مقاله و پروژه و تحقیق

هر پروژه و مقاله ای را که نیاز دارید براحتی در اینجا پیدا کنید

مقاله و پروژه و تحقیق

هر پروژه و مقاله ای را که نیاز دارید براحتی در اینجا پیدا کنید

ارگونومی دارو


پروژه مخصوص ارائه در درس ارگونومی فاکتورهای انسانی رشته مهندسی صنایع. با فرمت پاورپوینت و در 32 صفحه

...


File Sell فروشگاه ساز رایگان فروش فایل خلاصه وضعیت مدیریت فروشگاه همکاری در فروش امور مالی پشتیبانی حساب کاربری خروج لیست محصولات همکاری در فروش جستجوی محصولات با شرایط دلخواه ترتیب نمایش محصولات دسته بندی جستجو در عنوان لیست محصولات # عنوان لینک ثابت قیمت پورسانت دسته بندی دریافت کد 1 پایان نامه پایگاه داده 6,000 360 فنی و مهندسی > کامپیوتر و IT دریافت کد پست ثابت 2 سوالات امتحانات پایان سال حوزه های علمیه کشور - خرداد و شهریور 93 - پایه ششم 1,500 315 کتاب ، جزوه > دین و مذهب دریافت کد پست ثابت 3 بنر سن جشن های شعبانیه با کیفیت چاپ 60,000 3,600 گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی > فتوشاپ photoshop دریافت کد پست ثابت 4 سوالات امتحانات پایان سال حوزه های علمیه کشور - خرداد و شهریور 93 - پایه پنجم 1,500 315 کتاب ، جزوه > دین و مذهب دریافت کد پست ثابت 5 ارگونومی دارو 3,000 30 فنی و مهندسی > صنایع دریافت کد پست ثابت 6 دانلود کتاب ارزشمند شطرنج دفاع سیسیلی 2015-Grandmaster Repertoire - 1.e4 vs The Sicilian I 5,000 1,050 کتاب ، جزوه > آموزشی دریافت کد پست ثابت 7 دانلود پکیج نمونه سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی با جواب 2,500 525 عمومی و آزاد > سوالات نهایی دریافت کد پست ثابت 8 سوالات امتحانات پایان سال حوزه های علمیه کشور - خرداد و شهریور 93 - پایه چهارم 1,500 315 کتاب ، جزوه > دین و مذهب دریافت کد پست ثابت 9 سوالات امتحانات پایان سال حوزه های علمیه کشور - خرداد و شهریور 93 - پایه سوم 1,500 315 کتاب ، جزوه > دین و مذهب دریافت کد پست ثابت 10 تبلیغ در وایبر 12,000 1,920 نرم افزار های آماده > مالتی مدیا دریافت کد پست ثابت 11 طرح توجیهی کارخانجات تولید آبمیوه 4,000 240 کارآفرینی ، طرح توجیهی > صنایع غذایی دریافت کد پست ثابت 12 طرح توجیهی تولید خوراک دام 5,000 300 کارآفرینی ، طرح توجیهی > صنعتی دریافت کد پست ثابت 13 دانلود طرح توجیهی صنایع غذایی نمک یددار 1,000 360 کارآفرینی ، طرح توجیهی > صنایع غذایی دریافت کد پست ثابت 14 آموزش رزومه نویسی+3نمونه رزومه فارسی+ یک عدد نمونه نامه درخواست شغل با فرمت word قابل ویرایش 3,500 735 عمومی و آزاد > فرم و مستندات دریافت کد پست ثابت 15 سوالات امتحانات پایان سال حوزه های علمیه کشور - خرداد و شهریور 93 - پایه دوم 1,500 315 کتاب ، جزوه > دین و مذهب دریافت کد پست ثابت 16 طرح توجیهی تولید ترانس 4,000 240 کارآفرینی ، طرح توجیهی > برق و الکترونیک دریافت کد پست ثابت 17 طرح توجیهی پرورش گل وگیاه زینتی 3,000 180 کارآفرینی ، طرح توجیهی > کشاورزی و زراعت دریافت کد پست ثابت 18 پاورپوینت برنامه‌ریزی منابع سازمانی 4,000 40 فنی و مهندسی > عمران دریافت کد پست ثابت 19 سوالات امتحانات پایان سال حوزه های علمیه کشور - خرداد و شهریور 93 - پایه اول 1,500 315 کتاب ، جزوه > دین و مذهب دریافت کد پست ثابت 20 دانلود طرح توجیهی چاپ و تولید عکس رنگی 4,000 240 کارآفرینی ، طرح توجیهی > صنعتی دریافت کد پست ثابت 21 فایل فلش فارسی Y511-U30 -U10 12,000 720 نرم افزار های آماده > موبایل دریافت کد پست ثابت 22 دانلود مقاله/تحقیق آماده بررسی جو توانمندسازی کارکنان در مراکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی با فرمت ورد(word) 10,000 100 علوم انسانی > مدیریت دریافت کد پست ثابت 23 آموزش وپژوهش سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS rs 3,000 630 علوم پایه > محیط زیست دریافت کد پست ثابت 24 طرح توجیهی مجتمع گلخانه طلای سبز قم 4,000 40 کارآفرینی ، طرح توجیهی > کشاورزی و زراعت دریافت کد پست ثابت 25 پایان نامه فارسی رشته کامپیوتر -- تولید خودکار داده های تست نرم افزار -- Automatic software test data generation 6,000 60 فنی و مهندسی > کامپیوتر و IT دریافت کد پست ثابت 26 دانلود طرح توجیهی سازه های چوبی به همراه تصویر 5,000 50 کارآفرینی ، طرح توجیهی > صنعتی دریافت کد پست ثابت 27 طرح توجیهی پرورش قـارچ خوراکـی با ظرفیت 100 تن در سال 500 155 کارآفرینی ، طرح توجیهی > کشاورزی و زراعت دریافت کد پست ثابت 28 دانلود نمونه سوالات استخدامی وزارت نیرو کارشناس اداری (خدمات مشترکین ) 5,800 58 عمومی و آزاد > آزمون استخدامی دریافت کد پست ثابت 29 ENDL92 for Mcnpx 2.6 8,000 80 برنامه نویسی ، سورس ، پروژه > شبیه سازی دریافت کد پست ثابت 30 کار تحقیقی 2: دادرسی الکترونیکی در سیستم قضایی ایران 15,000 150 علوم انسانی > حقوق دریافت کد پست ثابت 31 ENDF5U for Mcnpx 2.6 7,500 75 برنامه نویسی ، سورس ، پروژه > شبیه سازی دریافت کد پست ثابت 32 اندازه گیری سر وصدای محیط کار 3,500 35 فنی و مهندسی > صنایع دریافت کد پست ثابت 33 فیلم آموزشی طراحی خرپای دو بعدی 5,000 550 فنی و مهندسی > عمران دریافت کد پست ثابت 34 برنامه ربات کلش آف کنز برای حمله خودکار و ... 2,000 220 نرم افزار های آماده > اینترنت دریافت کد پست ثابت 35 زندگینامه چند شاعر 4,000 40 علوم انسانی > تاریخ و ادبیات دریافت کد پست ثابت 36 پروژه کارشناسی مهندسی صنایع و مدیریت صنعتی با نام ارزیابی کار و زمان شرکت بخار صنعت 150,000 1,500 علوم انسانی > مدیریت دریافت کد پست ثابت 37 دانلود پاورپوینت microRNA 4,000 840 علوم پزشکی > ژنتیک دریافت کد پست ثابت 38 دانلود پاورپوینت Gene Amplification 4,000 240 علوم پزشکی > ژنتیک دریافت کد پست ثابت 39 مبانـی نظـری تحقیـق ورزش و بزهکاری 3,500 35 علوم انسانی > روانشناسی و علوم تربیتی دریافت کد پست ثابت 40 نقش آثار تخیلی در آماده سازی جوانان برای جامعه اطلاعاتی 3,500 35 علوم انسانی > روانشناسی و علوم تربیتی دریافت کد پست ثابت 41 نمونه سوال تعمیر کار وسایل گاز سوز و تعمیر کار وسایل سرد کننده خانگی و تجاری (جهت استفاده هنرجویان متقاضی آزمون های ادواری و هنرستان های کاردانش) 3,000 630 فنی و مهندسی > مکانیک دریافت کد پست ثابت 42 فیلم آموزشی تحلیل ترک 5,000 550 فنی و مهندسی > عمران دریافت کد پست ثابت 43 پایان نامه توصیف و اولویت بندی عوامل انگیزش شغلی معلمان تربیت‌بدنی 4,400 44 علوم انسانی > روانشناسی و علوم تربیتی دریافت کد پست ثابت 44 فیلم آموزشی خم کردن و پیچاندن یک box (قوطی) 5,000 550 فنی و مهندسی > عمران دریافت کد پست ثابت 45 تعریف حق العملکار و شرایط عمومی حق العملکاری در گمرک 3,000 630 عمومی و آزاد > آموزشی دریافت کد پست ثابت 46 پایان نامه داده کاوی Data Mining 4,000 40 فنی و مهندسی > کامپیوتر و IT دریافت کد پست ثابت 47 معرفی رشته و شغل پرستاری 2,500 525 علوم پزشکی > پرستاری دریافت کد پست ثابت 48 پروژه آماده نقشه های اتوکد و شیت آماده لایه باز هتل 10,000 100 فنی و مهندسی > معماری دریافت کد پست ثابت 49 تاریخچه عکاسی 2,500 525 عمومی و آزاد > آموزشی دریافت کد پست ثابت 50 مدیریت اجراء کار 2,500 525 فنی و مهندسی > صنایع دریافت کد پست ثابت تعداد صفحه (906) < 6 5 4 3 2 1 خلاصه آمار فعالیت تعداد فروشگاه: 4770 تعداد محصول: 45279 تعداد فایل: 47281 حجم فایل ها: 204 GB تعداد خریدموفق: 56556 مجموع خریدها:262,068,233تومان قوانین و شرایط استفاده شرایط استفاده از سایت حریم خصوصی اعضا شرایط فروش فایل دسترسی سریع راهنما ورود اعضا تماس باما ثبت نام تعرفه خدمات حقوق معنوی تاسیس 1392 ، تمامی حقوق معنوی برای "فایل سل" محفوظ است پرداخت آنلاین باهمکاری بانک ملت bank parsian bank pasargad bank saman bank meli bank saderat

پایان نامه پایگاه داده


پایان نامه رشته کامپیوتر با عنوان پایگاه داده که به بررسی سه پایگاه داده SQL ، Oracle ، Access می پردازد.

...

افزایش سرسام‌آور مصرف مواد مخدر


افزایش سرسام آور مصرف مواد مخدر در جهان و قاچاق روز افزون این مواد پیامدهای وحشتناکی خواهد داشت که مستقیما نسل جوان و بشریت را تهدید می‌کند گسترش شبکه قاچاق بین‌المللی و دام اعتیاد ، میلیون‌ها نفر جوان را به فساد و کام مرگ می‌کشاند
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 6
فرمت فایل doc
حجم فایل 268 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
افزایش سرسام‌آور مصرف مواد مخدر

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

افزایش سرسام‌آور مصرف مواد مخدر

مقدمه :
افزایش سرسام آور مصرف مواد مخدر در جهان و قاچاق روز افزون این مواد پیامدهای وحشتناکی خواهد داشت که مستقیما نسل جوان و بشریت را تهدید می‌کند. گسترش شبکه قاچاق بین‌المللی و دام اعتیاد ، میلیون‌ها نفر جوان را به فساد و کام مرگ می‌کشاند و سوداگران مرگ را به ثروت و قدرت می‌رساند. اعتیاد یک مسئله بزرگ بهداشتی و بلایی اجتماعی و دارای جنبه‌های متعدد اقتصادی، سیاسی ، فرهنگی ، روانی ، اخلاقی و حقوقی است. از اینرو آگاهی خانواده‌ها درباره سرانجام نکبت‌بار اعتیاد در پیشگیری و مهار آن کمکی موثر به ‌شمار می‌آید.
شروع اعتیاد
اعتیاد با وابستگی جسمانی و روانی همراه است. بعضی از داروها نیز ممکن است با ایجاد وابستگی روانی در بیمار موجب افزایش مصرف شوند و اعتیاد بدهند. فرد معتاد با دریافت مواد اعتیادآور سرخوش و راضی می‌شود و با توقف مصرف دارو دجار خماری و اختلال شدید جسمانی می‌گردد. مواد اعتیادآور سبب پیدایش پدیده تحمل نیز می‌شوند. به ‌موجب این پدیده فرد معتاد برای دسترسی به اثر اولیه این مواد که در ابتدا با مقدار کم حاصل می‌شود مصرف خود را افزایش می‌دهد. شدت و نوع وابستگی نسبت به مواد اعتیادآور برحسب نوع و اثر آن متفاوت است. برخی از این مواد مانند تریاک و مشتقات آن وابستگی شدید ایجاد می‌کنند و برخی دیگر با وجود تاثیری که بر روان و ذهن فرد می‌گذارند اعتیاد دهنده به ‌شمار نمی‌آیند.
کلمات کلیدی:

اعتیاد

قاچاق

مواد مخدر

فهرست مطالب
افزایش سرسام‌آور مصرف مواد مخدر 2
مقدمه 2
شروع اعتیاد 2

انواع اعتیاد 3

اعتیادات مجاز 3
اعتیادات غیر مجاز 4
ویژگیهای افراد معتاد 4
اثرات دارویی مواد مخدر 5

ریشه‌های روانی اعتیاد 6

آسیب پذیری جوانان در دوران بلوغ 7

پیشگیری به عنوان بهترین شیوه مقابله با اعتیاد 8
آیا اعتیاد یک بیماری است ؟ 8
چه افرادی مستعد اعتیاد به مواد مخدر هستند؟ 9

اعتیاد به مواد مخدرچیست ؟ 10

آیا اعتیاد به مواد مخدر قابل درمان است؟ 11
آیا برای درمان اعتیاد روش های گوناگونی وجود دارد؟ 12

درمان های روانی چیست و اصول آن بر چه پایه ای استوار است ؟ 12

آیا خانواده و محیط بیمار در درمان اعتیاد نقش دارند؟ 13
آیا به راستی اعتیاد قابل درمان است ؟ 14

بهترین راه درمان اعتیاد به مواد مخدر کدام است؟ 14

انتشارات سازمان بهزیستی 1378 16

مقاله رشته روانشناسی با عنوان اضطراب امتحان


رخی از دانش آموزان در هنگام امتحان، به ویژه امتحانات سرنوشت ساز دچار تشویش شدید شده ، ضربان قلبشان تند می شود، دست هایشان می لرزد و عرق می کند و احساس می کنند که ذهنشان خالی شده است
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 6
فرمت فایل doc
حجم فایل 30 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
مقاله رشته روانشناسی با عنوان اضطراب امتحان

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقاله رشته روانشناسی با عنوان اضطراب امتحان

اضطراب امتحان چیست ؟

اضطراب امتحان از دو کلمۀ اضطراب (ANXIETY) و امتحان (TEST) تشکیل شده است. منظور از اضطراب نوعی حالت هیجانی ناخوشایند و مبهم است که با پریشانی، وحشت، هراس، تپش قلب، تعرق، سردرد، بی قراری، تکررادرار و تشویش همراه است. آن چه این حالات را از هراس یا ترس شدید مجزا می کند این است که در اضطراب معمولاً به طور دقیق منبع و علت اضطراب را نمی دانیم، اما در ترس شدید اغلب علت هراس برای ما مشخص است. اما امتحان نوعی ارزش یابی است که طبق اصول معین انجام می گیرد و وسیله ای است برای توصیف و اندازه گیری تغییر رفتار دانش آموزان در جهت اهداف آموزش و پرورش و کمک به بهبود یادگیری آن ها. امتحان، به ویژه امتحاناتی که از دانش آموزان گرفته می شود معمولاً دارای هفت هدف اساسی است:
1- کمک به یادگیری دانش آموز، 2- کمک به دانش آموز برای آشنایی با هدف های آموزشی – درسی، 3- برانگیختن رغبت و علاقۀ دانش آموزان به یادگیری، 4- تصمیم گیری برای شروع مراحل بعدی تدریس، 5- اصلاح روش تدریس، 6- ارتقا و طبقه بندی دانش آموزان و 7- تصحیح نتایج فعالیت های دانش آموزان و دادن باز خورد به وی.
با تعریف کوتاه این دو اصطلاح، حال به اضطراب امتحان می پردازیم. هنگامی که فرد نسبت به کارآمدی عمل کرد، توانایی و استعداد خود در شرایط امتحان و یا در موقعیت هایی که در آن ها مورد ارزش یابی قرار می گیرد دچار نگرانی، تشویش و تردید شود می توان از اضطراب امتحان سخن گفت. در واقع برخی از دانش آموزان در هنگام امتحان، به ویژه امتحانات سرنوشت ساز دچار تشویش شدید شده ، ضربان قلبشان تند می شود، دست هایشان می لرزد و عرق می کند و احساس می کنند که ذهنشان خالی شده است. وقتی که سؤالات امتحانی را می خوانند احساس می کنند که گیج شده اند، منظور سؤال را متوجه نمی شوند و گویی همۀ آن چیزهایی را که خوانده بودند فراموش کرده اند. در نهایت، بعد از این که فشار زیادی به ذهن خود می آورند، سؤال را بدون پاسخ رها می کنند یا پاسخ بی ربط و نادرستی می نویسند. در این جا آنها به اهمیت امتحان و عدم موفقیت خود می اندیشند و همین نکات اضطراب آنان را بیش تر می کند و عمل کردشان را بیش تر تحت تأثیر قرار می دهد.
کلمات کلیدی:

اضطراب

تحصیل

اضطراب امتحان

نظام آموزشی

پیش گیری از اضطراب امتحان

فهرست مطالب
اضطراب امتحان 1
اضطراب امتحان چیست ؟ 1

رابطۀ اضطراب امتحان و پیش رفت تحصیلی 3

علل اضطراب امتحان 6

1ـ اضطراب عمومی 6
2 - عزت نفس 7
3ـ هوش 8
4ـ ارزیابی شناختی 9
5- عدم آمادگی 10
6- توجه و تمرکز 11

7- روش های نادرست مطالعه 12

8- انتظارات دانش آموز 13
1- انتظارات معلمان 14
2- رقابت 15
3- نظام آموزشی حاکم بر مدارس 17
4- نوع درس 18
5- موقعیت و مراقبان امتحان 19

راه بردهایی برای پیش گیری از اضطراب امتحان 23

منابع: 26

آموزش و پرورش در بیست سال آینده


مقاله ای حاضر با دیدگاهی انتزاعی بنابر مدل برنامه ریزی آموزشی استراتژیک در قالب باز اندیشی ساختارهای آموزش و پرورش به بررسی نظام آموزشی و چالش های رو در روی معلمان در 20 سال آینده می پردازد
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 7
فرمت فایل doc
حجم فایل 69 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
آموزش و پرورش در بیست سال آینده

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

آموزش و پرورش در بیست سال آینده

چکیده:
مقاله ای حاضر با دیدگاهی انتزاعی بنابر مدل برنامه ریزی آموزشی استراتژیک در قالب باز اندیشی ساختارهای آموزش و پرورش به بررسی نظام آموزشی و چالش های رو در روی معلمان در 20 سال آینده می پردازد.در این مدل دورنمای نظام آموزشی و رسالت و مأموریت نظام آموزشی برای رسیدن به چشم انداز مورد نظر به شیوه تحلیلی بیان می گردد.تغییرات بنیادی در زمینه های درونداد و فرآیند آموزش و پرورش در آینده مورد بررسی قرار می گیرد و محورهای اساسی سازمان یونسکو در سالهای آینده مورد تأکید واقع می شود و در پایان مقاله پیش نهادهای اصلاحی در نظام آموزشی آینده مطرح می گردد.
کلمات کلیدی:

آموزش و پرورش

آموزش شهروندی

توسعه ی آموزش

چشم انداز بیست ساله

راهبردهای جدید در یادگیری

معلمان و چشم انداز آموزش و پرورش در 20 سال آینده:

چشم انداز آموزش و پرورش در 20 سال آینده مستلزم پیش بینی زیر بنای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه در آینده است که بستر تحولات و تغییرات آموزش و پرورش را تشکیل می دهد و می توان این موضوع را با نگاه برنامه ریزی آموزشی استراتژیک مطرح نمود. در مدل برنامه ریزی آموزشی استراتژیک دورنمای آموزش و پرورش در سالهای آینده تبیین می گردد. این دورنما با توجه به تغییرات ساختاری جامعه در چهار زمینه اصلی جامعه شناسی، سیاسی، اقتصادی و تکنولوژی و هم چنین تغییرات مورد مطرح و بررسی قرر می گیرد.راجر کافمنو جری هرمن فر آیند برنامه ریزی آموزشی استراتژیک را در قالب سه زمینه اصلی شامل: بازاندیشی ساختارها، بازسازی ساختارها و بازآفرینی ساختارها بیان نموده اند ( مشایخ، 1380، ص 61 ).
امر بازاندشی شامل دورنگری وضعیت آموزشی در آینده است. این وضعیت با گردآوری اطلاعات در مورد درونداد آموزش و پرورش، باورها و عقاید و ارزش های اجتماعی و فرهنگی، مأموریت و رسالت آموزش و پرورش و نیازسنجی آموزش و پرورش تحقق می پذیرد. دروندادهای نظام آموزشی اعم از دانش آموزان، نیروی انسانی آموزش دهنده، فضاهای آمورزشی، تجهیزات و محتوای منابع آموزشی در 20 سال آینده به کلی متحول می گردد. در این دوره خیز دوم جمعیتی ایران که حاصل رشد جمعیتی سالهای دهه 60 و 70 در کشور بوده و متولدین سال های مذکور به سن تشکیل خانواده رسیده اند، ایجاد می شود. در این جهش دوباره جمعیتی، جمعیت کشور به حدود 90 میلیون نفر در سالهای 1390 تا 1400 بالغ می گردد و البته ساختار جمعیتی و هرم جمعیتی باز هم به سمت و سوی جمعیت جوان است. بنابراین آموزش و پرورش همواره با مسأله ی بودجه و هزینه های فزاینده جهت تأمین فضاهای آموزشی جدید و تأمین نیروی انسانی مواجه است.
فهرست مطالب
آموزش و پرورش در بیست سال آینده 1
چکیده: 2
نرخ اشتغال برحسب سطح تحصیلات 4
آموزش شهروندی، آموزش مهارت های اجتماعی، آموزش پیشگیری از خشونت 6
آموزش مبتنی بر تنوع و تفاوت های فرهنگی، آموزش مبتنی بر تنوع زبان مادری 6
راهبردهای جدید در یادگیری علوم و ریاضی 6
آیا آموزش زنان بر ساختار خانواده و کنترل جمعیت تأثیر مثبت دارد؟ 9
آیا آموزش به کاهش جرم، جنایت و اعتیاد منجر می گردد؟ 9
آیا آموزش زیر بنای اعتقادی و ارزش جامعه را تقویت می کند؟ 9
آیا آموزش به کاهش مهاجرت از روستاها به شهر و کنترل رشد شهرنشینی منجر می شود؟ 9
آیا آموزش موجب بهبود کیفیت زندگی می گردد؟ 9
پیشنهادها 15
اصلاح ساختار نظام آموزشی از وضعیت متمرکز به غیرمتمرکز در آینده 15
اصلاح وضعیت بودجه ی آموزش و پرورش با توجه به ساختار غیرمتمرکز در آینده 15
اصلاح و ارتقای صلاحیت های حرفه ای معلمان بنابر نیازهای آینده 15
اصلاح وضعیت معیشتی معلمان متناسب با صلاحیت های حرفه ای ایشان در آینده 15
توسعه ی آموزش از چهارچوب های سنتی و کلاس درس به سوی جامعه ی فراگیر و محیط کار و آموزش در طول عمر 15
اصلاحات بنیادی در رشته های آموزشی و فرآیند آموزش بنا به نیازهای رو به تغییر آینده 15
تأکید بر یادگیری برای در کنار هم زیستن و همزیستی مسالمت آمیز 15
اصلاحات در سیستم مدیریتی آموزش و پرورش به سوی روش های مشارکتی 15
اصلاحات در زمینه ی محتواهای آموزشی و روش های آموزشی 15
منابع 16

معلمان و چشم انـداز


تعلیم و تربیت و برعهده گرفتن آن و در واقع معلمی مسؤولیتی است که بدور از اغراق و گزافه گویی مقدس تر و مهم تر از آن را نمی توان سراغ گرفت
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 9
فرمت فایل doc
حجم فایل 48 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
معلمان و چشم انـداز

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

معلمان و چشم انـداز

مقدمه:
تعلیم و تربیت و برعهده گرفتن آن و در واقع معلمی مسؤولیتی است که بدور از اغراق و گزافه گویی مقدس تر و مهم تر از آن را نمی توان سراغ گرفت. در اهمیت و نقش معلمی همین بس که یگانه خالق و مربی جهان و انسان در قرآن می فرماید: (( و علم ادم السماء کلها ... و خدای عالم همه ی اسماء را به آدم تعلیم داد. )) ( بقره. آیه ی 31 )از این آیه و آیات قبل و بعد از آن می توان به این معنا دست یافت که برای خداوند تبارک و تعالی بعد از خلقت، امری مهم تر از تعلیم نبوده است. این معنا را با دقت در آیات اول تا پنجم سوره ی علق نیز می توان فهمید. آن جا که می فرمای: (( اقرأ باسم ربک الذی خلق. خلق الانسان من علق. اقرأو ربک الاکرم. الذی علم بالقلم. علم الانسان مالم یعلم. بخوان به نام پروردگانرت که آفریننده است. آن خدایی که آدمی را از خون بسته آفرید. بخوان و بدان که پروردگارت کریم ترین کریمان عالماست.
هم او که علم نوشتن به قلم آموخت. آموخت به انسان آن چه را نمی دانست.)) توجه به دو نکته در رابطه با آیات فوق اهمیت امر مهم تعلیم را گوشزد می کند. نکته ی اول این که در این که سوره خداوند خود را با کلمه ی رب یعنی پروردگار ( مربی و پرورش دهنده ) معرفی میکند و نکته ی دوم این که خداوند حرکت و بعثت پیامبر اسلام (ص) را با فرمان اقرأ یعنی بخوان، اعلام می نماید. این معنا را می توان از این حدیث پیامبر (ص) دریافت که منی فرمایند ( انما بعثت معلما ) همانا ما معلم برانگیخته شدیم و نکته ی آخر در اهمیت و تقدیس حرفه ی معلمی ذکر این جمله از حضرت علی است که می فرمایند: (( من علمنی حرفاً فقد سیرنی عبداً )). آن کسی که به من حرفی یاد دهد به تحقیق که مرا بنده خود کرده است.نفوذ معلم می تواند بی انتها باشد. اندیشه هایش ممکن است بر هزار تن اثر بگذارد، موجب تغییر عمقی در تمدن شود و پیشرواعالم بشری را پرورش دهد. )) ( مایر، ترجمهی فیاض، ص 54 )
کلمات کلیدی:

معلم

نقش معلمی

تعلیم و تربیت

چشم انداز آینده معلمان

فهرست مطالب
معلمان و چشم انـداز 1
مقدمه 1
بررسی وضعیت موجود 7
چشم انداز آینده 16
تلاش و کوشش همه جانبه جهت بهبود برنامه های تربیت معلم و استخدام وگزینش معلمان شایسته و علاقمند به حرفه ی معلمی. 17
توجه به آموزش های مستمر و ضمن خدمت معلمان: 19
احیای جایگاه و پایگاه حقیقی معلمان در جامعه: 21
ایجاد تشکل های صنفی برای دفاع از حقوق معلمان و حریم تعلیم و تربیت. 24
استقرار انضباط اجتماعی و اقتصادی در جامعه: 24
سخن پایانی 25
منابع 26

نوآوری و فعالیت های خلاق در برنامه ی زبان آموزی


تربیت و پرورش افراد خلاق، متفکر و مولد هدف های آموزش و پرورش امروز است به این منظور نوآوری در برنامه، محتوا، روش آموزش و ارزشیابی امری اجتناب ناپذیر می باشد در راستای این نوآوری، طراحی آن نوع برنامه ی درسی که بر اقدامات زایش تفکر واگرا بیفزاید و خلاقیت دانش آموزان را رشد دهد
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 11
فرمت فایل doc
حجم فایل 58 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36
نوآوری و فعالیت های خلاق در برنامه ی زبان آموزی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

نوآوری و فعالیت های خلاق در برنامه ی زبان آموزی

مقدمه:
تربیت و پرورش افراد خلاق، متفکر و مولد هدف های آموزش و پرورش امروز است. به این منظور نوآوری در برنامه، محتوا، روش آموزش و ارزشیابی امری اجتناب ناپذیر می باشد. در راستای این نوآوری، طراحی آن نوع برنامه ی درسی که بر اقدامات زایش تفکر واگرا بیفزاید و خلاقیت دانش آموزان را رشد دهد، از گام های اساسی محسوب می شود.در خلال دو دهه ی گذشته، جنبش پرورش استعدادهای بشری، اقدامات توجهی را در زمینه ی آموزش رفتار خلاق انجام داده است، تأکیدی که این جنبش برای فرد قائل است، به وی اجازه می دهد تا احساس آزادی شخصی نموده و در نتیجه خلاقیت های خود را بروز دهد.احساس نیاز بشر برای پرورش رفتار خلاق در افکار و اندیشه های بزرگان نمود ویژه ای دراد. بنابر اظهار نظر تورنس ، انسان برای بقا نیازمند است قدرت خلاقیت کودکان را وسعت بخشیده و مورد استفاده قرار دهد همچنین مازلو در طبقه بندی که از نیازهای انسانی ارائه می نماید، خلاقیت و نیاز به خودشکوفایی را در رأس هرم نیازهای بشری قرار داده است ( شل کراس ، 1378).
خلاقیت یکی از ویژگی های مهم زبان است، این ویژگی بی همتا به زبان آموزی برای تولید و درک پیام های تازه، توانایی نامحدود می بخشد، ویژگی خلاقیت، زبان را به صورت پدیده ای پویا در آورده که قادر است علاوه بر برآورده ساختن نیازهای ارتباطی بشر، جامعه را نیز دچار تحول و پویایی نماید ( زندی، 1381).انجام مطالعات گوناگون، پیدایش تکنیک های پرورش خلاقیت و هم چنین تجدید نظر در محتوای برنامه های درسی مختلف به ویژه در بخش زبان آموزی، شواهدی مبنی بر احساس نیاز جوامع امروز به پرورش رفتار خلاق دانش آموزان به شمار می روند، برنامه ی زبان آموزی به عنوان جزیی از کل برنامه ی آموزش دبستانی باید بر بازی و فعالیت اجرای، آفریننده و خودابرازگرانه ی دانش آموزان استوار باشد، زیرا فعالیت در ذات فراگیر و تقویت کننده ی نیازهای درونی، توانایی ها و علایق اوست.بازی و فعالیت، طبیعی ترین وسیله برای بیان احساست، آفرینش ایده های نو و دریافت پیام های زبانی دیگران می باشد.در برنامه ی آموزش زبان، به ویژه در درس های جمله نویسی و انشاء که فرآیند تولیدی سخن نوشتاری هستند، می توان با روش علمی و با پرورش قوه ی خلاقیت دانش آموزان، آنان را در خلق متون نوشتاری به حد خودکفایی رساند ( زندی، 1378).
کلمات کلیدی:

نقش معلم

زبان آموزی

آموزش و پرورش

فهرست مطالب
نوآوری و فعالیت های خلاق در برنامه ی زبان آموزی 1
مقدمه 1

نمونه ای از اهاف مورد توافق محققان در این زمینه ( گالاکر، 1377) عبارتند از: 10

درک کردن 10
گوش دادن 10
صحبت کردن 10
خواندن 11

رویکرد خلاق در برنامه ی درسی زبان آموزی 14

نقش برنامه درسی: 14

نقش فراگیر با زبان آموز: 15

نقش مربی: 16
نقش مواد آموزشی: 18

فعالیت های خلاقانه به منظور غنی سازی برنامه درسی زبان آموزی 20

مهارت های ارتباطی شفاهی ( گوش دادن و صحبت کردن ): 20
فرایندهای نوشتاری: 26
منابع 34

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روان شناسی عمومی با عنوان بررسی رابطه خلاقیت و شوخ طبعی در دانشجویان مهندسی دانشگاه آزاد رودهن


هدف اساسی این مطالعه ،بررسی رابطه خلاقیت با شوخ طبعی استبر اساس پژوهش توصیفی از نوع همبستگی پس از اجرای دو تست سنجش خلاقیت عابدی و مقیاس چند بعدی شوخ طبعی ( (mshs برگروه نمونه (90 نفر مرد و 60 نفر زن،از دانشجویان رشته های فنی –مهندسی دانشگاه آزاد رودهن) و تحلیل داده ها با روش ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند گانه ،نتایج نشان میدهد ،میان خل
دسته بندی روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی
بازدید ها 9
فرمت فایل doc
حجم فایل 345 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 103
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روان شناسی عمومی با عنوان بررسی رابطه خلاقیت و شوخ طبعی در دانشجویان رشته های فنی –مهندسی دانشگاه آزاد رودهن

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روان شناسی عمومی با عنوان

بررسی رابطه خلاقیت و شوخ طبعی در دانشجویان رشته های فنی –مهندسی دانشگاه آزاد رودهن

چکیده:
هدف اساسی این مطالعه ،بررسی رابطه خلاقیت با شوخ طبعی است.بر اساس پژوهش توصیفی از نوع همبستگی پس از اجرای دو تست سنجش خلاقیت عابدی و مقیاس چند بعدی شوخ طبعی ( (mshs برگروه نمونه (90 نفر مرد و 60 نفر زن،از دانشجویان رشته های فنی –مهندسی دانشگاه آزاد رودهن) و تحلیل داده ها با روش ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند گانه ،نتایج نشان میدهد ،میان خلاقیت و شوخ طبعی رابطه معنا دار وجود دارد .در خصوص مولفه های چهار گانه خلاقیت ،دو عامل ابتکار و انعطاف پذیری ،همبستگی مثبت و معنادار با شوخ طبعی دارند .نتایج آزمون آماری نشان می دهد که با افزایش این دو عامل (ابتکار و انعطاف پذیری ) متغیر شوخ طبعی نیز افزایش می یابد.
کلمات کلیدی:

خلاقیت

شوخ طبعی

رابطه خلاقیت و شوخ طبعی در دانشجویان

مقدمه
در دنیای فعال کنونی، خلاقیت عنصر اساسی و سازنده ای است. بی شک یکی از زیبا ترین ویژگیهای انسان قدرت آفرینندگی و خلاقیت اوست. به واسطه ی همین ویژگی است که انسان می تواند اهداف آرمان گرایانه ی خود را پدید آورد و توانایی های خود را شکوفا سازد. از طرفی نیاز روز افزون جوامع به افراد خلاق جهت دستیابی به تکنولوژی برتر ضرورت توسعه ی خلاقیت در میان افراد جوامع را مطرح می سازد. و اینک جامعه ی ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند افراد خلاق و نوآور است. به همین دلیل در دهه ی اخیر مطالعات و تحقیقات مربوط به خلاقیت از مهمترین مسائل در قلمرو روان شناسی بوده است. (افروز، 1375).خلاقیت استعداد پیچیده ای است متمایز از هوش و کنش شناختی و متحملا تابع رسیدن افکار، استدلال استقراری ، پاره ای از صفات ادراکی و شخصیت و نیز هوش واگرا در حدی که این هوش تولید گوناگون راه حلها و فراورده ها را مساعد می سازد. (درون و پارو).
خلاقیت استعدادی است که ازکودکی آغاز می شود و تا هنگام مرگ ادامه دارد. بسیاری از افراد بر این باورند که خلاقیت جنبه ای ذاتی دارد و برخی افراد با این توانایی به دنیا می آیند، در صورتیکه از مدتها پیش ثابت شده است که خلاقیت و توانایی نوآوری در نوع بشر به اندازه ی حافظه عمومیت دارد ومی توان آن را پرورش داد. بنابراین این سوال پیش می آید که آیا امکان پرورش خلاقیت وجود دارد؟یک مطالعه به وسیله ی ایزن، دوبمن و نویکی (1987) نشان داد که شوخی تفکر خلاق را پرورش می دهد. (ویزوننت، 1988).
فهرست مطالب
مقدمه 2
بیان مساله 4
هدف پژوهش 5
بیان فرضیه ها 6
متغیر ها 7

تعریف خلاقیت 9

نظریه های خلاقیت 12
نظریه روانکاوی 12
نظریه انسان گرایی 13
نظریه تداعی گرایی 14
نظریه ی گشتالت 14
نظریه نوفرویدیها 14
نظریه رفتار گرایی 15

ویژگیهای افراد خلاق 16

ویژگی های تفکر واگرا 17
نقش نیمکره های مغز در خلاقیت 18
خلاقیت در 4 مرحله شکل می گیرد: 19

عوامل موثر در خلاقیت 20

خلاقیت و هوش 20
خلاقیت و جنس 21
خلاقیت و سن 21
خلاقیت و میزان تحصیلات 21
خلاقیت و خودپنداره 22
خلاقیت و اعتماد به نفس 22
خلاقیت و احترام به خود 23

شوخ طبعی 23

مفهوم شوخی 24
نظریه ناهمخوانی 31
نظریه ی برتری 32
نظریه ی رهایی از تنیدگی 33
نظریه تعامل اجتماعی 34
نظریه ی الوهیت 34

ویژگیهای شوخ طبعان 35

انگیزه های شوخ طبعان 36
ابعاد و انواع شوخی 37
شوخی و شوخ طبعی در میهمانیها: 37

مراحل رشد و تکامل شوخ طبعی 40

مکانیسم شوخی 42
تاثیر شوخی بر سلامت جسم: 43
شوخ طبعی و جنسیت 45

شوخ طبعی و خلاقیت 46

شوخی و استرس: 50
روش تحقیق 60
جامعه ، نمونه و روش نمونه گیری 60
ابزار پژوهش 60
مقیاس چند بعدی شوخ طبعی (MSHS) 60
آزمون سنجش خلاقیت عابدی 64
روش تجزیه و تحلیل آماری 64
برآورد اعتبار پرسشنامه خلاقیت عابدی 64
برآورد اعتبار پرسشنامه شوخ طبعی 65
مقدمه: 67
توصیف داده ها 67
تحلیل داده ها 74
تحلیل رگرسیون چندگانه (خلاقیت : 4 مولفه ) 74
بحث 82
مشکلات و محدودیتها 85
پیشنهاد به پژوهشگر بعدی 86
منابع 87

پایان نامه کارشناسی رشته روان‎شناسی صنعتی و سازمانی با عنوان رابطه رضایت شغلی با سطح تحصیلات معلمان


پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه سطح تحصیلات (کاردانی و کارشناسی) و رضایت شغلی شکل گرفت
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 13
فرمت فایل doc
حجم فایل 158 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47
پایان نامه کارشناسی رشته روان‎شناسی صنعتی و سازمانی با عنوان رابطه رضایت شغلی با سطح تحصیلات معلمان

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی رشته روان‎شناسی صنعتی و سازمانی با عنوان رابطه رضایت شغلی با سطح تحصیلات معلمان

چکیده
پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه سطح تحصیلات (کاردانی و کارشناسی) و رضایت شغلی شکل گرفت. جامعه آماری مشتمل بر معلمان زن بود که در ترم تابستانی سال 1388 در شهر تهران به تدریس پرداخته بودند و به روش نمونه‎برداری در دسترس 60 نفر از معلمان به عنوان نمونه انتخاب و با استفاده از پرسشنامه رضایت شغلی کلی (بریفیلد و روث 1951) مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج حاصل بر اساس آزمون t مستقل نشان دادند میزان رضایت شغلی در افراد با سطح تحصیلی کارشناسی بیش از افراد با سطح کاردانی است.
واژه‎های کلیدی:

معلمان

رضایت شغلی

سطح تحصیلات

مقدمه
گاهی گفته شده که روان‎شناسی تاریخی طولانی و گذشته‌ای کوتاه دارد. اگرچه توجه به مسائل روان‌شناختی را می‌توان از عهد فلاسفه یونان باستان بازیافت، اما روان‎شناسی علمی در مقایسه با علوم طبیعی یک دانش بالنسبه جدید است که جایگاه قابل ملاحظه‌ای را درجوامع کنونی به خود اختصاص داده است و کثرت روزافزون انتشار مقاله‌های علمی وعامیانه شاهدی بر این مدعاست (دادستان، 1385).از دهه چهارم میلادی، برخی از منتقدان بر لزوم تمرکز شاخه‌های مختلف روان‎شناسی در یک بخش دانشگاهی تاکید کردند تا روان‌شناسان بتوانند به رغم تنوع قلمروهای تجسس خویشتن، با یکدیگر تعامل برقرار کنند و به درک بهتر رفتار انسانی نائل شوند (دادستان، 1385).
در همین راستا، رشته‌های تخصصی مختلف و متفاوت که هر کدام در حیطه‌های خاص به کار و فعالیت مشغول‌اند، پا به عرصه حیات علمی گذاشتند. یکی از رشته‌های تخصصی، روان‎شناسی صنعتی سازمانی است که بخش شماره 14 APA را تحت نام جامعه روان‌شناسان صنعتی سازمانی (SIOP) به خود اختصاص داده است (مهداد، 1384).سالیان پیش بلوم و نایلور (1968 نقل از مهداد، 1384) آن را چنین تعریف کردند: کاربرد یا گسترش حقایق و اصول روان‌شناختی به مشکلات انسانهایی که در زمینه صنعت و تجارت کار می‌کنند.
فهرست مطالب
چکیده ................................................................................................. الف
فصل اول: معرفی پژوهش
1. گستره مسئله...................................................................................... 2
1ـ1. مقدمه........................................................................................ 2
1ـ2. بیان مسئله ................................................................................. 4
2. هدف پژوهش..................................................................................... 6
3. سوال پژوهش..................................................................................... 6
4. فرضیه پژوهش................................................................................... 6
5. شناسایی متغیرهای پژوهش.................................................................... 6
6. تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها.......................................................... 7
6ـ1. رضایت شغلی ............................................................................ 7
6ـ2. سطح تحصیلات...........................................................................7
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
1. رضایت شغلی.................................................................................... 10

1ـ1. نظریه‎ها و دیدگاه‎های رضایت شغلی................................................. 11

1ـ2. عوامل موثر بر رضایت شغلی ........................................................ 18

1ـ3. پیامدهای رضایت شغلی................................................................. 19

1ـ4. روشهای اندازه‎گیری رضایت شغلی ............................................... 21

2. سطح تحصیلات..................................................................................22
فصل سوم: روش شناسی
1. روش پژوهش..................................................................................... 26
2. جامعه آماری، تعیین نمونه و روش نمونه‎برداری........................................ 26
2ـ1. جامعه آماری............................................................................... 26
2ـ2. تعیین نمونه و روش نمونه‎برداری.................................................... 26
3. ابزار ارزشیابی................................................................................... 27
3ـ1. رضایت شغلی............................................................................. 27
1) اعتبار و روایی ........................................................................ 27
2) شیوه نمره‎گذاری....................................................................... 27
4. طرح تحلیل داده‎ها..............................................................................28
فصل چهارم: تحلیل داده‎ها
1. یافته‎های پژوهش................................................................................ 31
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
1. تفسیر یافته‎های پژوهش........................................................................ 35
2. محدودیتها.......................................................................................... 36
3. پیشنهادها........................................................................................... 37
فهرست منابع
الف ـ منابع فارسی .............................................................................. 39
ب ـ منابع انگلیسی............................................................................... 40

مقاله رشته علوم اجتماعی با عنوان بزهکاری به عنوان آسیب اجتماعی


بزهکاری یک پدیده بسیار پیچیده اجتماعی است که در محیط های اجتماعی مختلف به شکل های متفاوتی دیده می‌شود تعریف بزه و رفتار بزهکارانه در هر جامعه ای توسط قوانین حقوقی و هنجارهای اجتماعی آن جامعه مشخص می‌شود
دسته بندی علوم اجتماعی
بازدید ها 5
فرمت فایل doc
حجم فایل 50 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37
مقاله رشته علوم اجتماعی با عنوان بزهکاری به عنوان آسیب اجتماعی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقاله رشته علوم اجتماعی با عنوان بزهکاری به عنوان آسیب اجتماعی

تعریف بزهکاری

بزهکاری یک پدیده بسیار پیچیده اجتماعی است که در محیط های اجتماعی مختلف به شکل های متفاوتی دیده می‌شود. تعریف بزه و رفتار بزهکارانه در هر جامعه ای توسط قوانین حقوقی و هنجارهای اجتماعی آن جامعه مشخص می‌شود. اگر چه در بیشتر جوامع، بزه به عنوان رفتاری قابل تنبیه از طرف قانون تعریف شده است، اما صرفاً در تبیین آن، مفهوم حقوقی مسئله کافی نیست. بزهکاری به معنای تعدادی متغیر از اعمال ارتکابی علیه احکام قانونی که می‌تواند ماهیت های مختلفی داشته باشد، وجه مشترک تمام جوامع انسانی است. صرف نظر از موضوع اختلاف ماهیت، این اعمال تقریباً همیشه توسط قانون تعریف و پیش بینی می‌شود.
در تعریف رفتار بزهکارانه به طور کلی قرن هاست اعمالی مانند قتل، دزدی، نزاع، تخریب، کلاهبرداری، تجاوز، غارت، وحشی گری و آتش افروزی به عنوان رفتار بزهکارانه پذیرفته شده است و تقریباً همه جوامع برای آن تعریف مشخصی دارند. تنها تفاوت مشهود در میزان و نوع تنبیهی است که بر اساس قوانین حقوقی آن جامعه تعیین می‌شود. علاوه بر رفتار های ذکر شده، رفتار های دیگری هم هستند که بر اساس ارزش ها و تغییر در ارزش ها یا بر حسب زمان و مکان بزه تعریف می‌شوند و در جُرم شناسی، مورد توجه قرار می‌گیرند. مثل قوانین مربوط به رانندگی در حالت مستی که در بعضی از جوامع به طور کلی در طول زمان، دگرگون شده تا امروز به عنوان جُرم شناخته شده است و از نظر قانونی و حقوقی مشمول مقررات کیفری می‌باشد. ماهیت این جرائم با جرائمی که در بالا ذکر شد متفاوت است. دورکهیم (Durkhim) جامعه شناس فرانسوی بزه را چنین تعریف می‌کند "هر عملی وقتی جرم محسوب می‌شود که احساسات قوی و مشخص وجدان جمعی (گروهی) را جریحه دار سازد".
واژه های کلیدی:

بزه

بزهکاری

آسیب اجتماعی

پیشگیری از جرم

بزهکاری نوجوانان

انحرافات اجتماعی

رویکرد جامعه شناختی بزه

رویکرد جامعه شناختی بزه عمدتاً بر نظریات دورکهیم استوار است. اگر چه این نظریات عمدتاً پیچیده هستند اما تأثیر آن ها در جرم شناسی، غیر قابل انکار است. بر اساس این نظریه همانطور که قبلاً نیز توضیح داده شد "جرم پدیده طبیعی است و از فرهنگ، تمدن و فضاهای هر اجتماعی ناشی می‌شود". سیر تکاملی فرهنگ ها باعث می‌شود مفهوم بزه، نوع و کیفیت آن نیز دگرگون شود و تجدّد گرایی نیز در این میان نقش مهمی پیدا کند به همین علت این رویکرد در تعریف بزه به هنجار های اجتماعی توجه میکند و عملی را جرم می‌داند که بر خلاف هنجار های جامعه باشد و احساسات و وجدان گروهی یا جمعی را متأثر کند.
فهرست مطالب

بزهکاری به عنوان آسیب اجتماعی 1

اهداف درس 1
پس از یادگیری این مبحث، فراگیرنده قادر خواهد بود : 2
واژه های کلیدی 2
تعریف بزهکاری 3

تعریف بزه در رویکرد های مختلف 5

رویکرد حقوقی جرم 5
رویکرد جامعه شناختی 6
رویکرد جرم شناسی 6

تعریف انواع بزه های معمول 7

رویکرد ها در مورد علل بزهکاری 9
رویکرد شکل ظاهری (Body type theories) 9
رویکرد ساختار زیستی 10
رویکرد روانشناختی 12
رویکرد وضعیت اقتصادی 14
رویکرد کنترل اجتماعی 15
رویکرد پیوند افتراقی 17
رویکردهای التقاطی 20

آلگوریتم 1 ـ نمایش مدل تحلیلی بررسی عوامل موثر بر بزهکاری نوجوانان 21

پیشگیری از بزهکاری 23
پیشگیری اوّلیه (سطح اول) : ایجاد یک محیط سالم 23
پیشگیری ثانویه (سطح دوم) : کاهش عوامل خطرزا 25
پیشگیری ثالثیه (سطح سوم) : کنترل موقعیت خطر 26

استراتژی های پیشگیری از بزهکاری 27

1ـ استراتژی های خانواده گرا 27
جدول 1 ـ استراتژی های پیشگیری از بزهکاری 28
2 ـ استراتژی جامعه گرا 31
جدول 2 - گام های طراحی استراتژی های مؤثر پیشگیری و درمان 31
3 ـ استراتژی های پایشی 33
منابع 34

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی با عنوان مقایسه میزان سلامت روانی دانش آموزان شرکت‌کننده در فعالیت های هوازی و بی‌هوازی


هدف از پژوهش حاضر مقایسه میزان سلامت روانی دانش‌آموزان مقطع متوسطه شهرستان سقز می‌باشد که در 2 گروه شرکت کننده در فعالیتهای هوازی و بی هوازی می‌باشند
دسته بندی کارشناسی ارشد
بازدید ها 7
فرمت فایل doc
حجم فایل 136 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 120
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی با عنوان مقایسه میزان سلامت روانی دانش آموزان شرکت‌کننده در فعالیت های هوازی و بی‌هوازی (مقطع متوسطه – شهرست

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی با عنوان مقایسه میزان سلامت روانی دانش آموزان شرکت‌کننده در فعالیت های هوازی و بی‌هوازی (مقطع متوسطه – شهرستان سقز)

چکیده تحقیق :
هدف از پژوهش حاضر مقایسه میزان سلامت روانی دانش‌آموزان مقطع متوسطه شهرستان سقز می‌باشد که در 2 گروه شرکت کننده در فعالیتهای هوازی و بی هوازی می‌باشند. بدین منظور 40 نفر از دانش‌آموزان مذکور در 2 گروه فعال در فعالیتهای هوازی (در رشته های دوچرخه سواری – شنا – دوهای استقامت و کوهنوردی) و فعالیت های بی هوازی (در رشته های بدمینتون، کشتی، والیبال و دوهای سرعت) از هر کدام 20 نفر بصورت تصادفی انتخاب شدند. روش تحقیق انجام گرفته در پژوهش حاضر از نوع علی مقایسه‌ای بوده و جمع آوری اطلاعات لازم در خوص گروه های یاد شده از طریق فرم 28 سؤالی پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ) انجام گرفته است بدین منظور جهت مقایسه ویژگی های روانی ورزشکاران بر اساس خرده مقیاس های سلامت روانی از آزمون آماری t برای گروههای مستقل استفاده شده است.
کلمات کلیدی:

سلامت روان

بیماریهای روانی

عوامل روانی اجتماعی انسان

فعالیت های هوازی و بی ‌هوازی

مقدمه
بیماریهای روانی از بدو پیدایش بشر وجودداشته است و هیچ فردی در مقابل آن مصونیت ندارد و این خطری است که بشر را مرتباً تهدید می‌کند. خوشبختانه نهضت بهداشت روانی در نیم قرن اخیر افکار غلط و خرافات را در مورد بیماریهای روانی کنار گذاشته و نشان داده اگر بیماری روانی را مانند سایر بیماریها زود تشخیص داده ودرمان کنیم به همان نسبت از مزمن شدن و عوارض آن کاسته خواهد شد. (19). از سلامت روان تعاریف زیادی به عمل آمده که هر کدام با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی هر جامعه‌ای با دیگری متفاوت است با این وجود؛ روانپزشکان، فردی را از لحاظ روان سالم می‌دانند که تعادلی بین رفتارها و کنترل او در مواجه بامشکلات اجتمای وجود داشته باشد. از این دیدگاه انسان و رفتارهایش به صورت یک سیستم در نظر گرفته می‌شود که بر اساس کیفیات تأثیر و تأثر متقابل عمل می‌کنند. با این دید ملاحظه می‌شود که چگونه عوامل متنوع بر عوامل روانی اجتماعی انسان اثر می‌گذارد و بالعکس از آن تأثیر می‌پذیرد.
به سخنی دیگر، در تعادل و بهداشت روان، انسان به تنهایی مطرح نیست بلکه آنچه مورد بحث است؛ «پدیده هایی است که در اطراف او وجود دارند و بر مجموعه سیستم و نظام او اثر گذاشته و از آن تأثیر می‌پذیرد. طبق تعریف واتسون؛ «رفتار عادی نمودار شخصیت سالم انسان عادی است»که موجب سازگاری او با محیط و بالنتیجه رفع نیازهای اصلی و ضروری او می‌شود. همچنین کارشناسان سازمان بهداشت جهانی سلامت فکر و روان را اینطور تعریف می‌کنند: «سلامت فکر عبارت است از قابلیت ارتباط موزون و هماهنگ با دیگران، تغییر و اصلاح محیط فردی و اجتماعی و حل تضادهای شخصی به طور منطقی و عادلانه و مناسب» (19)
فهرست مطالب
فصل اول :‌طرح تحقیق
مقدمه
بیان مسأله
ضرورت و اهمیت تحقیق
اهداف تحقیق
- هدف کلی
- هدف جزئی
فرضیه های تحقیق
- فرض اول
- فرض دوم
- فرض سوم
- فرض چهارم
- فرض پنجم
محدودیت های تحقیق
- محدودیت های قابل کنترل
- محدودیت های غیر قابل کنترل
تعریف اصطلاحات
تعریف مفهومی واژه ها
تعریف عملیاتی واژه ها
فصل دوم :‌مبانی نظری و پیشینه تحقیق
مقدمه

سلامت روانی و تعاریف آن

مفهوم سلامت روان بر اساس نظریه های مختلف

- مکتب زیست گرایی
- مکتب بوم شناسی (اقلیم شناسی)
- مکتب روانکاوی
- مکتب رفتارگرایی
- مکتب انسانگرایی
- الگوی اریک فروم (انسان بارور)
- الگوی مزلو (انسان خواستار تحقق خود)
- الگوی آلپورت (انسان بالغ)
- الگوی راجرز (انسان باکنش کامل)
- الگوی یونگ (انسان فردیت یافته)
- الگوی فرآنکل (زندگی معنادار)
- الگوی فریزپرز (انسان این مکانی و این زمانی)

ورزش و سلامت روانی

تحقیقات انجام گرفته در رابطه با موضوع تحقیق
- تحقیقات داخلی
- تحقیقات خارجی
فصل سوم :‌روش تحقیق
مقدمه
روش تحقیق
جامعه آماری
نمونه آماری و گزینش آزمودنیها
روش جمع آوری اطلاعات
پرسشنمه سلامت عمومی (GHQ)
مقیاس های چهارگانه پرسشنامه سلامت عمومی
- علائم جسمانی

- علائم اضطراب

- کنش اجتماعی

- علائم افسردگی

روش نمره گذاری پرسشنامه سلامت عمومی
اعتبار آزمون GHQ نسخه 28 سؤالی
روش آماری
فصل چهارم :‌تجزیه و تحلیل یافته ها
مقدمه
توصیف آزمودنی ها و ویژگی های آن
- سن آزمودنی ها
- قد آزمودنی ها
- وزن آزمودنی ها
تجزیه و تحلیل استنباطی یافته ها
- آزمون فرض اول
- آزمون فرض دوم
- آزمون فرض سوم
- آزمون فرض چهارم
- آزمون فرض پنجم
فصل پنجم :‌خلاصه، بحث و نتیجه گیری و پیشنهادات
خلاصه تحقیق
بحث و نتیجه گیری
توصیه ها و پیشنهادات
منابع
ضمائم
فهرست جداول
جدول 1-3- علائم مربوط به سوالهای مقیاس «علائم جسمانی»
جدول 2-3- علائم مربوط به سوالهای مقیاس «علائم اضطراب»
جدول 3-3- علائم مربوط به سوالهای مقیاس «کنش اجتماعی»
جدول 4-3- علائم مربوط به سوالهای مقیاس «علائم افسردگی»
جدول 1-4- اطلاعات مربوط به سن آزمودنیها
جدول 2-4- اطلاعات مربوط به قد آزمودنیها
جدول 3-4- اطلاعات مربوط به وزن آزمودنیها
جدول 4-4- اطلاعات مربوط به علائم جسمانی دانش‌آموزان
جدول 5-4- اطلاعات مربوط به علائم اضطراب دانش‌آموزان
جدول 6-4- اطلاعات مربوط به کنش اجتماعی دانش‌آموزان
جدول 7-4- اطلاعات مربوط به علائم افسردگی دانش‌آموزان
جدول 8-4- اطلاعات مربوط به سلامت روانی دانش‌آموزان
فهرست نمودارها
نمودار 1-4- مقایسه سن دانش‌آموزان ورزشکار هوازی و بی هوازی
نمودار 2-4- مقایسه قد دانش‌آموزان ورزشکار هوازی و بی هوازی
نمودار 3-4- مقایسه وزن دانش‌آموزان ورزشکار هوازی و بی هوازی
نمودار 4-4- مقایسه علائم جسمانی دانش‌آموزان ورزشکار هوازی و بی‌هوازی
نمودار 5-4- مقایسه علائم اضطراب دانش‌آموزان ورزشکار هوازی وبی هوازی
نمودار 6-4- مقایسه کنش اجتماعی دانش‌آموزان ورزشکار هوازی و بی‌هوازی
نمودار 7-4- مقایسه علائم افسردگی دانش‌آموزان ورزشکار هوازی و بی‌هوازی
نمودار 8-4- مقایسه سلامت روانی دانش‌آموزان ورزشکار هوازی و بی‌هوازی

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی با عنوان شناخت عوامل مؤثربر آگاهی ورفتار دانش آموزان دختر نسبت به حجاب


همه میدانیم حجاب وپوشش یکی ازمو ضوعات مهم فرهنگی است ودین اسلام بعنوان دژی محکم در مواجهه با مفاسدو بی بندوباریهای اخلاقی وجنسی بآن نگریسته و مسلمانان را به رعایت آن سفارش نموده است
دسته بندی روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی
بازدید ها 6
فرمت فایل doc
حجم فایل 400 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 114
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی با عنوان شناخت عوامل مؤثربر آگاهی ورفتار دانش آموزان دختر نسبت به حجاب

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی با عنوان شناخت عوامل مؤثربر آگاهی ورفتار دانش آموزان دختر نسبت به حجاب

چکیده:
همه میدانیم حجاب وپوشش یکی ازمو ضوعات مهم فرهنگی است ودین اسلام بعنوان دژی محکم در مواجهه با مفاسدو بی بندوباریهای اخلاقی وجنسی بآن نگریسته و مسلمانان را به رعایت آن سفارش نموده است .پر واضح است که عدم رعایت آن زمینه از بین رفتن ارزش های اخلاقی دیگر را دربر دارد.بی اقبالی و کم توجهی به این موضوع مهم که در سالهای اخیر محسوس و ملموس است ما را بر آن داشت ریشه یابی نموده ومیزانآگاهی دانش آموزان دختررا بررسی کنیم و برای محدود کردن دامنه ی تحقیق و دقیق بودن پژوهش دو دبیرستان دخترانه واقع در منطقه18 را انتخاب نمودم.
برای این منظور80نفراز کل جامعه ی آماری بعنوان نمونه وبه طور تصادفی انتخاب شدند واز طریق پرسشنامه نظرات آن ها درخصوص شناخت نسبت به حجاب یاعلل گرایش به بدحجابی مورد بررسی و سنجش قرار گرفت.نتایج حاصل از این تحقیق نشان می دهدکه علت اصلی بی توجهی به پوشش مناسب در بین دختران جوان بترتیب:وجود روحیه ی خودنمایی در بین آنان،ضعف شناخت آنان نسبت به موضوع حجاب،آشنا نبودن اولیاء با شیوه ی برخورد با جوانان و نوجوانان و کم توجهی وسایل ارتباط جمعی به حدود حجاب می باشد امید آن است که نتایج این پژوهش بتواند مسئولین آموزش و پرورش را در جهت برنامه ریزی دقیق برای رفع این مشکل یاری نماید.
کلمات کلیدی:

حجاب

بد حجابی

قرآن و حجاب

مسئولیت های اجتماعی

مقدمه
مساله حجاب که یکی از موضوعات مهم و کلیدی جوامع اسلامی است با بسیاری از مسایل پیوند خورده است ودارای ابعاد سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی، فرهنگی گردیده است .این موضوع از جهتی که مورد خطاب آن بیشتر زنان جامعه اسلامی است،به نیمی از جمعیت جامعه ارتباط پیدا می کند ولی از آن جهت که در تنظیم روابط زن و مرد نقشی مهم و اساسی را ایفا می کند در واقع به همه افراد جامعه مربوط می شود و کل جامعه را تحت تاثیر قرار میدهد. هرچند حجاب در تمام ادیان آسمانی مورد توجه بوده است ولی دین مبین اسلام بعنوان آخرین و کاملترین ادیان به موضوع حجاب توجهی خاص دارد.
دین اسلام بعنوان یک حکم الهی به زن می آموزد در برخورد با مرد و در پوشش خود حدودی را رعایت کند تا ضمن حضور خویش در فعالیت های مختلف جامعه اسلامی نقش اساسی خود را بعنوان مربی واقعی انسان بخوبی ایفا نماید.موضوع حجاب همواره بعنوان یک مساله جنجالی و پر هیاهو در بین طرفداران و مخالفین حجاب در داخل و خارج کشور مطرح بوده است و دشمنان ما به این مساله توجه زیادی دارند و علت توجه آنان عمدتا مبارزه با حجاب بعنوان یکی از مهمترین نشانه های اصالت فرهنگی در مقابل تجاوزگران و بیگانگان است.
دربین جوامع اسلامی برسر مساله حجاب ونیز تا حدودی چگونگی آن اختلاف نظر وجود دارد و همه آنها یکسان به این مساله نمینگرند و در رعایت و التزام به آن یکسان عمل نمیکنندبه گونه ای که عده ای از مردم جوامع وکشورهای اسلامی کاملا به آن مقیدند،عده ای هم هیچ قیدوبندی به آن ندارند،وعده ای تا حدودی آن را رعایت می کنند. این همه اختلاف در رفتار مسلمین با وجود پیامبرواحد،کتاب آسمانی واحد و نزدیکی نظرات علما و فقهای مذاهب مختلف اسلامی درباره حجاب و پوشش ناشی ازچه عواملی است؟چرا در یک جامعه اسلامی زنان و دخترانی وجود دارند که توجه کافی به پوشش اسلامی ندارند وازآن مهمتر اینکه در بسیاری از موارد مشاهده میشود مادران دارای پوشش مناسب هستند ولی دختران آنها در اجتماع بدحجابندوبعضادر مجالس خصوصی گرفتار بی حجابی می شوند.
فهرست مطالب
فصل اول : کلیات پژوهش
1-1-مقدمه..................... 2
2-1- بیان مساله.............. 3
1-3-اهمیت وضرورت تحقیق.. 4
1-4-اهداف تحقیق.......... 5
1-5-فرضیه هاوپرسشها... 5
فصل دوم :ادبیات تحقیق (پیشینه تحقیق)

2-1- ریشه پیدایش بد حجابی در جهان..........................................................8

2-2-آثار مخرب بی حجابی در جهان.............................................................10

2-2-1 - از بین رفتن شخصیت زن و ایجاد نا امنی.......................................10
2-2-2-سستی بنیان خانواده.........................................................................11
2-2-3-گسترش فساد در جامعه....................................................................12
2-2-4-آسیب پذیری فعالیت ها ومسئولیت های اجتماعی...........................13

2-4-عوامل بدحجابی در قبل از انقلاب.......................................................19

2-5-تهاجم فرهنگی پس از انقلاب..............................................................20
2-6- قرآن وحجاب....23
2-6-1-وظائف مشترک بین زن و مرد.........................................................26
2-6-2- دواستثناء.....26
2-6-3-بررسی اقوال30
2-6-4- کیفیت پوشش.............................................................................31
2-6-5-استثناءدوم ..31
2-6-6-جلباب..........32
فصل سوم : طرح پژوهش
1-3- جامعه آماری....34
2-3-نمونه آماری و روش نمونه برداری.....................................................34
3-3- روش نمونه گیری.............................................................................35
3-4-روش گردآوری داده ها......................................................................35
3- 5- رواییِِِِ واعتبار پرسشنامه...................................................................37
3-6- طرح پژوهش...38
3-7- روشها تجزیه و تحلیل داده ها .......................................................39
3-8- محدودیتهای تحقیق.......................................................................39
3-9- متغیرهای مستقل و وابسته..............................................................40
فصل چهارم : یافته های تحقیق
4-1-توصیف داده ها در خصوص شناخت دختران نسبت به حجاب......42

4-1-1-میزان پذیرش حجاب در بین دختران .....................................42

4-1-2- شناخت دانش آموزان نسبت به حجاب در ادیان دیگر............43
4-1-3- آیا چادر همان پوشش کامل است؟........................................44
4-1-4- شناخت دانش آموزان از قرآن راجع به پوشش.....................45
4-1-5- شناخت نسبت به الگوهای حجاب........................................46
4-1-6-تشویق خانواده برحجاب دختران...........................................47

4-1-7- تأثیر خانواده بر پوشش دختران............................................48

4-1-8-تأثیر پوشش دوستان ............................................................49
4-1-9-تأثیر پوشش معلمان و مسئولین مدرسه................................50

4-1-10-تأثیر رفتار مسئولین مدرسه برروی پوشش دختران...........51

4-1-11-تأثیر اقوام وهمسایگان بر پوشش دانش آموزان دختر.......52

4-1-12-تأثیر خودنمائی بر پوشش دختران.....................................53

4-1-13-لباس و مد.........................................................................54
4-1-14-عقده های روانی و کمبود عاطفی.....................................56
4-1-15-پوشش وعدم موفقیت در ازدواج.......................................57
4-1-16-پوشش وموفقیت در ازدواج...............................................58

4-1-17-نقش حجاب در ازدواج .....................................................59

4-1-19-تأثیر حجاب در خودآرایی..................................................60
4-1-20-حجاب و حفظ معنویت......................................................62
4-1-21-حجاب و اعتدال روحی......................................................63
4-1-22-مدگرایی و اقتصاد خانواده.................................................63
4-1-23-تأثیر از مراکز بزهکاری در پذیرفتن پوشش......................64
4-1-24-میزان اعتقاد فرد به حجاب...............................................65

4-1-25-نقش فیلمهای سینمائی در ترویج بدحجابی.....................66

4-1-26-نقش برنامه های تلویزیون در ترویج بدحجابی................67
4-1-27-ماهواره و ترویج بدحجابی یا بی حجابی..........................68

4-1-28-نقش فیلمهای ویدئوئی ، سی دی درترویج بد حجابی یابی حجابی .....69

4-1-29-برنامه های تلویزیونی و ارائه الگوهای برتر پوشش........70

4-1-30-روزنامه ها و مجلات و ارائه پوشش مناسب...................71

4-2-تحلیل داده ها.......................................................................72
تحلیل استنباطی.............................................................................87
فصل پنجم : بحث و تفسیر نتایج
5-1-بحث و تفسیر نتایج فرضیه ها............................................89
5-1-1-بحث و تفسیر در خصوص فرضیه اول پژوهش............89
5-1-2-بحث وتفسیر در خصوص فرضیه دوم پژوهش.............90
5-1-3-بحث و تفسیر در خصوص سئوال سوم پژوهش........... 92
5-2-سایر یافته های پژوهش وتفاسیر آنها ...............................94
5-3- توصیه ها و پیشنهادات.....................................................98
پیوست ها101
پرسشنامه102
فهرست منابع...........................................................................106