مقاله و پروژه و تحقیق

هر پروژه و مقاله ای را که نیاز دارید براحتی در اینجا پیدا کنید

مقاله و پروژه و تحقیق

هر پروژه و مقاله ای را که نیاز دارید براحتی در اینجا پیدا کنید

طرح توجیهی بسته بندی چای تی - بگ


موضوع طرح : بسته بندی چای تی-بگ

محل اجرا: کلیه مناطق کشور

سرمایه گذاری کـل: 9/1043 میلیون ریال

دانلود بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت


فراغت پدیده ای است اجتماعی و فرهنگی و می توان گفت از آن هنگام که جامعه و فرهنگی به وجود آمده این پدیده نیز در زندگی مردمان به صورتی مورد یافته ، مطرح گردیده است . در گذشته این اوقات به صورت کار وبازی تواما انجام می پذیرفته که بیشتر به خاطر مذهب و اعمال آن این زمان را می گذرانیدند ولی در طول تاریخ و تحولات جوامع ، به ت ...

دانلود برنامه افزایش واقعی آمار وبلاگ و وبسایت در امارگیر وبگذر+فایل


با استفاده از این نرم افزار شما خواهید توانست بدون مراجعه به سایتهای سودجو که جهت افزایش بازدید از شما هزینه زیادی میگیرند و گاها برای ارسال دو هزار بازدید مبلغی برابر با 5 هزار میگیرند .. شما خودتان برای وبلاگ خود بازدید ارسال نمایید بازدید واقعی در امارگیر ...

دانلود دفترچه نمونه سوال هوش مصنوعی پیام نور


دانلود دفترچه نمونه سوال هوش مصنوعی پیام نور

از نیمسال دوم 83-84 تا تابستان 93 با جواب تستی وتشریحی

تعداد صفحات :229

...

برترین نرم افزار افزایش رتبه ی الکسا درجهان برای وبلاگ و وبسایت


برای بالا بردن رتبه سایتتون چی کار کردید؟

برترین نرم افزر افزایش بازدید و افزایش رتبه ی الکسا را در اختیار شما قرار میدهم به کمک نرم افزارفوق میتوانید روزانه 20 هزار افزایش رتبه ی الکسای جهانی را به وبلاگ یا به سایت خود بیاورید ..م ...

نمونه سوالات عمومی استخدامی


پایان نامه توصیف و اولویت بندی عوامل انگیزش شغلی معلمان تربیت‌بدنی


طراحی، ارزیابی و اجرای دورۀ آموزش پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر


طرح حاضر با هدف طراحی، ارزیابی و اجرای دورۀ آموزش پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر برای دانش آموزان مقطع متوسطه انجام یافته است جهت طراحی دوره، نظریات سوء مصرف، پیشگیری و منابع مرتبط مورد بررسی قرار گرفت
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 77 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
طراحی، ارزیابی و اجرای دورۀ آموزش پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

طراحی، ارزیابی و اجرای دورۀ آموزش پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر

چکیده :
طرح حاضر با هدف طراحی، ارزیابی و اجرای دورۀ آموزش پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر برای دانش آموزان مقطع متوسطه انجام یافته است. جهت طراحی دوره، نظریات سوء مصرف، پیشگیری و منابع مرتبط مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به موارد مشترک و متفاوت نظریات و دوره های پیشین و اعمال نظر متخصصین، دورۀ مذکور طراحی و تدوین شد و مورد تأیید 5 نفر از روان شناسان قرار گرفت. نگرش سنج دانش آموزان به مواد مخدر، پس از بررسی مبانی نظری مرتبط و ابزارهای پیشین به صورت مقدماتی طراحی گردید. روایی محتوایی آزمون با استفاده ازضریب توافق داوران (28 نفر از اساتید روان شناسی و مشاوره و عموماً با تجربۀ کار بالینی با معتادان) مورد تأیید قرار گرفت.
پایایی آزمون مذکور، با اجرای مقدماتی (Pilot) بر روی 30 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه در سال سوم دبیرستان، با استفاده ازآلفای کرنباخ محاسبه شده و ضریب بدست آمده 733/0 می باشد. جهت اجرای دوره، 2 گروه از دانش آموزان مقطع دبیرستان در پایۀ سوم انتخاب شدند. با استفاده از طرح نیمه آزمایشی پیش آزمون، پس آزمون با گروه گواه، پس از اجرای پیش آزمون بر روی گروه ها (نگرش سنج محقق ساخته)، دورۀ آموزشی طی 4 جلسه برای گروه آزمایشی برگزار و سپس پس آزمون اجرا گردید. در نهایت، داده ها با استفاده از آزمون های t مستقل وتحلیل کو واریانس مورد بررسی قرار گرفت. تفاوت معنی دار در نگرش به سوء مصرف مواد مخدر در گروه آزمایشی گواه از اثر بخشی دوره در ایجاد نگرش منفی به سوء مصرف مواد مخدر داشته است و از این رو دورۀ مذکور می تواند در سطح وسیع تر برای پیشگیری اولیه کاربرد داشته باشد.
واژگان کلیدی:

پیشگیری

دورۀ آموزشی

سوء مصرف مواد مخدر

مقدمه
سوء مصرف مواد مخدر، امروزه پا را از مرز اختلالات فردی و روان شناختی فراتر نهاده و به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است. شیوع روز افزون، درگیری اقشار مختلف اجتماعی در مصرف، تنوع گسترده و کاهش سن ابتلا، دانشمندان و برنامه ریزان را بر آن داشته تا نسبت به حل آن چاره جویی نمایند.کاهش عرضه و کاهش تقاضا، همواره و از دیر باز دو سیاست عمده در حل مسأله مواد مخدر بوده است. به رغم تلاش های قابل ستایش در کاهش عرضه، تقاضای مصرف روز به روز افزایش یافته و قربانیان بیشتری را به کام خود فرو می برد. از این رو روانشناسان، جامعه شناسان، متخصصان تعلیم و تربیت و ... اهتمام خود را صرف کاهش و کنترل تقاضا نموده اند.طرح نظریات متعدد در تعلیل گرایش ها و پیشگیری شاهدی براین مدعا ست. و باز نیز برغم تمامی تلاش های ارزشمند صاحبان اندیشه، این مسأله به قوت خود باقی است.سود سرشار نامشروع تجارت مواد مخدر، جذابیت های آنی فیزیولوژیکی و روانی مصرف مواد، هزینه های سرسام آور درمان و توانبخشی معتادان، دانشمندان روان شناس را برآن داشته که این بار، مشکل را پیش از پدیدآیی حل نمایند.
فهرست مطالب
طراحی، ارزیابی و اجرای دورۀ آموزش پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر 1
چکیده 1
بنابه گفتۀ لیتری و همکاران (1980)، نظریات سوء مصرف را می توان در 4 دستۀ عمده طبقه بندی نمود: 3
جدول 1: دسته بندی نظریات با توجه به خود، دیگران، جامعه و طبیعت. 5
دورۀ پیشنهادی آموزش فرد- مدار پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر (مبتنی بر عوامل قابل کنترل فردی و اجتماعی) 7
جداول 2 و3، تقسیم بندی عوامل را به غیرقابل کنترل (فردی و اجتماعی) و قابل کنترل (فردی و اجتماعی)، نشان می دهند. 8
جدول شمارۀ 4: عوامل غیر قابل کنترل (فردی و اجتماعی) در نظریۀ عوامل خطر. 9
جدول شمارۀ 5: عوامل قابل کنترل (فردی و اجتماعی) در نظریۀ عوامل خطر. 10
جدول شمارۀ 6: عوامل قابل کنترل (فردی و اجتماعی) در مجموع نظریات پیشین. 11
جدول شمارۀ 7: تقسیم بندی ابعاد و سطوح مداخلات در پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر. 11
جدول شمارۀ 8: دورۀ آموزش فرد- مدار پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر (با تأکید بر عوامل قابل کنترل فردی). 12
جدول9: دورۀ آموزشی فرد – مدار پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر (با تأکید بر عوامل قابل کنترل اجتماعی). 13
جدول 11: دیاگرام طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل غیر تصادفی. 15
ابزار (نگرش سنج سوء مصرف مواد مخدر) 16
نتایج 18
بحث و نتیجه گیری 20
اثر آموزش مهارت های زندگی بر رفتارهای سالم اجتماعی 21
پژوهش های مقایسه ای 22
تأثیرات کوتاه مدت 22
تأثیرات دراز مدت 23
محدودیت ها 25
پیشنهادها 25
منابع: 27
Abstract 30

مقاله کودک آزاری


امروزه یکی از مسائل مهمی که متخصصین اطفال و پزشکی قانونی و اجتماعی با آن درگیرند مساله آزار فیزیکی روانی و جسمی کودکان توسط والدین یا سایر اولیا (افراد بالغی که مسئولیت آنها را برعهده دارند ) می باشند
دسته بندی علوم اجتماعی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 60 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 57
مقاله کودک آزاری

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقاله کودک آزاری

مقدمه
امروزه یکی از مسائل مهمی که متخصصین اطفال و پزشکی قانونی و اجتماعی با آن درگیرند مساله آزار فیزیکی روانی و جسمی کودکان توسط والدین یا سایر اولیا (افراد بالغی که مسئولیت آنها را برعهده دارند ) می باشند .کودک آزاری برای اولین بار در سال 1946 توسط کافی رادیولوژیست آمریکایی مطرح شد وی 6 مورد کودک مبتلا به خونریزی مزمن زیر سخت شانه را گزارش نمود که در همه آنها شکستگیهای متعدد استخوانهای دراز وجود داشت در شرح حال این کودک سابقه ضربه به استخوانهای دراز وجود نداشت و هیچگونه شواهد بالینی و رادیولوژیک دال بر بیماری اسکلتی موضعی و یا عمومی که باعث شکستگیهای پاتولوژیک استخوان شونه یافت نمی شد .کافی معتقد بود که شکستگی های استخوان دراز ریشه تروماتیکی دارند ولی مکانیسم ایجاد آنها نامعلوم بود.
کلمات کلیدی:

کودک آزاری

سوء استفاده جنسی

کودک آزاری جنسی (SCA) در ایران

تعریف کودک آزاری جسمانی (سندرم کافی یا سندرم کودک کتک خورده )

به حالت بالینی کودکانی گفته می شود که یکبار یا به دفعات مورد ضرب و شتم و آزار و شکنجه عمدی افراد بالغی که مسئولیت آنها را برعهده دارند مثل پدر و مادر ، قیم یا والدین رضایی و ... قرار گیرند .در این سندرم علاوه بر آزار جسمانی ، محرومیت از خوراک و پوشاک ، نبود توجه به مراقبت و سرپناه و محرومیت از محبت و عاطفه به طور عمد نیز مطرح است .
فهرست مطالب
مقدمه 2
کودک آزای به سه دسته تقسیم می شود : 2
اپیدمیولوژی 3
معاینات کودک کتک خورده زنده 9
تظاهرات بالینی 9
انواع آسیب های وارده 12
سوء استفاده جنسی از کودکان 25
ارائه آمار برای درک اهمیت مساله 26
شناخت مسائل پزشک قانونی 29
تغییرات تکنولوژیک و دادگاهها 29
تغییرات قانونی اخیر 30
تشخیص تجاوز به کودکان 30
روش ها و اقدامات برای معاینه کننده 32
الف ) قوانین مربوط به جمع آوری مدارک و آزمایشات طبی 32
ب) ارزیابی بالینی 33
آزمایشات پزشکی قانونی از اندام تناسلی 37
بررسی اسپرم 40
آزمایش پروتئین مخصوص اسپرم 41
بررسی موارد کودک آزاری جنسی (SCA) در ایران 47
روش تحقیق 49
نوع تجاوز 51
زمان وقوع تجاوز بر حسب فصول سال 53
نتیجه گیری 55
جدول مربوط به کل موارد مراجعه 57

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی با عنوان نقش مدیریت بحران بر تصمیم گیری مدیران متوسطه منطقه 5 آموزش شهر تهران


پژوهش حاضر به منظور بررسی نقش مدیریت بحران بر تصمیم گیری مدیران مدارس متوسطه منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران انجام شد
دسته بندی روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 474 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 140
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی با عنوان نقش مدیریت بحران بر تصمیم گیری مدیران مدارس متوسطه منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی با عنوان

نقش مدیریت بحران بر تصمیم گیری مدیران مدارس متوسطه منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران

*همراه با فایلهای خروجی نرم افزار SPSS
چکیده:
پژوهش حاضر به منظور بررسی نقش مدیریت بحران بر تصمیم گیری مدیران مدارس متوسطه منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران انجام شد. سؤالات پژوهش عبارت بودند از:
1- آیا شناسایی بحران می تواند، در تصمیم گیری مدیران نقش داشته باشد؟
2- آیا بین تصمیم گیری صحیح مدیران و پیشگیری از وقوع بحران رابطه وجود دارد؟
3- آیا بین اتخاذ تصمیم مناسب مدیران و کنترل بحران و تلاش برای رفع آن رابطه وجود دارد؟
از تعداد 146 نفر مدیر که جامعه آماری پژوهش را تشکیل داده بوند، تعداد110 نفر به روش تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند، سپس پرسشنامه محقق ساخته ای حاوی 38 سؤال، که 5 سؤال ابتدای آن مربوط به اطلاعات عمومی مدیران و 33 سؤال بعدی که سؤالات اصلی پرسشنامه را تشکیل می داد، از نوع پنج گزینه ای طیف لیکرت تهیه شد.بعد از تأیید روایی سؤالات توسط اساتید محترم راهنما و مشاور و پس از انجام پیش آزمون روی یک گروه 30 نفری از جامعه آماری که بیانگر تأیید پایایی سؤالات با آلفای کرونباخ 7438/0 بود، انجام شد؛ سپس پرسشنامه ها در اختیار 110 مدیر قرار گرفت و پس از جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل آنها توسط آزمون خی دو در نرم افزار SPSS نتایج زیر حاصل شد:
- شناسایی بحران می تواند، در تصمیم گیری مدیران نقش داشته باشد.
- بین تصمیم گیری صحیح مدیران و پیشگیری از وقوع بحران رابطه وجود دارد.
- بین اتخاذ تصمیم مناسب مدیران و کنترل بحران و تلاش برای رفع آن رابطه وجود دارد.
کلمات کلیدی:

بحران

مدیریت بحران

بحران و تصمیم گیری مدیران

رابطه تصمیم مناسب مدیران و کنترل بحران

مقدمه:
بشر، ضمن بهره‌گیری از مواهب زیبای طبیعت و تلذّذ از آن، گهگاه با حوادث ناخوشایند نیز روبرو می‌شود، که نه تنها لذت زیبائی ها را از او سلب می‌کند، بلکه گاهی امید زندگی را نیز از او می‌گیرد و او را به قهقرا می‌برد. اگر نظری به اوضاع و احوال جهان امروز در سالهای اخیر بیفکنیم، شاهد حوادثی نظیر توفان بزرگ ریتا در ایالت تگزاس، توفان سهمگین دریای کاترینا در ساحل مکزیک که شهر نیواورلئان را در ایالات لوئیزیانا به کلی زیر آب گرفت و هزاران انسان بی گناه را طعمه مرگ کرد و به دیگر شهرهای این ایالت و ایالات میسی‌سی‌پی، و آلاباما خسارات و تلفات قابل توجهی وارد کرد؛ زلزله اقیانوس سونامی در سال 2004 میلادی با آن همه تلفات جانی و خسارات مالی، توفان ژاپنی نابی، در شهر ساحلی ایسایاوا، توفان دریای تالی در چین و بالاخره واقعة دلخراش 11 سپتامبر 2001 در دو ساختمان تجاری در نیویورک خواهیم بود، که می‌توان همه را بخشی از حوادث غیرمترقبه دانست که آدمی آنها را به عنوان بحران زندگی نامگذاری کرده است.
اگر با کمی تأمل به حوادث فوق‌الذکر نظر داشته باشیم خواهیم دید، که برخی از این حوادث قابل پیش‌بینی و برخی نیز قابل پیشگیری هستند. وقتی بشر با اینگونه حوادث و رخدادها روبرو می‌شود و زندگی او را به نابودی می‌کشد، این باور در او شکل می‌گیرد، که باید تسلیم یک سرنوشت مختوم باشد و آنرا الزاماً بپذیرد. درحالی که، اگر نمی‌توان از اتفاقات و حوادث جلوگیری کرد، ولی می‌توان ضایعات آنرا کاهش داد و به حداقل رساند. چنانکه کشور ژاپن با وجود کثرت زلزله و شدت آن رکورد زلزله در جهان را شکسته، ولی توانسته با استفاده از علم و فناوری حداقل ضایعات مالی و جانی را داشته باشد.
فهرست مطالب
چکیده 1
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه 3
بیان مسئله 5
اهمیت و ضرورت پژوهش 6
هدف پژوهش 7
انگیزه پژوهشگر 7
سؤالات پژوهش 8
تعاریف نظری و عملیاتی متغیرهای پژوهش 8
فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش
ادبیات پژوهش
مقدمه 12
تاریخچه 13
عقاید صاحب نظران مدیریت بحران 15

چرخه مدیریت بحران 17

شناسایی زمینه ها و ظرفیت های بالقوه بروز بحران 18

روش شناسی مدیریت بحران 19
برنامه مدیریت بحران 20

فنون مدیریت بحران 20

وظایف مدیران بحران 21
مدیر بحران و هفت نکته کلیدی 22
ویژگی های مشترک بحران 23
فرایند کلی مبارزه با بحران 24
گروه مدیریت بحران 28

ماهیت تصمیم گیری در شرایط بحرانی 29

راهبردهای پیشگیری از بحران 33

مدیریت بحران دانش است یا هنر؟ 35

تصمیم گیری 35
مدل کلاسیک: استراتژی حد مطلوب 35
مدل اداری: استراتژی رضایت بخش 36
مدل افزایشی: استراتژی مقایسه های محدود و متوالی 38
پیشینه پژوهش
الف) مطالعات انجام شده در داخل کشور 39
ب) مطالعات انجام شده در خارج کشور 42
فصل سوم: فرایند پژوهش
روش پژوهش 44
جامعه آماری 44
حجم نمونه 45
روش نمونه گیری 45
ابزار پژوهش 45
چگونگی تعیین روایی و پایایی ابزار پژوهش 46
شیوه تجزیه و تحلیل اطلاعات 46
فصل چهارم: یافته های پژوهش
مقدمه 48
الف) توصیف داده ها 49
ب) تحلیل داده ها 95
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
بحث و نتیجه گیری 101
محدودیت ها و مشکلات پژوهش 102
پیشنهادهای پژوهش 102
خلاصه پژوهش 103
منابع
الف) منابع فارسی 130
ب) منابع انگلیسی 132
ضمائم
نمونه پرسشنامه 135
جدول پایایی آزمون
نمودارها و جداول

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان هیجان


در سال‌های اخیر، الگویی علمی از ذهن هیجانی پدیدار شده که نشان می‌دهد اعمال ما تا چه اندازه منشاء هیجانی دارند، این که چطور زمانی بسیار منطقی و لحظه‌ای بعد بسیار غیر منطقی هستیم و این که هیجان‌ها، دلایل و منطق خاص خود را دارند
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 450 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 96
پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان هیجان

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان هیجان

مقدمه
در سال‌های اخیر، الگویی علمی از ذهن هیجانی پدیدار شده که نشان می‌دهد اعمال ما تا چه اندازه منشاء هیجانی دارند، این که چطور زمانی بسیار منطقی و لحظه‌ای بعد بسیار غیر منطقی هستیم و این که هیجان‌ها، دلایل و منطق خاص خود را دارند. گاهی اوقات شنیده‌ایم که از خودگذشتگی شخص باعث نجات یک انسان دیگر شده است، یا تلاش قهرمانانه‌ پدر و مادر که با از دست دادن جان خود، کودکشان را از مرگ نجات داده‌اند. در توجیه این گونه موارد می‌توان به عوامل متفاوتی‌ اشاره کرد، به عنوان مثال زیست شناسان تکامل‌گرا از خود گذشتگی والدین را در خدمت (بقای نسل) و انتقال ژنهای فرد به نسل‌های آینده می‌دانند.
همچنین این نمونه‌های رفتار هدف و تفاوت هیجان‌ها را بر ما نمایان می‌سازد. زیست شناسان اجتماعی در توجیه این گونه مسائل به اهمیت قلب و عشق نوع دوستانه‌ اشاره می‌کنند.
از آنجا که در طول تکامل بشر، این موقعیت‌ها همواره بارها و بارها تکرار شده‌اند، نقش بستن مجموعه هیجان‌ها در سلسله اعصاب، به شکل گرایش‌های فطری و خودکار قلب آدمی، گواهی بر ارزش حیاتی آنهاست (پارسا، 1380). حال سئوال مهمی که در این‌جا مطرح می‌شود این است که زمانی که هیجان‌ها بر منطق و عقل چیره شوند چه روی می‌دهد.اینکه هیجان‌ها بر عقل و منطق چیره می‌شوند، نشان دهنده تأثیر چیزی است که بشر در طی دوران تکامل خود در هزاران نسل گذشته بدست آورده است. به عنوان مثال ترس که یکی از هیجان‌های اساسی و اصلی انسان است محصول تمدن کنونی نیست، بلکه در توجیه آن می‌توان به دیدگاه تکاملی روی آورد که به نوعی انسان اولیه توسط ترس و اجتناب از موقعیت‌های خطرناک جان خود را نجات داده است و امروزه ترس نه به شکل گذشته بلکه به نوعی دیگر مبدل شده و خود را در صورت‌های مختلف نشان می‌دهد.
کلمات کلیدی:

هیجان

موفقیت

ذهن هیجانی

کنترل درونی- بیرونی

فهرست مطالب
فصل اول
1-1- مقدمه 2
2-1- طرح مسئله و بیان موضوع پژوهش 4
3-1- فرضیه‌های پژوهش 8
4-1- متغیرهای پژوهش و تعاریف عملیاتی آنها 8
5-1- اهمیت نظری و کاربردی پژوهش 9
فصل دوم
1-2- مقدمه 12

2-2- هیجان چیست 14

3-2- نظریه جیمز- لانگه 15
4-2- دیدگاه شاختر 16

5-2- کارکردها و جلوه‌های هیجان 19

6-2- هیجان بعنوان تکانه‌هایی برای عمل کردن 20

7-2- اساس هوش هیجانی از نظر زیستی 21

8-2- هماهنگی هیجان و فکر 23

9-2- رابطه هوش هیجانی با موفقیت 25

10-2- نوع متفاوتی از هوش 27
11-2- کنترل تکانه 35
12-2- خوش بینی 39
13-2- منبع کنترل 40
14-2- نظریه‌های منبع کنترل 42
15-2- شکل‌گیری منبع کنترل 45

16-2- کنترل درونی- بیرونی و بهداشت روانی 47

17-2- منبع کنترل و تغییر پذیری 47
18-2- منبع کنترل و اثر بخشی عملکرد 48
19-2- کنترل درونی- بیرونی تقویت 49
فصل سوم
1-3- روش پژوهش 52
2-3- جامعه پژوهش 52
3-3- نمونه و روش‌ نمونه گیری 52
4-3- معرفی ابزار پژوهش 52
5-3- روش اجرای تحقیق 59
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل اطلاعات 61
فصل پنجم
خلاصه نتایج پژوهش 65
پیشنهادات 70
محدودیت‌ها 72
منابع 73
ضمائم 75

پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی(پژوهشگری) با عنوان نگرش دانشجویان مجرد دختر دانشگاه آزاد(واحد رودهن)رشته علوم اجتماعی


ازدواج اساس تشکیل خانواده است در حقیقت می توان گفت که اگر ازدواج نبود، خانواده نبود، و اگر خانواده نبود، اجتماع نبود و اگر اجتماع نبود،فرهنگ و تمدن به وجود نمی‌آمد تمدن نتیجه اجتماع است
دسته بندی علوم اجتماعی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 44 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 128
پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی(پژوهشگری) با عنوان نگرش دانشجویان مجرد دختر دانشگاه آزاد(واحد رودهن)رشته علوم اجتماعی نسبت به ملاکهای انتخاب هم

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی(پژوهشگری) با عنوان

نگرش دانشجویان مجرد دختر دانشگاه آزاد(واحد رودهن)رشته علوم اجتماعی نسبت به ملاکهای انتخاب همسر

مقدمه:
ازدواج اساس تشکیل خانواده است. در حقیقت می توان گفت که اگر ازدواج نبود، خانواده نبود، و اگر خانواده نبود، اجتماع نبود و اگر اجتماع نبود،فرهنگ و تمدن به وجود نمی‌آمد. تمدن نتیجه اجتماع است و اجتماع مولد خانواده و خانواده ثمره ازدواج. بنابراین، اگر رشته مقدس زناشویی که دلها را به هم پیوند می‌دهد و افراد مختلف را در مقدرات یکدیگر شریک می سازد، به تاخیر افتد و یا سستی پذیرد، خانواده دستخوش زوال می‌شود و جامعه و فرهنگ و تمدن در معرض خطر قرار می‌گیرد.
ازدواج، یک سنت دیرینه اجتماعی است که از زمانهای بسیار قدیم،بلکه از آغاز زندگی بشر مرسوم بوده است. پیمانی است مقدس که در بین تمام اقوام و ملل مذهبی و غیر مذهبی و در تمام اعصار و جوامع وجود داشته و دارد. در این پیمان مقدس زوجین یعنی زن و مرد زندگی مشترک را تأسیس می‌کنند و پیمان می بندند که در کنار هم و یار و غمخوار یکدیگر باشند. ازدواج برای انسانها یک نیاز طبیعی است که از آفرینش ویژه آنها سرچشمه می‌گیرد. چنان که انسان به آب و غذا نیاز دارد، در سنین خاصی به ازدواج هم نیاز پیدا می‌کند. هر یک از دختر و پسر در سنین بلوغ احساس می‌کنند که جنس مخالف را دوست دارند و خواستار وصال همدیگر هستند.ازدواج یک خواسته طبیعی است که همه جوامع بشری و ادیان آسمانی بر آن صحه نهاده اند. خصوصاً دین اسلام پیروان خود را به ازدواج دعوت نموده و از عزوبت بر حذر می دارد.(امینی .1374،17)
کلمات کلیدی:

ازدواج

خانواده

ملاکهای انتخاب همسر

کارکردهای اجتماعی ازدواج

بیان مسئله
مسئله مورد بررسی این رساله معیارها و ملاکهای دانشجویان دختر رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد رودهن برای انتخاب همسر است. ازدواج هسته ایجاد کننده و عامل تشکیل خانواده است وچون خانواده عنصر اولیه اجتماع می‌باشد و ترقی و تعالی و پیشرفت تا انحطاط و تزلزل و سقوط بستگی به وضع و شرایط خانواده های تشکیل دهنده آن اجتماع دارد. پس مقتضی است راجع به ازدواج و شرایط آن از جهات مختلف بحث و گفتگو نمائیم تا با حل مشکلات ان بتوانیم مشکل اجتماع را حل نموده و امید داریم شاهد آینده بهتری برای نسل جدید باشیم.
در جوامع سنتی به واسطه کمی ابعاد جمعیتی که دارند گرچه روابط بین دختر وپسر متکی بر قیود اجتماعی خاص می‌باشد اما به واسطه همبستگی اجتماعی بسیار محکمی که بین افراد جامعه وجود دارد ارتباطات خانوادگی و ارتباط چهره به چهره بین دختر و پسر صورت می‌گیرد و لذا شاید مشکل چندانی از نظر همسر گزینی در میان جوانان وجود نداشته باشد بخصوص این که بین وضعیت اجتماعی و اقتصادی از نظر طبقاتی و چه از نظر سطح تحصیلات، اعتقادات، نظرات، ایده‌آلها، آداب و رسوم، سنتها، زبان و هماهنگی و همخوانی فرهنگی وجود دارد که این امر باعث شده نظام خانواده در جوامع سنتی بسیار مستحکم بوده و طلاق در آن کمتر صورت گیرد.
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه.......................................................................2
بیان مسئله...............................................................4
هدف یا اهداف پژوهش........................................6
اهمیت و ضرورت انجام پژوهش.........................6
انگیزه های پژوهشگر.............................................7
سئوالات تحقیق.....................................................8
تعریف مفاهیم........................................................8
فصل دوم: ادبیات، نظریه وپیشینه
ادبیات.....................................................................12

مفهوم وتعریف خانواده........................................13

کارکردهای اجتماعی ازدواج..............................14

مهمترین ملاکها و معیارهایی که در ازدواج باید در نظر گرفت.....15

اهداف و انگیزه های ازدواج...............................22
اهداف و انگیزه های کاذب................................27

عشق چیست؟......................................................28

روشهای عشق زن و مرد....................................30

موانع ازدواج و علل تأخیر آن...........................33

پیامدهای منفی ازدواج زود هنگام..................39

نظریه ها................................................................42
پیشینه...................................................................46
فصل سوم: فرآیند پژوهش
روش پژوهش.......................................................49
جامعه آماری........................................................49
نمونه ها و روش نمونه گیری...........................49
روش جمع آوری اطلاعات (ابزار پژوهش)......49
چگونگی تعیین روایی.......................................50
روش تجزیه و تحلیل داده ها..........................50
فصل چهارم: یافته های پژوهش
تعریف علم آمار...................................................52
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهاد
بحث و نتیجه گیری..........................................80
محدودیت ها ومشکلات پژوهش....................81
پیشنهادات...........................................................105
خلاصه پژوهش...................................................110
منابع.....................................................................115
پیوست
پرسشنامه.............................................................121