش نیاز برای حفظ و بقاء مشتری در نظر گرفته می‌شود . پر واضح است که به فهمیدن اهداف اقتصادی همانند سودآوری سود بازار و بازگشت به سرمایه نیز کمک می‌کند (Sdheing 1995, Reichheld1996)Hockl 2000) کیفیت خدمات به عنوان شکلی از نگرش ارزیابی بلند مدت توصیف می‌شود و دو ساختار (کیفیت خدمات و نوع نگرش) به طور مشابه بررسی می‌شوند.

اعتیاد در سنین پایین


یکی از مسائل پیچیده ی عصر حاضر که توجه بسیاری از محققان و صاحبنظران را به خود معطوف داشته است موضوع مجرمین و معتادان در سنین پایین و نوجوانان بزهکار است متأسفانه این پدیده در بسیاری از کشورها از جمله کشور ما گسترش چشمگیری پیدا کرده است
دسته بندی علوم اجتماعی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 53 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
اعتیاد در سنین پایین

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

اعتیاد در سنین پایین

مقدمه:
یکی از مسائل پیچیده ی عصر حاضر که توجه بسیاری از محققان و صاحبنظران را به خود معطوف داشته است. موضوع مجرمین و معتادان در سنین پایین و نوجوانان بزهکار است. متأسفانه این پدیده در بسیاری از کشورها از جمله کشور ما گسترش چشمگیری پیدا کرده است. سوالی که در این جا مطرح است این است که آیا اقدامات کشورهای مختلف در زمینه مبارزه با جرائم نوجوانان معتاد و بزهکار، بر اصولی صحیح و درست استوار است که آمارها نشان می دهد که به رغم بهبود وضع زندگی و ازدیاد سریع موسسات و خدمات اجتمای در اکثر کشورهای جهان، جرائم ارتکابی ومسئله اعتیاد با سرعت و آهنگ بیشتری افزایش می یابد.
آبراهامسن (1371) معتقد است که ریشه های اصلی اعتیاد باید در کل اجتماع و نوع خاص روابط انسانی جست و جو کرد. از طرف دیگر ماهیت ارزش ها و ضوابط فرهنگی حاکم بر جامعه که به طور فرضی همبستگی گروهی و صبر و تحمل فردی را تشویق می کنند یا به موفقیت مادی و منافع فردی تأکید می ورزند. انگیزه های لازم را برای زیستن در حریم قانون یا به عکس، درگیریهای مجرمانه فراهم می کنند. بعضی علت اعتیاد جوانان را از اختصاصات جوامع پیشرفت و متمدن امروزی دانسته اند و اعتقاد دارند که بشر به همان سرعتی که به سوی پیشرفت و تکامل صنعتی و مادی پیش می رود. از معنویات فاصله می گیرد و به سوی تبهکاری و ارتکاب جرم روی می آورد.
بالاترین رقم سنی معتادان در ایران بین 21 تا 27 سال است. اغلب جوانان با گذر از دوران بلوغ و نوجوانی دچار تغییرات جسمی روانی گوناگونی می شوند که تأثیرات زیادی بر رفتار و عکس العمل های هیجانی آنها نسبت به اطرافیان می گذارد. احساس نارضایتی، عصبانیت، بی حوصلگی، مخالفت، مبارزه جویی، عدم همکاری، بی اعتنایی و عیب جویی از جمله بدخلقی هایی است که زندگی نوجوان را دشورا تر از پیش می کند، در مواردی این ویژگیهای رفتارثی – اخلاقی، نوجوانان به گونه ای است که آنان را شدیداً مستعد آلوده شدن به انواع کجرویها و آسیب های اجتماعی می کند. نوجوانان ارزشها و معیارهای اخلاقی والدینش را کم تر می پذیرند و بیش تر در صدد یافتن استقلال و اثبات خویشتن اند.البت در جامعه امروزی ما خیلی مسائل سیاسی از جمله وابستگی بیش از اندازه جوانان به غربی ها و استفاده زیاد از حد از رایانه و ماهواره و حتی در قشر خاصی، بیکاری، بی پولی، وضع اجتماعی بد به اعتیاد جوانان دامن زده که برطرف کردن و شمردن عمه عوامل وقت و برنامه ریزی کاملی را در برگیرنده می شود.
کلمات کلیدی:

اعتیاد

معتادان نوجوان

نوجوانان بزهکار

فهرست مطالب
مقدمه: 1

عوامل موثر در اعتیاد جوانان 3

علائم مصرف مواد مخدر در جوانان و نوجوانان 6

جوان معتاد چالش بزرگ آموزش و پرورش 10

متوقف شدن آموزش ها 11
شروع 25 درصد اعتیاد از مدرسه 11

آموزش پیشگیری از اعتیاد 12

پژوهش، در مبارزه با اعتیاد فراموش شده 13

مروری بر تاریخچه و خواص فیزیولوژی یکی از رایج ترین مواد مخدر) 16

انگلستان مهد هروئین 18
(نتیجه گیری) 20
منابع 22

مقاله اعتیاد


باید توجه داشت که بهره‌مندی کودکان و نوجوانان از کانون خانوادگی با فضایی سرشار از صمیمیت، محبت و عطوفت، و بنای روابط بین دو همسر با فرزندان برپایه اخلاق و معنویت و اتخاذ شیوه‌های مبتنی بر معنویت دینی وعقلی در تربیت آنان از ضروریات اولیه در رشد و بالندگی شخصیتی و معنوی فرزند در خانواده است
دسته بندی علوم اجتماعی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 31 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
مقاله اعتیاد

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقاله اعتیاد

مقدمه
باید توجه داشت که بهره‌مندی کودکان و نوجوانان از کانون خانوادگی با فضایی سرشار از صمیمیت، محبت و عطوفت، و بنای روابط بین دو همسر با فرزندان برپایه اخلاق و معنویت و اتخاذ شیوه‌های مبتنی بر معنویت دینی وعقلی در تربیت آنان از ضروریات اولیه در رشد و بالندگی شخصیتی و معنوی فرزند در خانواده است. سلامت و سعادت جامعه به سعادت و پویایی نظام خانواده وابسته است و سلامت و تعادل و تعالی نظام خانواده نیز به کیفیت روابط« درون خانوادگی» بین زن و شوهر، والدین و فرزندان بستگی دارد. هرقدر روابط بین همسران بهتر، سالمتر و پرجاذبه‌تر باشد، زندگی شیرین‌تر، مستحکم‌تر، باصفاتر می‌گردد و فرزندان پرنشاط و موفقی تربیت خواهند نمود.
بنابراین بخش قابل توجهی از تبلور استعدادها و شکفته‌شدن توانمندی‌ها و مسؤولیت‌پذیری فرزندان در نتیجه برداشت‌های مشاهده‌ای در حریم خانواده و در کنار والدین مهربان و دلسوز فراهم می‌گردد و بالعکس هرگونه محرومیت از روابط مطلوب و منطقی با والدین و یا جدایی زن و شوهر از یکدیگر و دوری فرزندان از والدین و یا یکی از آنها، زمینه اضطراب، افسردگی، عقب‌ماندگی فرهنگی، انحرافات اخلاقی و کجرویهای اجتماعی را هموار می‌نماید. کتاب« اعتیاد جوانان» حاصل چندین سال کار تحقیقاتی می‌باشد که دردو بخش تنظیم گردیده و در بخش اول به علل و زمینه‌‌های بوجودآمدن اعتیاد و راههای پیشگیری آن پرداخته و در بخش دوم، مجموعه‌ای از ماجراهای واقعی از فرجام تلخ و جانسوز برخی از دختران و پسرانی که به دام اعتیاد گرفتار شده‌اند آورده شده که با استعانت از پروردگار مهربان امید آن دارم که مطالعة این اثر کوچک بتواند تغییرات مطلوب و مطلوبتری در رفتار همة همسران، پدران و مادران، دختران و پسران جوان پدید آورد تا خدای ناکرده، ناآگاهانه فردای روشن و آیندة امید‌بخش خود و فرزندان معصوم را تیره و تار نسازند.
کلمات کلیدی:

معتاد

اعتیاد

مواد مخدر

فهرست مطالب
مقدمه 1

اعتیاد به مواد مخدر 2

اعتیاد چیست؟ 2

معتاد کیست؟ 3

انواع اعتیاد 4

فرآیند اعتیاد 5

شخصیت معتاد 6
تشخیص معتاد 7

عوارض اعتیاد 8

علل و زمینه‌های گرایش به اعتیاد 9

اصولی‌ترین راههای پیشگیری اعتیاد و درمان معتادان 12

هشدارهای تربیتی برای والدین 14

منابع 16

مقاله رشته روانشناسی با عنوان افسردگی و اعتیاد


اعتیاد یک آسیب اجتماعی است و مصرف مواد مخدر تهدیدی علیه سلامت عمومی جامعه است بهشکلی که میتواند ثبات اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی ملتها را آسیب پذیر نماید
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 45 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
مقاله رشته روانشناسی با عنوان افسردگی و اعتیاد

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقاله رشته روانشناسی با عنوان افسردگی و اعتیاد

چکیده:
اعتیاد یک آسیب اجتماعی است و مصرف مواد مخدر تهدیدی علیه سلامت عمومی جامعه است بهشکلی که میتواند ثبات اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی ملتها را آسیب پذیر نماید. درحال حاضر مشکل مواد مخدر در سطح جهان بعنوان یک بحران مطرح است. تاکنون نزدیک به 980 نوع ماده مخدر، محرک، توهم زا و آرام بخش شناسایی شده است. وجود 280 هزار هکتار زمینهای زیر کشت در جهان و افزون بر 218 میلیون نفر معتاد در سطح دنیا و درآمد ناشیاز این تجارت مسموم میل و اشتیاق به قاچاق را در سوداگران مرگ افزایش داده است.
اعتیاد عبارتست از حالتی که شخص هم از نظر جسمی و هم از نظر روانی، به ماده یا دارویی وابستگی پیدا کرده، احتیاج شدید جسمی به مصرف آن داشته و قادر نیست با میل و اراده آنرا ترک کند. در وابستگی جسمانی، ماده مخدر، بعلت نفوذ در سلولهای بدن و اثراتشیمیائی آن باعث وابستگی و نیاز سلولهای بدن شده و قطع مواد به مقوله آن است که یکی از مواد حیاتی سلول را به او نرسانیم. به همین جهت ترک مواد مخدر بدون جانشین کردن ماده دیگری (دارو) موجب اختلال در کارکرد بدن میشود. بر اساس آمار سازمان بهداشتجهانی میزان اعتیاد در ایران 4/3 درصد جمعیت ومتوسط سن معتادان 25 تا 30 سال است بیش از 45% مصرف کنندگان هروئین در ایران در گروه سنی 30-20 سال قرار دارند. قریب 70درصد معتادان در ایران تریاکی 16 درصد هروئینی و 4 درصد حشیشی و 10 درصد مخلوطی ازاین نوع و موارد دیگر مثل سوخته و شیره هستند.
کلمات کلیدی:

اعتیاد

مواد مخدر

افسردگی

فهرست مطالب
چکیده: 1

اعتیاد و اختلال روانی : 3

آسبب شناسی اعتیاد 4

1- دیدگاه زیست شناختی: 4
2- دیدگاه روان کاوی : 4
3- دیدگاه جامعه شناختی : 5

افسردگی، زیر ساخت اعتیاد 8

سو مصرف مواد 9
معتاد کیست 11
نقش جنسیت 14
افسردگی و اعتیاد 15
نوجوانان و سیگار 16
خطر جدی دخانیات 19
روان شناسی نوجوان 20
نتایج چند پژوهش 22
منابع و مآخذ: 28

افسردگی و راه های مقابله با آن


در زندگی هر فردی فراز و نشیبهایی وجود دارد این فراز ونشیبها تا وقتی که بیش ازاندازه نباشند موجب می شوند زندگی ما جالب وچالش انگیز شود امازمانی که به طوراستثتایی احساس افسردگی و غمگینی می کنید یا زمانی که برای یگ دو ره طولانی بی حوصله و گرفته هستید ، لازم است وضعیت را ارزیابی کنید و به دنبال پاسخهای مقایسه ای باشید
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 331 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
افسردگی و راه های مقابله با آن

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

افسردگی و راه های مقابله با آن

مقدمه:
در زندگی هر فردی فراز و نشیبهایی وجود دارد. این فراز ونشیبها تا وقتی که بیش ازاندازه نباشند موجب می شوند زندگی ما جالب وچالش انگیز شود. امازمانی که به طوراستثتایی احساس افسردگی و غمگینی می کنید یا زمانی که برای یگ دو ره طولانی بی حوصله و گرفته هستید ، لازم است وضعیت را ارزیابی کنید و به دنبال پاسخهای مقایسه ای باشید.
انجمن روانپزشکی آمریکا (1994) اظهار می دارد که ممکن است افراد دچارافسردگی بالینی به مدت 2 هفته یا بیشتر علایم زیر را تجربه کنند.تغییر اشتها یا کم اشتها می شوند و وزن از دست می دهند و یا پر اشتها میشوند.بی خوابی یا خواب بیش از معمول و کاهش انرژی $احساس بی ارزشی ، خود سرزنشی یا گناه زیاد وکاهش توانایی تفکر یا تمرکز $افکار تکراری در باره مرگ ، افکار خود کشی.
کلمات کلیدی:

افسردگی

افکار منفی

راه های مقابله با افسردگی

حفظ احساس کنترل
ما وقتی احساس افسردگی می کنیم که هیچ راهی برای بهبود بخشیدن اوضاع و احوال نمی بینیم و در گیر الگو های تفکر منفی می شویم.حفظ احساس کنترل ،خود کار آمدی و تسلط بر زندگی در هنگام افسردگی مهارت مهمی است به خاطر داشتن این نکته مهم است که در هر حال کنترل درونی و خود کار آمدی ناشی از رویدادهایی است که9 در همین دنیا رخ می دهد نه رویدادهایی که خارج از دنیا اتفاق می افتد . احساس کنترل تعهد شما را نسبت به پذیرفتن مسئولیت مشکلات خود و استفاده از مهارت های مساله گشایی برای یافتن راه حلهایی برای چالشهای زندگی تقویت می کند.
فهرست مطالب
مقدمه 1

علایم افسردگی 2

عوامل زیر بنایی افسردگی 2

تغبییر دادن موقعیت 3
کنترل بایدها ونبایدها 5
حفظ ااحساس کنترل 6
ارزیابیهای اولیه منطقی 7
استفاده از مهارتهای مقابله ای انطباقی 7
مسئله گشایی 8
کنترل تفکر منفی 9
تفکر انطباقی 10
متوقف ساختن افکار منفی 11
تمرین تفکر مثبت 12
پذیرفتن مسئولیت تفکر خود 13
ارزش خود کارآمدی 14
تشویق پاسخهای مثبت دیگران 15
استفاده موثر از سیستمهای حمایتی 17
نا امیدی و یاس 17
نتیجه گیری 18
منابع 19

مقاله رشته روانشناسی با عنوان انگیزش


«انگیزه عاملی است که موجود زنده را به فعالیت وادار می‌کند و فعالیت او را در جهتی سوق می‌دهد حالتی که انگیزه را در موجود زنده به وجود می‌آورد، انگیزش می‌نامند؛ مثلاً نیاز به آب و غذا را انگیزه می‌گویند؛ احساس تشنگی و گرسنگی را انگیزش می‌نامندبنابراین انگیزش در روان‌شناسی مبحثی است که چرایی رفتارها را توصیه می‌کند»
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 45 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
مقاله رشته روانشناسی با عنوان انگیزش

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقاله رشته روانشناسی با عنوان انگیزش

انگیزش Provocation چیست؟

«انگیزه عاملی است که موجود زنده را به فعالیت وادار می‌کند و فعالیت او را در جهتی سوق می‌دهد. حالتی که انگیزه را در موجود زنده به وجود می‌آورد، انگیزش می‌نامند؛ مثلاً نیاز به آب و غذا را انگیزه می‌گویند؛ احساس تشنگی و گرسنگی را انگیزش می‌نامند.بنابراین انگیزش در روان‌شناسی مبحثی است که چرایی رفتارها را توصیه می‌کند».
انگیزش در برابر پرسشها مطرح می‌شود؛ که چرا موجود آدمی به جای آسایش و خواب به کار و کوشش می‌پردازد؛ یا آنکه چرا به یک کار معین تا این اندازه بها می‌دهد و با وجود دشواری‌های فراوان از آن دست نمی‌کشد؟
کلمات کلیدی:

نظریه انگیزش

انگیزش Provocation

انگیزه‌های هوشیار و ناهوشیار

زمینه‌های تاریخی پیدایش نظریه انگیزش

«مبحث انگیزش دارای پیشینه کهنی است که به عهد باستان باز می‌گردد اما از زمانی که داروین در اواسط قرن 19 نظریه تکامل انواع خود را مطرح کرد که چگونه موجودهای زنده راه تکامل را می‌پیمایند، از نظریات وی برداشتهایی صورت گرفت که با انگیزش ارتباط پیدا کرد یکی آنکه در انسان رفتارهای ناشناخته و به ظاهر نامعقول هم هست و دیگر آنکه تفاوت‌های فردی اساس آموزش و پرورش پیشرو را تشکیل می‌دهد. اما برای نخستین بار در پایان قرن 19 با بررسی‌های علمی درباره انگیزش بوسیله فروید، نقطه عطف و آغاز نوی در طرح مسائل مربوط به انگیزش بوجود آمد»
فهرست مطالب
انگیزش Provocation 1
زمینه‌های تاریخی پیدایش نظریه انگیزش 2

دسته‌بندی انگیزش‌ها 2

انگیزش درونی و انگیزش بیرونی: 3

انگیزش اولیه در مقابل انگیزش ثانویه 4

انگیزش اجتماعی 5

انگیزه پیشرفت 6
انگیزش پیچیده 6

انگیزه‌های هوشیار در مقابل انگیزه‌های ناهوشیار 7

اهمیت ایجاد انگیزه در نیروی انسانی 8
منابع و مواخذ: 14

مقاله رشته علوم اجتماعی با عنوان اوقات فراغت


در عصر حاضر چنان که شاهد آن هستیم روز به روز اهمیت گذراندن اوقات فراغت افزوده می گردد و توجه بیشتری به آن مبذول می شود، تا جایی که با برنامه ریزی دقیق و حساب شده، با اختصاص دادن بودجه های کلان و تهیه اماکن وسیع، نظیر میدانهای ورزشی، موزه،‌نمایشگاه، سینما،‌تئاتر، رادیو، تلویزیون، کتابخانه، پارک و
دسته بندی علوم اجتماعی
بازدید ها 4
فرمت فایل doc
حجم فایل 74 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37
مقاله رشته علوم اجتماعی با عنوان اوقات فراغت

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقاله رشته علوم اجتماعی با عنوان اوقات فراغت

مقدمه:
با توجه به بررسی ساختار جمعیتی کشورمان در نگاه نخست یک ویژگی چشمگیر آشکار می شود. کشور ایران دارای ساختار جمعیتی جوان است، به طوری که در دهه 40 بالغ بر 75% از جمعیت کشور زیر 35 ساله بوده اند و تا سال 1355 جمعیت جوان کشور 2/30% کل جمعیت بوده است. تا سال 1375 از نظر ساختار سنی مانند تمامی کشورهای در حال توسعه جهان این رقم به35% کل جمعیت رسید.با توجه به این مساله که موضوع توسعه، مهمترین اولویت کشورهای توسعه نیافته شناخته شده است و حتی کشورهای پیشرفته نیز تداوم توسعه را در بخشهای مختلف جامعه همواره به طور فعال در محتوای برنامه های خود دارند و همچنین ارتباط و تاثیر جوانان در توسعه یک کشور با خصوصیات جمعیتی مانند ایران بیانگر اهمیت توجه به جوانان و مسائل آنان است.
معنای واقعی توسعه را باید در ترقی افکار و شخصیت انسانها بخصوص جوانان یافت و از آنجا که هر توسعه ای از انسان آغاز می شود، بهترین میراثی که می توان برای آینده گذاشت اندیشه های غنی، ظرفیتهای ذهنی بالا و فرهنگ قوی است که در سایه آن نسلهای آینده بتوانند افق های جدید زندگی خود را گسترش دهند. یکی از مسایل جوانان سرگرمی است. باید توجه داشت که سرگرمی های هر نسل در دنیای متحول کنونی ویژه خود است.
مطالعه سرگذشت اقوام وملل پیشین، نشان می دهد که، آنها نیز به اهمیت سرگرمی و گذران اوقات فراغت کاملاً واقف بودند، به طوری که آداب و رسوم و سنتهای مذهبی، بازیها و سرگرمی ها، اعیاد و جشنها، میدانهای ورزشی و نظایر اینها که از اقوام ماقبل بجا مانده است، حکایت دارد که آنها پس از انجام کارهای روزمره یا پس از فراغت از کار و تلاش هفتگی و فصلی، اوقات بیکاری خود را به نحوی از انحا سپری می کردندو حتی بسیاری از آنها هنوز هم متداول است و طرفداران بیشماری دارد.
در عصر حاضر چنان که شاهد آن هستیم روز به روز اهمیت گذراندن اوقات فراغت افزوده می گردد و توجه بیشتری به آن مبذول می شود، تا جایی که با برنامه ریزی دقیق و حساب شده، با اختصاص دادن بودجه های کلان و تهیه اماکن وسیع، نظیر میدانهای ورزشی، موزه،‌نمایشگاه، سینما،‌تئاتر، رادیو، تلویزیون، کتابخانه، پارک و… و همچنین اجرای برنامه های متنوع و پر هزینه از طریق وسایل ارتباط جمعی، همراه با عوامل اجرایی در جهت سپری کردن اوقات فراغت تدارک دیده می شود.از طرفی نسل جوان آسیب پذیر است. برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید رسانه هایی جذاب و قدرتمند داشت. اکنون در می یابیم که جوانان در جامعه ای که خود اکثریت هستند لازم دارند که اندیشه ها و استعدادهایشان به فعل درآید و این مستلزم آن است که به آنان توجه کافی شود و امکانات لازم برایشان فراهم آید.همانطوری که ذکر شد از مهمترین مسایل، بحث اوقات فراغت آنان است که نیازمند توجه، مدیریت و برنامه ریزیهای فراوان است.
کلمات کلیدی:

جوانان

اوقات فراغت

انحرافات اجتماعی

طرح مساله:
جوانان به عنوان سرمایه های کیفی مهم جامعه در تمامی زمینه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی کشور تاثیر بسیار حیاتی دارند. عنایت به جوانان کشور به عنوان یک ظرفیت عظیم و توان و سرمایه ای آینده ساز و نه یک مساله و مشکل لاینحل ملی باید بر کلیه برنامه های توسعه تاثیر گذاشته و پاسخگوی نیازهای گوناگون آنان باشند.نسل جوان از گذشته تا به حال به عنوان حساس ترین و آسیب پذیرترین قشر به حساب می آید. بنابراین برنامه ریزی برای این نسل و در پی آن مدیریت برنامه ها در تمامی ابعادش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
باید توجه کرد که رابطه ای تنگاتنگ میان بحث توسعه و جوانان وجود دارد. در هر کشوری با توجه به ساختار جمعیتی و موقعیت کشور در سطح بین المللی و عوامل دیگر این رابطه می تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد.کشور ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم توانست به دنیا ثابت کند معنای واقعی توسعه را باید در ترقی افکار جوانان یافت که این تجربه با ارزش امروز سرمشق و الگوی بیشتر کشورهای توسعه یافته قرار گرفته است. با این دیدگاه به روشنی نقش جمعیت جوان هر کشوری‌ (بخصوص کشوری چون ایران که دارای چنین ساختار جمعیتی است) در پیشبرد اهداف اجتماعی، علمی، اقتصادی مشخص گردد و موفقیت هر کشوری در فرایند توسعه به متغیر مهمی به نام نسل جوان بستگی دارد.
فهرست مطالب
مقدمه: 3
طرح مساله: 5
اهمیت و ضرورت تحقیق: 8
پیشینه تحقیق: 9
تعاریف: 11
پرسشهای تحقیق: 12
روش شناسی: 13
مشکلات تحقیق: 14
یافته های تحقیق: 15
مساله تفریح: 15
مساله مطالعه: 20
عدم مطالعه و شیوع انحرافات در میان جوانان:21
نتیجه گیری: 35
فهرست منابع و ماخذ: 38

بحران هویت جنسی


در دنیای امروز، دنیایی که هر روز از سنتها فاصله گرفته و به سوی مدرنیست می رود، در همه ابعاد زندگی شاهد دگرگونی و تغییر نقش های جنس مخالف این پرسش را در ذهن می‌آورد که نقش حقیقی زن و مرد در یک جامعه چیست
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 32 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
بحران هویت جنسی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

بحران هویت جنسی

مقدمه:
در دنیای امروز، دنیایی که هر روز از سنتها فاصله گرفته و به سوی مدرنیست می رود، در همه ابعاد زندگی شاهد دگرگونی و تغییر نقش های جنس مخالف این پرسش را در ذهن می‌آورد که نقش حقیقی زن و مرد در یک جامعه چیست؟آیا زنان می توانند در عین زن بودن به ایفای نقش های مردانه بپردازند بدون آنکه هویت زنانه آنها دچار هر گونه آسیب اجتماعی بشود؟ما در این تحقیق می‌خواهیم که چگونگی و پیامدهای بحران هویت جنسی را بررسی کنیم.بی تردید شکل گیری هویت جنسی پسران و دختران متأثر از یادگیری، مشاهده الگوبرداری، تلقین و همانند سازی با سنن فرهنگی و اجتماعی است که در این میان برخورد بسیار مهم و در واقع اصل ماجراست.
کلمات کلیدی:

بحران

هویت جنسی

نسخ پذیری جنسی

هویت جنسی و نسخ پذیری جنسی

اکثر نوجوانان هویت جنسی، یعنی احساس عمیق پسر یا دختر بودن پیدا می کند اما اغلب فرهنگها تفکیک زیست شناختی بین مذکر و مونث را به صورت شبکه ای پاشیده از باورها و اعمال پرداخت می دهند که در واقع در هر قلمرو فعالیت انسانی نفوذ می کند. فرهنگهای مختلف ممکن است رفتارهای اجتماعی درست، نقش ها و ویژگیهای شخصیتی را به گونه ای متفاوت تعریف کنند و این اخطارات ممکن است با گذشت زمان در فرهنگ ها تغییر یابند. اما تعریف درست آن هرچه باشد، هر فرهنگی هنوز سعی می کند نوجوانان دختر و پسر را به بالغین مؤنث یا مذکر تبدیل کند.
اصلاح سنخ پذیری جنسی به کسب رفتارها و ویژگیهایی که فرهنگ آن را برای جنس خود متناسب می داند اطلاق می شود. بخاطر داشته باشید که سنخ پذیری جنسی و هویت جنسی معنی متفاوتی دارند. دختری ممکن است خود را به عنوان مؤنث قویاً بپذیرد اما باز از رفتارهایی که برچسب مردانه دارد نپرهیزد. اما هویت جنسی و سنخ پذیری جنسی فقط حاصل انتظارات و توصیه های فرهنگی هستند، یا تا حدی از رشد طبیعی ناشی می شود.در این بخش ما به بررسی نظریه ها پرداخته و سعی می کنیم به این پرسش پاسخ دهیم.
فهرست
مقدمه 3
تعریف موضوع 4
هدف
علل شکل گیری آن
موضوع تحقیق
نظریه روانکاوی 4
نظریه یادگیری اجتماعی 5
نظریه شناختی رشدی 6
نظریه طرحواره جنسیت 7
ویژگی موضوع 9
نتیجه گیری 10
راهکار 11
منابع 15

پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی / مدیریت و برنامه ریزی آموزشی با عنوان بررسی اثر استراتژی مدیران بر تغییر و تحول سازمانی


تحقیق حاضر به منظور بررسی استراتژی مدیران آموزشی به منظور تغییر و تحول سازمانی صورت گرفت جامعه مورد مطالعه دراین تحقیق دربرگیرنده کلیه مدیران بود که تعداد آنها 40 نفر بود نمونه امتحانی نیز برای همین تعداد بود به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه های که در دو بخش تهیه شده است
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 92 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 102
پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی / مدیریت و برنامه ریزی آموزشی با عنوان بررسی اثر استراتژی مدیران آموزشی بر تغییر و تحول سازمانی آموزشگاههای منطق

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی / مدیریت و برنامه ریزی آموزشی با عنوان

بررسی اثر استراتژی مدیران آموزشی بر تغییر و تحول سازمانی آموزشگاههای منطقه 2 تهران

چکیده:
تحقیق حاضر به منظور بررسی استراتژی مدیران آموزشی به منظور تغییر و تحول سازمانی صورت گرفت جامعه مورد مطالعه دراین تحقیق دربرگیرنده کلیه مدیران بود که تعداد آنها 40 نفر بود نمونه امتحانی نیز برای همین تعداد بود به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه های که در دو بخش تهیه شده است.
سوالات بخش الف استراتژی مدیران (متغیر مستقل)
سوالات بخش ب پرسشنامه گرایش به تغییر وتحول سازمانی (متغیر وابسته)
را با توجه به استراتژی های چهارگانه تغییر شامل تغییر درکالا، خدمات تکنولوژی ساختار و استراتژی مورد بررسی قرار گرفت جهت بررسی پایابی پرسشنامه از ضرایب آنها کرونباج استفاده شده است درخصوص روایی پرسشنامه از مطالعات انجام شده صورت گرفت پس از توزیع و جمع آوری پرسشنامه داده های بدست آمده را با استفاده از آزمون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت
پس ازمحاسبه ضریب تعیین برای هر فرضیه تحقیق مشخص شد 43 درصد از میزان گرایش به تغییر و تحول ناشی از استراتژی مدیران می باشد این مقدار برای متغیرهای خدمات آموزشی 43 درصد فرهنگ، مردم 19 درصد، تکنولوژی 14 درصد و ساختار واستراتژی 19 درصد بدست آمد.
کلمات کلیدی:

عملکرد

مدیریت استراتژیک

تغییر و تحول سازمانی

استراتژی مدیران آموزشی

مقدمه
در طی دهه های گذشته دیدگاههای مختلفی درباره دو مقوله نگرش استراتژیک و تغییر و تحول در سازمان ها مطرح گردیده است درهر دیدگاهی قوانین و دستورالعمل های خاصی مطرح شده و به طوری که این قوانین و مقررات در حد خود، ما را در شناخت چارچوب کلی تغییرهای اثر گذار بر موفقیت سازمان های امروزی یاری می نماید. دراین راستا مدیران سازمان های آموزشی نیز جهت غلبه بر چالش ها و تغییرات مداوم محیطی باید از دیدگاهها و نگرش های جدید مدیریتی بهره مند شوند که این امر مستلزم ارتقاء دانش وفهم استراتژیک آنهاست.
ارتقاء این تواناییها، مدیران آموزش وپرورش را در تصمیم گیری های یاری داده و به خصوص در موقعیت های استراتژیک که سردرگمی در نگاه مدیران موج میزند برای درک و شناخت بهتر رابطه دو متغیر نگرش استراتژیک و تغییر و تحول و تاثیر گذاری این دو ازهم مطالب گسترده ای در فصل آتی مورد بحث قرار خواهد گرفت اما قبل ازورود به این بحث ها ابتدا دراین فصل که اساسی ترین فصل تحقیق تلقی می شود کلیات طرح تحقیق شامل بیان مسئله ، ضرورت و اهمیت تحقیق، نوع تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی ارائه می گردد.
فهرست
چکیده
فصل اول: کلیات طرح تحقیق
بیان مسئله
فرضیه اصلی تحقیق
فرضیه های فرعی تحقیق
تعاریف مفاهیم
فصل دوم:ادبیات تحقیق

بخش اول- تعریف استراتژی ومدیریت استراتژیک

ضرورت استفاده استراتژی های مدیران

مزایای استراتژی های مدیران

مزایای استراتژی های مدیران
مراحل فرایند استراتژیک

موانع ومشکلات طراحی برنامه های استراتژیک

بررسی موانع اجرای برنامه های استراتژیک

ویژگی های مدیریت استراتژیک چیست؟

تاثیر مدیریت استراتژیک بر عملکرد کدامند؟

نحوه تکامل مدیریت استراتژیک چگونه است
بخش دوم- تغییر وتحول
اهداف تغییر و تحول
انواع تغییرو تحول
الگوها و نظرهای تغییر وتحول

عوامل تسهیل کننده تغییر وتحول سازمانی

استراتژی های تغییر و تحول

انواع استراتژی های تغییر و تحول

مدیریت مقاومت تغییر وتحول
مدیریت مقاومت در برابر تغییر
مدیریت تغییر
استراتژی در مدیریت
پیشینه تحقیق
فصل سوم: روش تحقیق
روش تحقیق
جامعه آماری
شیوه نمونه گیری
ابزار تحقیق
شیوه جمع آوری اطلاعات
شیوه تجزیه وتحلیل اطلاعات
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها
تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
بتحث
نتیجه گیری
محدودیتهای تحقیق
پیشنهادات
منابع ومآخذ
منابع ومآخذ فارسی
منابع ومآخذ خارجی
پرسشنامه

پایان نامه کارشناسی روانشناسی با عنوان بررسی اثر اضطراب بر نقاشی کودکان


تمامی اتفاقات دوران کودکی میتوانند تاثیرات عمیقی بر آینده فرد بگذارند تحقیقات نشان میدهد که حتی اتفاقات دوران جنینی نیز بر چگونگی رشد روانی کودک موثر است مطابق تعالیم اسلامی باید حتی به چگونگی لقاح نیز توجه نمود
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 157 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 140
پایان نامه کارشناسی روانشناسی با عنوان بررسی اثر اضطراب بر نقاشی کودکان

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان بررسی اثر اضطراب بر نقاشی کودکان

مقدمه
فرزندان میوهای زندگی پدر و مادر هستند و والدین همواره در تلاشند تا بهترین موقعیتها و امکانات را برای آنها فراهم کنند.در مسیر تربیت و تعالی فرزندان همیشه مشکلاتی کوچک و بزرگ وجود دارند که والدین سعی در برطرف کردن آنها دارند. بعضی مشکلات در محیط خارج از ذهن کودک وجود دارند و از همین رو حل آنها میتواند راهی مشخص داشته باشداما وضع همیشه بدین گونه نیست و گاهی مشکل در درون کودک است و ذهن و قلب او را میازارد . از آنجایی که کودکان توان بیان مسایل خود را به طور مستقیم و واضح ندارند والدین و مشاوران برای کمک به کودک از راههای غیر مستقیم وارد شوند. در سالهای اخیر و با کمک علم روانشناسی راههای بسیاری ایجاد شده که یکی از آنها درک درون کودک از طریق نقاشیهاو خطوط ترسیمی میباشد.
نقاشی کودک یک پیام است، آنچه را که او نمیتواندبه لفظ درآورد به وسیله نقاشی به ما انتقال میدهد.بررسی و درک زبان نقاشی اطلاعات ارزنده ای در اختیار والدین، مربیان، روانشناسان و همه کسانی که خواهان درک و دریافت راز و رمز جهان کودک هستند میگذارد.
نقاشی کودک، نوعی بازی است. در تمام دوره کودکی و تا مرزهای نوجوانی اکثر کودکان به طور منظم به مجموعه ای از فعالیت های ترسیمی می پردازند و بدین ترتیب روابط زیادی با واقعیت ها برقرار می سازند. کودکان با استفاده از شیوه های مختلف، تصور خود را از جهان به نوعی ترسیم می کنند. این فعالیت با اکتشاف و تجربه همراه است. حدودا از پایان نخستین سال زندگی بسیاری از کودکان فعالیتی که می توان آن را ترسیم یا نگارگری نامید از خودشان بروز می دهند که ابزار آن یک مداد و قلم است اما ممکن است از انگشت، اسفنج، یک تکه ذغال، یک تکه گچ یا یک تیره چوب یا هر شی دیگر نیز استفاده کنند.
اکتشاف نظامدار این قلمرو به آخرین دهه های قرن گذشته باز میگردد و بر قوانینی که خط شناسی نیز از آنها سود جسته است متکی میباشد.خطوط ترسیمی انعکاسی از دنیای هیجانی کودک هستند و نقاشی به تنهایی به منزلی جهانی است که به موازات افزایش هوشیاری و دگرگونیهای کودک متحول میگردد.کودک همه مسایل زندگی خود را به واسطه نقاشی به تجربه در میاورد ، خود را می آزماید و «من» خویشتن را بنا میکند. به عبارت دیگر با پذیرفتن نقاشی به منزله یکی ازشیوه های بیان درونیات کودک ، میتوان از آن به منزله وسیله ای برای تشخیص نوع شخصیت او استفاده کرد و به او برای بهتر نمودن مسیر زندگی و برطرف نمودن مسایلش کمک نمود.
کلمات کلیدی:

اضطراب

روان درمانی

بیماری روانی

اثر اضطراب بر نقاشی کودکان

بیان مسئله
طی تحقیقات سالهای اخیر به تحقیق اثر دوران کودکی بر آینده فرد مشخص شده است. تمامی اتفاقات دوران کودکی میتوانند تاثیرات عمیقی بر آینده فرد بگذارند. تحقیقات نشان میدهد که حتی اتفاقات دوران جنینی نیز بر چگونگی رشد روانی کودک موثر است. مطابق تعالیم اسلامی باید حتی به چگونگی لقاح نیز توجه نمود زیرا میتواند تاثیرات بسیار شگرفی در اخلاقیات فرد در آینده داشته باشد.
از همین رو والدین و مربیان باید توجهی تام و تمام بر نحوه تربیت و روش زندگی کودک داشته باشند و وی را به بهترین سمت سوق دهند. از مسایلی که بزرگترها در برخورد با کودکان با آن مواجه هستند عدم توانایی کودک در بیان مسایل و مشکلاتش میباشد. در ارتباط باکودک و نحوه تربیت او ودر نهایت کمک به کودک برای رفع مشکلات، نگرانیها، ترسها، اضطرابها ، حسادتها و تمایلات باید از راههایی وارد شد که بتوان به دنیای عمیق، پیچیده و دور از دسترس کودک راه پیدا کرد و متوجه نادیده های ذهن او شد و او را به سمت مسیر درست رهنمون شد. و از آنجایی که کودک خود نمیتواند راجع به مشکلاتش صحبت کند و حتی در مواردی خود از آنها اطلاع ندارد و فقط از آنها رنجیده میشود و تاثیر میگیرد ، استفاده از روشهای علمی مانند بررسی های روانشناسانه میتواند بسیار موثر و نجات بخش باشد.
فهرست مطالب

بررسی اثر اضطراب بر نقاشی کودکان 1

مقدمه 2
بیان مسئله 3
ضرورت پژوهش 7
اهداف 8
تعاریف اصطلاحات 9
تعریف عملیاتی 9
اضطراب 9
نقاشی 10
« محدودیتها » 10
«مقدمه» 11
« مبانی نظری تحقیق » 12
« ادبیات پژوهش » 15
« نقاشی » 15
تفسیر نقاشی کودکان 28
سر درآوردن از دنیای نقاشی بچه‌ها 33

شناخت تعارض های روانی کودکان براساس ترسیم نقاشی 40

تست خودشناسی 50
نقاشی کودک ، بیانگر شخصیت درونی (1) 58
رنگ در نقاشی کودکان 67
نقاشی از روی مدل 68
صدای نقاشیش را می شنوی؟ 69
چگونگی تفسیر نقاشی 70
تعریف اضطراب 77

آیا اضطراب انطباقی است؟ 84

مفهوم اضطراب از دید دانشمندان مختلف 86

مفهوم اضطراب و بیماری روانی از نظر فروید(نظریه ی روانکاوی) 86

مکانیزمهای دفاعی علیه اضطراب 90
مفهوم اضطراب و بیماری روانی از نظر فردی (آدلر) 94

اضطراب در کودکان 99

زمینه ی اضطرابی مزمن 99

علائم اضطراب 103
اختلالات هراس و گذر هراسی 105
رواندرمانی بینش گرا: 111
فوبی خاص و فوبی اجتماعی 112
درمان 130

انواع اضطراب به بیان ICD 10 132

« بررسی پیشینه در مورد مؤلفه های مورد پژوهش » 133
« نتیجه گیری و جمع بندی » 138
فهرست منابع 138

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان بررسی رابطه شوخ طبعی با سلامت روانی در دانشجویان


مزاح به عنوان یکی از ویژگیهای شخصیتی انسان، کیفیتی منحصر به نوع آدمی است اگر چه ارائه تعریف دقیقی از مزاح دشوار است، اما حتی در تمدنهای باستان نیز در این باره نظرات و مطالب گسترده ای مطرح شده است
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 112 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 70
پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان بررسی رابطه شوخ طبعی با سلامت روانی در دانشجویان

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان بررسی رابطه شوخ طبعی با سلامت روانی در دانشجویان

مزاح یا شوخ طبعی

مزاح به عنوان یکی از ویژگیهای شخصیتی انسان، کیفیتی منحصر به نوع آدمی است. اگر چه ارائه تعریف دقیقی از مزاح دشوار است، اما حتی در تمدنهای باستان نیز در این باره نظرات و مطالب گسترده ای مطرح شده است. مثلاً در کتاب عهد عتیق، پندی به این مضمون وجود دارد که «دلی شاد به خوبی یک طبیب کار می کند» افلاطون، ارسطو و اندیشمندان و فلاسفه سایر اعصار و قرون نیز دربارة مزاح به اظهار نظر پرداختند. در متون احادیث اسلامی نیز روایاتی از پیامبر و ائمه وجود دارد که حاکی از تأثیرات مثبت مزاح در زندگی مؤمنان است. در روایاتی از پیامبر اکرم (ص) ایشان فرموده اند «هیچ مؤمنی نیست جز این که او را شوخی و مزاح است».
متون اخیر روان شناسی بر نقش مزاح در سازگاری و مقابله با استرس از یک سو و اثرات آن در افزایش بهبود کیفیت زندگی از سوی دیگر تأکید کرده اند (نجاریان، براتی و ابراهیمی قوام، 1373). در اصطلاح Humor (به معنی مزاح) از کلمة لاتین Humere به معنای «جاری ساختن» و «مرطوب بودن» مشتق شده است. از دیدگاه فلاسفه و اندیشمندان باستان، مزاح متأثر از اخلاط چهارگانه بدن است که سبب علامت جسمی و روانی اند. آنان معتقد بودند خون قرمز، جاری، گرم و مرطوب است و چنانچه بر سایر اخلاط غالب شود، فرد سالم، امیدوار، با نشاط و سر حال می گردد. اما چنانچه ترشحات سایر اخلاط غلبه یابند فرد در حالتی مرضی قرار می گیرد برای مثال اگر ترشحات کبد که صفرای سیاه است غالب شود فر دچار نوعی حالت مرضی می شود و از نظر خلقی، حساس، زودرنج، کج خلق و دچار حالات مالیخولیا و افسردگی می شود که سبب نگ`رشی منفی و غمگنانه به زندگی می گردد. بدین ترتیب علت انتخاب اصطلاح Humor به جاری و مرطوب بودن خون به مثابة علت سببی مزاح است. در قرون میانه و پس از آن نیز پیرامون مزاح و شوخی نظراتی ارائه شده است. مثلاً توماس هابز فیلسوف انگلیسی معتقد بود که شوخی در درجه اول، روشی در جهت ابراز خشم و غضب آدمی است و هدف آن توهین به مخاطب یا شخص ثالث است (به نقل از راسکین ، 1985). کانت مزاح را احساس و تأثیر حاصل از تغییر شکل ناگهانی و بی ربط یک توقع یا انتظار به هیچ و پوچ می دانست.
کلمات کلیدی:

مزاح

شوخ طبعی

سلامت روانی

آشنایی با متون روانشناسی دربارة مزاح

روان شناسان مزاح را به مثابه یکی از ویژگیهای شخصیتی انسان در نظر گرفته و آن را از دیدگاههای مختلف مورد بررسی قرار داده اند. در دهه 1960 م. علاقه روان شناسان به نقد و بررسی مزاح و خنده برای وجود آدمی جلب شد. برخی از روان شناسان معتقدند که مزاح و خنده برای وجود آدمی و زندگی او، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است (کورتکف ، 1991؛ میندس و کوربین ، 1985). دیدگاه عمده دربارة نقش روان شناختی مزاح معتقد است که مزاح نوعی سبک سازگاری و انطباق است. فروید (1916) معتقد است که مزاح یکی از سازوکارهای دفاعی «من» و نوعی تلاش اقتصادی جهت صرف انرژی روانی است. آریتی (1975) معتقد است ارتباط تنگاتنگی بین حدس بذله گویی و میزان خلاقیت فرد وجود دارد. پلاچیک (1981) هشت سبک سازگاری برای آدمی برشمرده که در این میان سازوکار وارونه سازی، یعنی توجه به وجوه مضحک شرایط و موقعیت های فشارزا از آن جمله است.
از یک دیدگاه جامع تر زیستی – روانی اجتماعی می توان مزاح را نوعی پیام هدفمند اجتماعی دانست که با تغییرات فیزیولوژیکی و روانی ویژه ای همراه است. بدیهی است که این پیام کارکردهای اجتماعی خاص خود را داراست و محتوا و مسیر ویژه خود را نیز دارد. به عبارت دیگر مزاح به مثابه یک پیام هدفمند به دنبال تحقیق کارکردهای معینی است و در این راه با استفاده از شیوه های ویژه در موقعیت های معینی به کار می رود. توجه به کارکردهای اجتماعی و اهداف مزاح از دیدگاههای مختلف، مورد بحث و بررسی علمای رفتاری و به خصوص روان شناسان قرار گرفته است. برخی از روان شناسان، مزاح را اساساً خصومت بار، عده ای آن را دردناک و تحقیرآمیز و تعدادی دیگر مزاح را سرگرم کننده و لذت بخش می دانند. به طور کلی نظرات روان شناختی پیرامون مزاح و بذله گویی را می توان در قالب چند رویکرد نظری مورد بررسی قرار داد. شوخی و شوخ طبعی اساساً خلاق بوده و خود تسهیل کننده خلاقیت بیشتر است. تقریباً تمامی تعاریف شوخ طبعی شامل ضوابطی از قبیل ترکیبهای غیرمعمول، شگفتی، عدم تجانس مفاهیم و برداشتها و نظایر آن می گردد.
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات تحقیق 4
مقدمه 4

مزاح یا شوخ طبعی 4

آشنایی با متون روانشناسی دربارة مزاح 6

سلامت روان یا سلامت روانشناختی 8

اهمیت و ضرورت تحقیق 9
اهداف تحقیق 10
تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 10
شوخ طبعی: 10
2- سلامت روانی: 11
فصل دوم:مبانی نظری و یافته های پژوهشی 12
مبانی (رویکردهای) نظری روان شناختی مزاح: 13
نظریه تخلیه هیجانی و آسودگی : 14
نظریه ناهماهنگی و تباین 15
واکنشهای مزاح: 16
مزاح و سیستم ایمنی بدن: 18
مزاح و عملکرد تحصیلی: 18

نقش درمانی مزاح: 19

تبیین روان شناختی از تأثیر مزاح در مقابله با استرس: 20

مدل تعاملی استرس: 21
نظریه فروید: 24
نظریة موری: 25
نظریة آدلر: 25
نظریه فروم: 26
نظریه مزلو: 26
نظریه اسکینر: 26
افراد سالم از نظر روانی: 28
نظریه اسلام: 29
پیامدهای استرس: 36
اختلال هیجانی: 36
اختلال شناختی: 37
اختلال فیزیولوژیکی: 38
کنار آمدن: 39
روشهای کنار آمدن مستقیم: 39
کنار آمدن مواجهه ای: 40
مسئله گشایی برنامه ریزی شده: 41
حمایت اجتماعی: 42
روشهای کنار آمدن دفاعی: 43
مکانیزمهای دفاعی: 43
ورزش: 46
سطح آموزشی 49
تعداد 49
درصد 49
مهد کودک 49
کلاس اول 49
ترغییب پرورش توانایی شوخ طبعی: 50
فصل سوم:روش شناسی تحقیق 52
طرح تحقیق و منطق انتخاب آن: 55
روش اجرای تحقیق: 56
روش تحلیل داده ها: 56
فصل چهارم:یافته های تحقیق 57
1- یافته های توصیفی 58
جدول 2-4 نشان می دهد که پایایی سلامت روان به روش بازآزمایی 6879/0 است. 59
2- یافته های مربوط به فرضیه تحقیق: 60
فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری 61
تبیین یافته های تحقیق: 62
محدودیتهای تحقیق: 63
پیشنهادات: 63
REFERENCES: 66
ASCL-25 70

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی با عنوان بررسی و مقایسه میزان اعتماد به نفس و اضطراب دانشجویان رشته زبان انگلیسی


اعتماد به نفس واضطراب 2عامل مهم درموفقیت شخصی واجتماعی فرد میباشد لذا موضوع پژوهش حاضر بررسی مقایسه ای اضطراب واعتماد به نفس در دانشجویان دانشگاه آزاد و پیام نورمی باش
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 152 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 100
پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی با عنوان بررسی و مقایسه میزان اعتماد به نفس و اضطراب دانشجویان رشته زبان انگلیسی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی با عنوان

بررسی و مقایسه میزان اعتماد به نفس و اضطراب دانشجویان رشته زبان انگلیسی

چکیده:
اعتماد به نفس واضطراب 2عامل مهم درموفقیت شخصی واجتماعی فرد میباشد . لذا موضوع پژوهش حاضر بررسی مقایسه ای اضطراب واعتماد به نفس در دانشجویان دانشگاه آزاد و پیام نورمی باشد.هدف ازاین پژوهش :بررسی عامل دانشگاه بر روی اعتماد به نفس و اضطراب در دانشجویان است.جامعه آماری شامل : دانشجویان دختر رشته زبان انگلیسی دانشگاه آزاد تهران ودانشجویان دختر دانشگاه پیام نور کرج میباشد. نمونه این پژوهش : 60 نفر بود که 30 دانشجوی دختر دانشگاه آزاد 30 دانشجوی دختر دانشگاه پیام نورراشامل می شدکه به صورت تصادفی انتخاب گردیدند.
فرضیه پژوهش عبارت است از : میزان اعتمادبه نفس واضطراب دانشجویان دانشگاه ازاد وپیام نور با هم تفاوت دارد.روش اماری دراین پژوهش : برای بررسی اعتماد به نفس از پرسشنامه آیزنگ وبرای بررسی اضطراب دردانشجویان ازپرسشنامه کتل استفاده شد.برای تجزیه وتحلیل ازامار توصیفی و استنباطی وبرای توصیف داده هاازفراوانی, میانگین ,انحراف استاندارد و واریانس استفاده شد.برای متغیرها ازنمودارهیستوگرام و برای تحلیل داده ها از t-testاستفاده شد.نتیجه بدست امده : در میزان اعتماد به نفس بین دانشجویان 2دانشگاه تفاوت معنی داری وجود ندارد،پس فرض صفر رد نمیشود.و میزان اضطراب در دانشجویان دانشگاه پیام نور به طور معنا داری بیشتر ازدانشجویان دانشگاه آزاد است پس فرض صفررد میشود.
کلید واژه ها :

اضطراب

اعتمادبه نفس

اختلال های هراس

مقدمه تحقیق:
انسانها دارای قابلیت های زیادی هستند.علاقه وبی تفاوتی،اعتماد به نفس و بی اعتمادی نسبت به فرد , پشتکار و تنبلی و حتی سلامت و عدم سلامت روان به مقادیر زیادی ناشی از تجارب موفق و ناموفق هر فرد در دوران زندگی و واکنش های اطرافیان و خصوصا والدین نسبت به آنان است.رفتار انسان تحت تاثیر خانواده, مدرسه و جامعه میباشد.نوع تعلیم و تربیت با انچه در دوران گذشته وجود داشته فرق دارد.هدف از تعلیم و تربیت پرورش استعداد های درونی و فطری است .پژوهش های روانشناسان تربیتی نشان می دهد که چه بسیارند دانشجویان هوشمند و خلاق که در دانشگاه ها فقط به دلیل کمرویی، همواره از نظر پیشرفت و نوآوری نمره کمتری از همسالان خود دریافت نمودند چرا که عدم اعتماد به نفس مانع از رشد قابلیت های فردی آنان شده است. مسئله عدم قاطعیت غالبا با گذشت زمان و پیچیدگی روابط بین فردی و تشدید فشارهای اجتماعی،رقابت ها و تک روی ها درصد بیشتری از جوانان و بزرگسالان را فرا می گیرد. بنابراین با توجه به اینکه عدم قاطعیت می تواند به تدریج به صورت نوعی روان نژندی درآید، باید با قاطعیت هر چه زودتر از طریق روشهای تربیتی، درمانی مناسب از گسترش آن جلوگیری کنیم.
بروز رفتارهای قاطعانه در دانش آموزان و دانشجویان باعث کنترل افزایش قدرت فردی، بالا رفتن اعتماد به نفس و به دست آوردن کنترل شخصی می گردد.فرد قاطع با اضطراب کمتری در محیط های فرهنگی فعالیت نموده و ارتباط و عملکرد موثری را با اساتیدو دانشجویان داشته و بدین ترتیب بر اعتماد به نفس خود می افزاید.(فردی که با قاطعیت رفتار می کند، احساس استقلال و در تصمیم گیری نموده و راه حل های مناسب جهت حل مشکلات ارائه می دهد) (کلیککوس 1909)ترس از طرد شدن باعث می شود که دانشجو در تصمیم گیری لازم شرکت ننموده و به مرور قدرت خلاقیت خود را از دست بدهند، و همین مورد باعث می شود که اعتماد به نفس فرد کاهش یابد و اضطراب در او به وجود آید، اضطراب نیز از بروز رفتارهای قاطعانه به میزان قابل توجهی می کاهد.خود پنداری مثبت از نیازهای مهم انسان است که با احساس کفایت و اعتماد به نفس همراه می باشند. زمانی که انسان درک مثبتی ا ز خود داشته باشد ، با انگیزه و علاقه و اضطراب کمتری در جهت دستیابی به اهداف خو د تلاش می نماید. (ماپیر، 1987)
فهرست مطالب
فصل اول
1- چکیده
2- مقدمه
3- اضطراب
4- اعتماد به نفس
5- بیان مسئله
6- اهمیت تحقیق
7- اهداف تحقیق
8- فرضیات تحقیق
9- تعاریف عملیاتی
10- تعریف نظری اعتماد به نفس
11- تعریف عملی اعتماد به نفس
12- تعریف نظری اضطراب
13- تعریف عملی اضطراب
فصل دوم:
پیشینه ادبیات پژوهشی
تعریف اعتماد به نفس
ریشه های اعتماد به نفس
اعتماد به نفس رفتار
اعتماد به نفس احساس و عاطفی
اعتماد به نفس روحی و معنوی
رابطه اعتماد به نفس با احساسهای دیگر
رابطه اعتماد به نفس و پرخاشگری
رابطه اعتمادبه نفس و اضطراب
رابطه اعتماد به نفس و افسردگی
رابطه اعتماد به نفس و کمال گرایی
رابطه اعتمادبه نفس خود پنداره
تئوری های مرتبط به اعتمادبه نفس
دیدگاه های مربوط به اعتماد به نفس
اضطراب
سطح اضطراب
بررسی تاریخی اضطراب
نشانه های اضطراب
ریشه های اضطراب
ماهیت اضطراب
علل اضطراب
ویژگی های فرد مضطرب
اضطراب و مکانیسم های دفاعی
انواع اضطراب
تشخیص بالینی اضطراب
اختلال های هراس
نظریه های مربوط به اضطراب
رابطه اضطراب با جنس
فصل سوم:
روش تحقیق
جامعه
نمونه تحقیق
روش نمونه گیری و حجم نمونه
ابزار پژوهش
روش جمع آوری اطلاعات
روش تجزیه و تحلیل داده ها (روش آماری)
فصل چهارم:
ارائه اطلاعات به صورت جدول و نمودارها
بررسی اجمالی فرضیات
فصل پنجم
خلاصه پژوهش
یافته های پژوهش
مقایسه با پژوهش های قبلی
بحث و نتیجه گیری
محدودیت ها
پیشنهادات

برقراری روابط عاطفی بین دانش‌آموزان و معلمان و تأثیر آن بر فراگیری دانش آموزان


مقاله برقراری روابط عاطفی بین دانش‌آموزان و معلمان و تأثیر آن بر فراگیری دانش آموزان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 4
فرمت فایل doc
حجم فایل 40 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
برقراری روابط عاطفی بین دانش‌آموزان و معلمان و تأثیر آن بر فراگیری دانش آموزان

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

برقراری روابط عاطفی بین دانش‌آموزان و معلمان و تأثیر آن بر فراگیری دانش آموزان

چکیده:
پس از 30 سال تدریس همراه با عشق و علاقه تنها مسئله‌ای که ذهنم را مشغول کرده و باعث تکدر خاطرم شده عدم رغبت دانش‌آموزان به فراگیری علم و جو افسرده و و سرد حاکم بر کلاسهاست و من به عنوان دبیری کار آزموده و با تجربه سعی بر شکستن این جو سرد و ایجاد علاقه و انگیزه برای فراگیری علوم در دانش‌آموزان دارم.
نتیجه کارنامه‌های ماهانه و ترم دانش‌آموزان نمایانگر این عدم انگیزه در فراگیری علم است و متاسفانه هر چه زمان می‌گذرد و فراتر می‌رویم من این عدم انگیزه و علاقه را بیشتر مشاهده می‌کنم در نتیجه تصمیم گرفتم در سال آخر تدریسم کلاسی را برای تحقیق و پژوهش در نظر بگیرم و با برقراری روابط عاطفی بین خودم و آنان آثار این رابطه را بر فراگیری دانش‌آموزان دریابم و راههایی برای افزایش درصد این فراگیری بیابم و در این راستا از همکاری دانش‌آموزان استفاده کنم.این مسیر از مهره ماه سال 88 و با استفاده از 10 نفر از دانش‌آموزان شروع شد و در طول سال ادامه داشت امیدوارم نتایجی که از این تحقیق گرفته‌ام مورد استفاده همکاران و دانش آموزان سایر مدارس قرار گیرد.اکنون به بسط مفهوم ارتباط می‌پردازم در این راستا اشاره‌ای دارم به کتاب «تقویت مهارت‌های ارتباط موفق و موثر» تالیف آلن بارگر ترجمه فرزاد هراتی.
کلمات کلیدی:

ارتباط

روابط عاطفی

مهارت‌های ترغیب کردن

فهرست
1- مقدمه و چکیده
2- تعریف ارتباط
3- طراحی رابطه
4- عوامل کلیدی رابطه
منزلت اجتماعی – قدرت- نقش- دلبستگی – قلمرو
5- تعریف ارتباط از دید سایر جامعه‌شناسان
ارسطو- جورگن روش – کلودشنن – رایت- دیوید برلو – میکی اسمیت – آرانگارن – میلر
6- تعریف پیشنهادی برای ارتباط
7- راههای ایجاد ارتباط موفق
توجه کردن – رفتار هم پایه با طرف مقابل – توسعه آرامش – تشویق کردن – فراگیری مهارت‌های ترغیب کردن
8- موقعیت دبیرستان (موقعیت جغرافیایی)
9- سایر شرائط
10- شواهد موجود برای مدعی
11- شرایط داوطلبین
12- نظر دانش آموزان نمونه در مورد تاثیر ارتباط صمیمانه بر فراگیری
13- مراحل برقراری روابط صمیمانه با دانش آموزان
مرحله اول – مرحله دوم – مرحله سوم – مرحله چهارم
14- نتیجه گیری
15- منابع