فصل اول: کلیات تحقیق 4
مقدمه 4
مزاح یا شوخ طبعی 4
آشنایی با متون روانشناسی دربارة مزاح 6
سلامت روان یا سلامت روانشناختی 8
اهمیت و ضرورت تحقیق 9
اهداف تحقیق 10
تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 10
شوخ طبعی: 10
2- سلامت روانی: 11
فصل دوم:مبانی نظری و یافته های پژوهشی 12
مبانی (رویکردهای) نظری روان شناختی مزاح: 13
نظریه تخلیه هیجانی و آسودگی : 14
نظریه ناهماهنگی و تباین 15
واکنشهای مزاح: 16
مزاح و سیستم ایمنی بدن: 18
مزاح و عملکرد تحصیلی: 18
نقش درمانی مزاح: 19
تبیین روان شناختی از تأثیر مزاح در مقابله با استرس: 20
مدل تعاملی استرس: 21
نظریه فروید: 24
نظریة موری: 25
نظریة آدلر: 25
نظریه فروم: 26
نظریه مزلو: 26
نظریه اسکینر: 26
افراد سالم از نظر روانی: 28
نظریه اسلام: 29
پیامدهای استرس: 36
اختلال هیجانی: 36
اختلال شناختی: 37
اختلال فیزیولوژیکی: 38
کنار آمدن: 39
روشهای کنار آمدن مستقیم: 39
کنار آمدن مواجهه ای: 40
مسئله گشایی برنامه ریزی شده: 41
حمایت اجتماعی: 42
روشهای کنار آمدن دفاعی: 43
مکانیزمهای دفاعی: 43
ورزش: 46
سطح آموزشی 49
تعداد 49
درصد 49
مهد کودک 49
کلاس اول 49
ترغییب پرورش توانایی شوخ طبعی: 50
فصل سوم:روش شناسی تحقیق 52
طرح تحقیق و منطق انتخاب آن: 55
روش اجرای تحقیق: 56
روش تحلیل داده ها: 56
فصل چهارم:یافته های تحقیق 57
1- یافته های توصیفی 58
جدول 2-4 نشان می دهد که پایایی سلامت روان به روش بازآزمایی 6879/0 است. 59
2- یافته های مربوط به فرضیه تحقیق: 60
فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری 61
تبیین یافته های تحقیق: 62
محدودیتهای تحقیق: 63
پیشنهادات: 63
REFERENCES: 66
ASCL-25 70