دسته بندی | مقالات ترجمه شده isi |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 587 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 16 |
مقایسه تاثیر داستان سرایی تصویری و بازی در کودکان جهت شناخت واژگان - 2013
A COMPARISON OF EFFECT OF PICTORIAL STORYTELLING AND PLAYING GAMES ON IRANIAN KINDERGARTNERS' VOCABULARY RECOGNITION - 2013
چکیده:
این مطالعه با هدف مقایسه اثر دو روش داستان سرایی و بازی درآموزش زبان کودکان ایرانی بوده و همچنین بررسی برتری این روش مد نظر است. 4 مهد کودک بین سنین 5 تا 6 سال که در کلاسهای پیش دبستانی مهد کودک وجود داشته انتخاب شوند. آنها به طور تصادفی به دو گروه تجربی تقسیم شوند. گروه اول برای داستان سرایی و گروه دوم بازی و هر گرو 8 جلسه آموزش را دریافت نمودند و آزمون بر اساس آزمون عکس یونگ مورد استفاده قرار گرفته بر اساس یافته های این آزمون در افراد و آزمون مستقل نتیجه گرفته شد. کروهی دو روش موثر بوده و گروه مبتنی بر داستان سرایی کمی بهتر به نظر رسید در اساره به معلمان پیش دبستانی و معلمان در سطح ابتدایی توسعه دهندگان این روش بوده و پدر و مادرها برای آموزش دو زبانه بودن کودکان خود تایید دارد.
واژگان کلیدی : کودکان پیش دبستانی به رسمیت شناختن واژگان – داستان سرایی بازی
مقدمه :
در جامعه ی جهانی امروز مطالعه ی زبان های خارجی یک ضرورت است ( اهری -2001) به گفته ی چو و وآنگ و پینگ در سال 2001 زبان آنگلیس به عنوان یک زبان جهآنی به یکی از مهم ترین ابزار علمی و حرفه ای تبدیل شده است مطالعات اخیر مزایای آموزش زبان دوم یا خارجی را ذکر نموده آند. در واقع کودکان در اموزشی با لقوه بوده و برای یادگیری یک زبان خارجی متن با سرعت نسبتا بیشتر تری نسبت به افراد بزرگسال را دارند. ( مکالا فیس 1978) به گفته ی امری در سال 207 در مهد کودک روش کافی از آموزش زبان خارجه مناسب تر نسبت به دیگر سال ها می باشد. سکرس در سال 204 ذکر کرد که خواندن کتاب داستان در مهد کودک نقش مهمی از آموزش زبان کودکان و توسعه ی سواد آنها ایفا می کند قرار گرفتن در معرض تکرار کلمات جدید و یا خواندن یک متن از یک کتاب یادگیری واژگان جدید را در کودکان تسهیل می بخشد.
کودکان در حال آموزش زبان اول و شباهت آنها برای آموزش زبان دوم یک چیز در مورد زبان برای فراگیری آن در اولین بار قابل توجه است که شباهتی در سراسر کودکان زبان آموز در جهان دارد.