مقاله و پروژه و تحقیق

هر پروژه و مقاله ای را که نیاز دارید براحتی در اینجا پیدا کنید

مقاله و پروژه و تحقیق

هر پروژه و مقاله ای را که نیاز دارید براحتی در اینجا پیدا کنید

بررسی همئوستازی


بررسی همئوستازی

می خواهیم با انجام این آزمایش همئوستازی در بدن و نقش آن را بررسی نماییم:

زمینه ی تاریخی همئوستازی

اصول سیستم های تنظیم کننده

پایان نامه نفوذ ویروس به رایانه و مقابله با آن-کامپیوتر


دسته : مهندسی فناوری اطلاعات, مهندسی کامپیوتر

عنوان پایان نامه : بررسی راه های نفوذ ویروس به رایانه و راههای مقابله با آن

قالب بندی : pdf

فهرست پایان نامه:

مقدمه

تاریخچه

سیر تکاملی ویروسهای کامپیوتری

پایان نامه تاثیر تشویق در افزایش یادگیری


دسته : روانشناسی

عنوان پایان نامه : بررسی نحوه تاثیر تشویق در افزایش یادگیری

قالب بندی : word

چکیده ای از مقدمه آغازین ” پایان نامه تاثیر تشویق در افزایش یادگیری ” بدین شر ...

دانلود پایان نامه بررسی نانولوله های کربنی به عنوان یک کانال در


دسته : مهندسی برق و الکترونیک

عنوان پایان نامه : بررسی تئوری و عددی نانولوله های کربنی به عنوان یک کانال در ترانزیستور های اثر میدانی

قالب بندی : word

پایان نامه بررسی نانولوله های کربنی به عنوان یک کانال در ترانزیستور های اثر میدانی

< ...

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی،علوم اجتماعی و علوم تربیتی با عنوان بررسی عوامل موثر بر پیدایش و گسترش پدیده کودکان خیابانی


برای معالجه ودرمان معضل کودکان خیابانی همواره تحقیقاتی توسط محققین ودانشمندان بعمل آمده و راهکارهای متعددی اعمال شده است لیکن همچنان شاهد حضور تعداد زیادی از این کودکان در خیابانهای شهرک های بزرگ کشورمان هستیم، این حضور ناشی از مشکلات عدیده موجود در خانواده های آنان است
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 16
فرمت فایل doc
حجم فایل 84 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 78
پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی،علوم اجتماعی و علوم تربیتی با عنوان بررسی عوامل موثر بر پیدایش و گسترش پدیده کودکان خیابانی و انطباق اجتماعی آنها

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی،علوم اجتماعی و علوم تربیتی با عنوان

بررسی عوامل موثر بر پیدایش و گسترش پدیده کودکان خیابانی و انطباق اجتماعی آنها

چکیده :
موضوع این تحقیق (( بررسی عوامل موثر بر پیدایش و گسترش پدیده کودکان خیابانی و انطباق اجتماعی آنها مطالعه موردی شهر تهران است که با استفاده از روش های اسنادی و پیمایش نمونه 30 نفر از کودکان خیابانی شهر تهران و مقایسه آنها با همین تعداد از کودکان غیر خیابانی شهر تهران انجام گرفته است.برای توصیف و تبیین این پدیده پس از بررسی رهیافت ها و چشم اندازهای نظری در جامعه شناسی مسائل اجتماعی و تجزیه و تحلیل نظریات و فرضیات موجود درباره این مسئله در ادبیات و متون معتبر خارجی. چهارچوب نظری تحقیق بر اساس نظریه حذف اجتماعی مانوئل کاستلز تدوین شده و با توجه به ویژگی های این پدیده و زمینه اجتماعی، اقتصادی پیدایش این پدیده در دو دهه اخیر ایران بر حسب نظریه حذف اجتماعی مضاعف به توصیف و تبیین این پدیده اقدام شده است.
روش شناسی این تحقیق مبتنی بر استفاده از روش های اسنادی ( برای بررسی روند تغییرات اقتصادی و اجتماعی کلان ایران در دو دهه گذشته و ارتباط آن با پدیده کودکان خیابانی ) و روش پیمایشی ( برای بررسی تجربی این پدیده ) است. در بخش پیمایشی تحقیق 8 فرضیه مورد بررسی قرار گرفته است که نتایج تحقیق نشان می دهد که در اکثر موارد فرضیات تحقیق تایید شده است و مقایسه نمونه کودکان خیابانی بر اساس این فرضیات نشان می دهد. که فرآیند حذف اجتماعی مضاعف در مورد این کودکان اتفاق افتاده است و کودکان خیابانی مورد مطالعه کودکان به حاشیه رانده شد.از اقشار و خانواده های به حاشیه رانده شدة ایران در دو دهه اخیر هستند.
کلمات کلیدی:

تربیت

بزهکاری

خانواده

ارتکاب جرم

کودکان خیابانی

مسائل اجتماعی

مقدمه:
برای معالجه ودرمان معضل کودکان خیابانی همواره تحقیقاتی توسط محققین ودانشمندان بعمل آمده و راهکارهای متعددی اعمال شده است لیکن همچنان شاهد حضور تعداد زیادی از این کودکان در خیابانهای شهرک های بزرگ کشورمان هستیم، این حضور ناشی از مشکلات عدیده موجود در خانواده های آنان است بطوریکه کودک فضای گرم خانواده را رها کرده و به خیابانها پناه می آورد، این کودکان برای زنده ماندن و داشتن سرپناه حتی موقت مانند خانه های متروکه وسایر ساختمانها و پناهگاهها و یا منزل یک دوست موقت سودجو، گرفتاریهای زیادی را متحمل می شوند و در اکثر مواقع آلوده به بسیاری از جرائم و بیماریها می شوند. البته با توجه به اینکه برخی از این کودکان صرفاً برای کار و در روزها از منزل خارج می شوند و شبها به منزل باز می گردند نمی توان آنان را در ردیف سایر کودکان فراری و آواره در خیابانها قرار دارد.
اینگونه کودکان غالباً به دلیل فقر و پر جمعیت بودن خانواده ها و در پاره ای از مواقع سوء استفاده جنسی از آنان در خانواده ناچارند بعضی از شبها و یا اکثر ساعات روز در بیرون از منزل باشند.
در حال حاضر و با توجه به مهاجرت بی رویه ای که طی سالهای اخیر صورت گرفته به شدت بر تعداد کودکان خیابانی افزوده شده به طوریکه سازمانهای مسئول نتوانستند آمار دقیقی از آنان تهیه نمایند، تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از این کودکان به دنبال گرفتن کمکهای رسمی نیستند بلکه در حمایت افراد مورد اعتماد در محیط خود می باشند که ممکن است بخشی از سازمان موجود باشند و یا نباشند. ضروری است که پشتیبانی از این گونه کودکان به گونه ای صورت گیرد که پاسخگوی نیازهای آنان به عنوان فردی باشد که در یک محیط نا امن زندگی می کند. وقتی آنها نیاز به کمک دارند باید افراد مورد اعتماد در دسترس باشند و این اغلب مستلزم این است که اینها همواره مورد توجه قرار داشته است. پس از ذکر این مقدمه به تعریف موضوع کودکان خیابانی می پردازیم. کودکان خیابانی چه کسانی هستند ؟
کودکان خیابانی بچه هایی هستند که بخش قابل ملاحضه ای از زندگی خود را در خیابانها سپری کرده و برای جامعه اثرات زیانباری را به بار می آورند. این کودکان در حقیقت پدیده ناشی از شهر نشینی محسوب می شوند. این کودکان گروه نامتجانسی را تشکیل می دهند و از زمینه های اجتماعی – اقتصادی و فرهنگی متفاوتی برخاسته اند. برخی از مطالعات سعی کرده اند که بین کودکان مختلف حاضر در صحنه خیابان تمایز قایل شوند و آنها را به دو گروه بچه های خیابانی و بچه های داخل خیابان تقسیم بندی کنند. بچه های داخل خیابان در حقیقت حامیان خانواده های خود بوده و معمولاً شبها به منزل و نزد خانواده خود برمی گردند.
ولی بچه های خیابان خانه و منزل پدر و مادری ندارند و غالباً در خیابانها و مکانهای نامناسب بسر می برند. در ایران پژوهشهای اندکی در این مورد صورت گرفته است اما پژوهشی که در سال 1375 صورت گرفت ( در تهران، صندوق کودکان سازمان ملل متحد ) نشان می دهد که در اکثر میدانهای مهم و چهارراههای پررفت و آمداز جمله میدانهای ونک، تجریش، امام خمینی، انقلاب، آزادی، امام حسین و... و چهارراه های ولیعصر، کردستان، استانبول و ... انبوهی از این کودکان در حال فعالیت هستند.
فهرست مطالب
چکیده : 1
مقدمه 2
فصل اول کلیات
1-1- بیان مسئله 3
1- 2- هدف از تحقیق 4
1-2- اهداف تحقیق 5
1-3- اهمیت موضوع و ضرورت تحقیق 6
1-4- فرضیات تحقیق 8
-کلیات و مفاهیم 10
1-5- تعاریف مفاهیم 10
1- سازگاری 10
2- همسازی 11
3- همانند گردی : 11
4- فرهنگ پذیری 12
5- انسجام 12
6- انطباق 13
تعاریف مسئله اجتماعی 15
فصل دوم مروری بر تحقیقات پیشین
2-1- مطالعات و تحقیقات خارجی 22
2-2– مطالعات و تحقیقات انجام شده در ایران 26
2-3- نقد و ارزیابی 31

علل بزهکاری نوجوانان 34

علل ارتکاب جرم: 36
1- عوامل فردی یا داخلی: 36
2- عوامل اجتماعی یا بیرونی: 36
3- عوامل خانوادگی: 37
4- کمبود های عاطفی: 37
5- تربیت: 37
فصل سوم: مبانی و چارچوب نظریه تحقیق
3-1- « مبانی نظری تحقیق 38

نظریه آسیب شناسی 42

نظریه بی سازمانی اجتماعی: 43
- نظریه آنومی رابرت مرتن 44
- نظریه عدم تعادل ساختاری تالکوت پارستر 46
- رهیافت نظری تضاد (نظریه انتقادی) 49
- رهیافت کنش متقابل نمادین 49

- نظریه های موجود درباره مسئله کودکان خیابانی 50

- نظریه های جامعه شناسی مسائل اجتماعی و پدیده کودکان خیابانی 52
3-2-چارچوب نظری 55
فصل چهارم: مبانی .روش شناسی تحقیق
مقدمه 57
4-1- روش جمع آوری اطلاعات 57
4-2 نحوه پردازش و تجزیه و تحلیل داده ها 58
4-3- جامعه آما ری 58
نمونه و روش نمونه گیری 58
تعیین متغیرها 58
روش شنا سی تحقیق 59
-متدلوژی ( روش مطالعه ) 59
4-4 امتیاز ها و تنگناها 59
- روش آماری 59
4-5-مراحل استخراج 60
- نتیجة محاسبات آماری 60
فصل پنجم: یافته ها، نتایج تحقیق و ارائه پیشنهاد ها
5-1- یافته‌ها 61
5-2- نتیجه گیری: 62
5-3-پیشنهادات و ارائه راهکارها 63
منابع و مأخذ: 64
منابع لاتین: 65
چکیده انگلیسی 66
پرسش نامه 67

پایان نامه رشته حقوق،جامعه شناسی و روانشناسی با عنوان بررسی عوامل روسپیگری در تهران


پژوهش حاضر با هدف شناخت عوامل روانی – اجتماعی مؤثر بر پدیده روسپیگری خیابانی شهر تهران انجام پذیرفته است نتایج حاصل از این پژوهش در دو بخش کتابخانه ای و پیمایشی ارائه می شود
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 14
فرمت فایل doc
حجم فایل 67 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 124
پایان نامه رشته حقوق،جامعه شناسی و روانشناسی با عنوان بررسی عوامل روسپیگری در تهران

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه رشته حقوق،جامعه شناسی و روانشناسی با عنوان بررسی عوامل روسپیگری در تهران

چکیده:
پژوهش حاضر با هدف شناخت عوامل روانی – اجتماعی مؤثر بر پدیده روسپیگری خیابانی شهر تهران انجام پذیرفته است. نتایج حاصل از این پژوهش در دو بخش کتابخانه ای و پیمایشی ارائه می شود.براساس یافته های حاصل از بخش کتابخانه ای تحقیق، روسپیگری عبارت است از:
«هرگونه رابطه جنسی بی قاعده و مکرر با دیگران با هدف کسب منابع مادی یا لذت جویی» روسپیگری خیابانی یکی از اشکال روسپیگری است. ویژگی این نوع روسپیگری، استفاده از خیابان از سوی روسپی برای جلب مشتری می باشد . روسپیان خیابانی شامل دو گروه عمده روسپیان کنار خیابان و روسپیان در خیابان می باشند. گرچه سابقه این نوع روسپیگری در تهران به سالهای قبل از انقلاب برمی گردد، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و دگرگونی فرهنگی جامعه که منجر به بسته شدن مراکز علنی فساد و فحشا گردید، این نوع روسپیگری از لحاظ کمی و کیفری متحول شده است. بررسی وضعیت حقوقی فحشا و روسپیگری نشان می دهد که به طور کلی سه نوع نظام حقوقی ممنوعیت کامل ، آزادی کامل و نظام بینابین در کشورهای مختلف وجود دارد. همچنین بررسی وضعیتی حقوقی کشور در حوزه روسپیگیری نشان می دهد که اگر چه درایران نظام ممنوعیت کامل حاکم است، مع-الوصف عنوان مجرمانه خاصی تحت عنوان روسپیگری وجود ندارد.
در بخش پیمایش تحقیق عوامل مؤثر بر روسپیگری خیابانی در شهر تهران از دو بعد جامعه شناسی و روانشناسی مورد بررسی قرار گرفته است. به منظور جمع آوری داده های مور نیاز تحقیق از دو پرسشنامه یکی در حوزه مطالعات جامعه شناسی و دیگری در حوزه مطالعات روانشناسی استفاده شده است. جامعه نمونه تحقیق روسپیان در یکی از مکانهای چهارگانه : 1- مراکز شهر نشینی 2- اداره مبارزه با مفاسد اجتماعی نیروی انتظامی تهران بزرگ 3- زندان اوین و کانون اصلاح و تربیت و 4- خیابانهای خارج شهر تهران، تشکیل می دهند.
کلمات کلیدی:

فحشاء

روسپیگری

جرم شناسی

روسپیان خیابانی

رابطه جنسی بی قاعده

عوامل روسپیگری و فحشاء در تهران

مقدمه:
هرچه پدیده روسپیگری خیابانی به عنوان یکی از اشکال پدیده روسپیگری در تهران و برخی شهرهای بزرگ کشور، دارای چندین دهه سابقه می باشد، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تعلق اراده حاکمیت به تعطیلی مراکز علنی فساد از یکسو و عدم پیش بینی و اتخاذ راهکارهای اساسی برای حل معضلات و مشکلات اجتماعی و فرهنگی از سوی دیگر، باعث شده که در سالهای بعد پدیدۀ روسپیگری خیابانی در کشور به یکی از مهمترین اشکال پدیده روسپیگری تبدیل گردد. مشاهدات عمومی و اخبار و اطلاعات منتشره از سوی برخی سازمانها و دستگاههای مسئول و نیز کثرت مطالب مندرج در روزنامه ها و جراید کشور همگی به افزایش روزافزون این پدیده دلالت دارند.
با اینکه پدیدۀ مورد بحث محدود به شهر تهران نبوده و دیگر شهرهای کشور خصوصاً شهرهای بزرگ را نیز شامل می شود، با این وجود مجموع شرایط و ویژگیهای خاص حاکم بر شهر تهران، باعث گردیده تا در این شهر پدیده مذکور ابعاد بسیار گسترده تری داشته باشد. به گونه ای که هر روز شاهد آن هستیم که در کنار جاده ها و خیابانها، حاشیه معابر عمومی و اتوبانهای تهران، زنانی با ظاهری کاملاً مشخص با سوار شدن بر خودروهای عبوری، خود را در معرض فروش و بهره برداری جنسی قرار می دهند و این امر آن چنان متداول و علنی است که به صورت یکی از صحنه های عادی و مشاهدات روزمره عمومی تبدیل شده است.
«فهرست مطالب»
«عنوان»
چکیده
مقدمه
طرح و بیان مسئله
صورت تحقیق
پیشینه تحقیق
1) فصل نخست : کلیات
1-1) مبحث نخست : روسپیگری – روسپیگری خیابانی

گفتار نخست: روسپیگری

الف) ویژگی های روسپیگری
1) جنسیت
2) نوع خدمات جنسی
3) تکرار و بی قاعدگی
4) مابه ازای مادی
ب) نتیجه و ارایۀ تعریف

گفتار دوم : روسپیگری خیابانی

الف) روسپیان کنار خیابان
ب) روسپیان در خیابان
1) روسپیان سرگردان
2) روسپیان معتاد
3) روسپیان ولگرد

1-2) مبحث دوم : تاریخچه فحشاء و روسپیگری

گفتار اول: وضعیت فحشاء در تهران

سه الف) بررسی تاریخی وضعیت فحشاء در تهران

1) روسپیان قلعه شهر نو
2) روسپیان تفریحگاه شبانه زبان بار
رقاصه ها و بازیگران
پیشخدمت ها
3) روسپیان خیابانی
4) روسپیان منازل
الف) برقراری ارتباط با مشتریان به وسیله تلفن
ب) برقراری رابطه در خانه
5) روسپیان گردنشین

سه ب) وضعیت فحشاء و روسپیگری در تهران بعد از انقلاب

1) روسپیگری در قلعۀ شهر نو
2) روسپیگری در جزیره (محلۀ غرب)

«فصل دوم»بررسی جرم شناسی فحشاء و روسپیگری

2-1- مبحث نخست: چهار چوب نظری تحقیق

گفتار اول : نظریه های روان شناختی فحشاء و روسپیگری:

الف) نظریه های مبتنی بر هوش
ب) نظریه مبتنی بر شخصیت
ج) نظریه های مبتنی بر بیماری های روانی
* شخصیت مرزی
* اخلاق خلقی دو قطبی
* اسکیزوفرنی
* بیماری هیستریونیک
* نیازهای بیمارگونه ( سادیسم و مازوخیم)
* مانی
گفتار دوم

نظریه های جامعه شناختی و روسپیگری

الف) نظریه های اقتصادی
ب) تئوری فشار
پ) نظریۀ معاشرت های توجیحی (انتقال فرهنگی)
ت) نظریۀ انتساب ( بر چسب زنی)
ث ) نظریه کنترل

2-2- مبحث دوم : متغیرهای تحقیق (بررسی عوامل فحشا و روسپیگری)

گفتار نخست: عوامل فحشاء و روسپیگری در سطح خانواده

الف) ازدواج نامناسب و فحشا
ب) فقدان والد و والدین
پ) عدم تعادل و نابسامانی در خانواده
گفتار دوم

عوامل فحشا و روسپیگری در سطح جامعه

الف) عوامل اقتصادی فحشاء و روسپیگری
1- فقر و فحشاء
2- نابرابری اقتصادی و فحشاء
3- بیکاری و فحشا

عوامل فرهنگی فحشاء

تأثیر جنبش آزادی زنان بر فحشاء

عوامل اجتماعی فحشاء

خلاصه یافته ها
متغیر وابسته
سن شروع روسپیگری
تداوم روسپیگری
میزان ارتکاب عمل
میزان درآمد از روسپیگری
مکان برقراری ارتباط
ساعات جلب مشتری
مکان جلب مشتری
وضعیت تأهل متقاضیان
وضعیت مالی متقاضیان
کسب لذت از برقراری ارتباط
عکس العمل پاسخگویان در قبال عدم دریافت دستمزد
اعمال خشونت جنسی از سوی مشتریان
نتایج تحقیق
1) بین میزان تحصیلات و سن شروع روسپیگری رابطه مستقیم وجود دارد.
2) بین وضعیت اشتغال روسپیان و سن شروع روسپیگری تفاوت معناداری وجود دارد.
3) بین سن اولین تجربه جنس و سن شروع روسپیگری تفاوت معناداری وجود دارد.
4) بین وضعیت ازدواج و سن شروع روسپیگری تفاوت معناداری وجود دارد.
5) بین اجبار ازدواج و سن شروع روسپیگری تفاوت معناداری وجود دارد.
6) بین بعد خانوار و سن شروع روسپیگری رابطه مستقیمی وجود دارد.
پیشنهاد
منابع

اختلال پیش فعالی


اختلال «پیش فعالی»، اختلالی است که در تعدادی از کودکان پیش دبستانی و دبستانی بروز می‌کند این کودکان برای کنترل رفتارشان و متمرکز کردن توجه‌شان دچار مشکل هستند تخمین زده میشود که بین 3 تا 5 درصد از کودکان مبتلا به اختلال« بیش فعالی» هستند،
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 5
فرمت فایل doc
حجم فایل 54 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47
اختلال پیش فعالی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقاله رشته روانشناسی اختلال پیش فعالی

مقدمه:
اختلال «پیش فعالی»، اختلالی است که در تعدادی از کودکان پیش دبستانی و دبستانی بروز می‌کند. این کودکان برای کنترل رفتارشان و متمرکز کردن توجه‌شان دچار مشکل هستند. تخمین زده میشود که بین 3 تا 5 درصد از کودکان مبتلا به اختلال« بیش فعالی» هستند، بطور تقریبی در آمریکا در حدود 2 میلیون کودک به این اختلال مبتلا هستند. به این معنا که در یک کلاس 25 تا 30 نفری، حداقل یک نفرشان مبتلا به «بیش فعالی» می‌باشد.اختلال «بیش فعالی» اولین مرتبه توسط دکتر «هنریش هافمن» در سال 1845 توصیف شد.
وی پزشکی است که در مورد روانپزشکی و داروسازی کتابهای زیادی نگاشته است. دکتر «هافمن» در یک دوره‌ای که نتوانست مطالب مناسبی را برای خواندن پسر 3 ساله‌اش پیدا کند، بعنوان یک نویسنده علاقمند به نوشتن برای کودکان شد. علاقة وی باعث نگارش کتابی از اشعار و تکمیل تصاویر در زمینة کودکان و ویژگیهای آنها شد. داستان «فیلیپ ناآرام» توصیف دقیقی از پسر کوچکی ارائه میدهد که مبتلا به اختلال «بیش فعالی» است. تا اینکه در سال 1902 آقای «جرج اف استیل» مجموعه‌ای از سخنرانیها را در دانشکدة پزشکی رویال انگلیس منتشر کرد که ویژگیهای کودکان تکانشی را همراه با مشکلات رفتاری قابل توجه توصیف می‌کرد، علت مشکلات آنها بیشتر بخاطر نقص ژنتیکی، نه بخاطر ضعف تربیتی تشخیص داده شد، این کودکان امروزه بعنوان ADHD شناخته می‌شوند. از آن موقع تا کنون چند هزار مقالة علمی در مورد اختلال بیش فعالی منتشر شده است، که در مورد ماهیت، مدت، سبب شناسی، آسیب‌ها و درمانهای این اختلال،‌ اطلاعاتی ارائه داده است.
کلمات کلیدی:

IEP

ADHD

اختلال پییش فعالی

فهرست مطالب
اختلال «پیش فعالی» 1
مقدمه 2
علائم: 3
پر تحرکی – تکانشگری 5
«نقصان توجه» 6

«DSMTV- TR این علائم را در مورد نقصان توجه ارائه می‌دهد» 7

واقعا کدام کودک مبتلا به ADHD است؟ 8
تشخیص 10
افراد متخصصی که می‌توانند تشخیص بدهند. 11

علل ADHD چیست؟ 16

«عوامل محیطی» 17
«آسیب مغزی» 18
«افزودنیهای غذایی و شیرینی جات» 18
«تحقیقات جدید در زمینة علل ADHD» 20
اختلال یادگیری 21

«سندرم توره» 22

«اختلال لجبازی – منفی کاری» 22

«اختلال سلوک» 23

«اضطراب و افسردگی» 23

«اختلال دو قطبی» 23
«درمان بیش فعالی» 24
«تحقیق درمان چند مدلی کودکان بیش فعال» 24

«درمان بیش فعالی در کودکان پیش دبستانی» 26

«کدام درمان برای کودک من مناسب است؟» 27
«عوارض جانبی داروها» 31
«حقایقی را در مورد درمان دارویی بیش فعالی بخاطر داشته باشید» 32
«درمان دارویی کودک بیش فعال همراه با اختلال دو قطبی» 33
«خانواده و کودک بیش فعال» 33
«بعضی از مداخلات رفتاری ساده» 39
«فرزند بیش فعال شما و مدرسه» 40

IEP چیست؟ 42

محتوای IEP چیست؟ 44

IEP باید مشتمل بر این اطلاعات باشد: 44
«سطح فعلی عملکرد آمزشی» 44
«آموزش ویژه و خدمات مربوطه» 45
«بیش فعالی از 10 سالگی به بعد» 46

تـأثیـر عوامل خانوادگی بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان


از آنجایی که عوامل دخیل و موثر در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بسیار زیادند و به عوامل گوناگون در داخل نظام آموزش و پرورش و عوامل خارج از نظام آموزشی ( عوامل خانوادگی ) تقسیم می شوند
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 38 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
تـأثیـر عوامل خانوادگی بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

تـأثیـر عوامل خانوادگی بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

مقدمه:
قرآن کتاب آسمانی ما مسلمانان و نیز پیامبر بزرگوار اسلام , مکرراً بر تحصیل علم و دانش تاکید کرده اند. رسول اکرم (ص) بارها مسلمانان را به فراگیری علوم تشویق کرده اند و فرموده اند:« به دنبال علم و دانش بروید حتی اگر در چین باشد. » مسلمانان نیز به پیروی از دستورات قرآن و پیامبر از صدر اسلام برای آموختن علوم مختلف سعی و کوشش فراوان داشته اند. ازاین جهت لازم است برای بهبود تعلیم و تربیت و همچنین راهنمائی و کمک به دانش آموزان در امر تحصیل که همواره مورد نظر دانشمندان و بزرگان دین بوده است سعی و کوشش بعمل آید .
برتمام افراد جامعه بخصوص آنان که به نوعی با آموزش و پرورش در ارتباطند لازم است به هر نحو که می توانند راهی را برای بهتر کردن وضع تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش بخصوص در مقطع ابتدایی و رفع کمبودها و اشکالات آموزشی پیدا نموده و علل و عواملی که در پیشرفت تحصیلی نسل های آینده و حال موثرند را بررسی و کشف نمایند.
بیش از 80 % شخصیت کودکان و نوجوانان در متن خانواده , در کنار پدر و مادر شکل می گیرد و خانواده بعنوان اولین پایگاه تعلیم و تربیت و نخستین مدرسه کودکان می باشد و در مورد پیشرفت تحصیلی فرزندان و آینده سازان نقش اساسی را دارند , لازم است در این باره علل کمبود و نقایص برخورد اولیا پیگیری و در جهت « پیشرفت تحصیلی فرزندان بکار گرفته شود. و به خانواده های محترم و عاشق پیشرفت فرزندان , آموزشهای لازم و ضروری , با تشکیل کلاسهای آموزش خانواده از طریق مربیان و استادان ماهر و حاذق داده شود. »
کلمات کلیدی:

خانواده

تربیت اجتماعی

پیشرفت تحصیلی

انگیزه پیشرفت

بیان مسئله :
از آنجایی که عوامل دخیل و موثر در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بسیار زیادند و به عوامل گوناگون در داخل نظام آموزش و پرورش و عوامل خارج از نظام آموزشی ( عوامل خانوادگی ) تقسیم می شوند که در مقدمه به بسیاری از پر اهمیت ترین آنها اشاره شده است از بین آن عوامل فراوان که بیش از همه دارای اهمیت بیشتری هستند انتخاب و مورد سوال قرار می گیرند.
1- آیا رابطه ای بین میزان سواد والدین و پیشرفت تحصیلی فرزندان وجود دارد؟
2- آیا رابطه ای بین میزان درآمد والدین و پیشرفت تحصیلی فرزندان وجود دارد؟
فهرست مطالب
« تـأثیـر عوامل خانوادگی بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان» 1
مقدمه: 1
بیان مسئله : 2
ضرورت و اهمیت تحقیق: 3
اهمیت خانواده : 3

خانواده در تربیت اجتماعی کودک وظایف و نقش های متعددی را بر عهده دارد که اهم آنها عبارتند از : 3

خانواده به عنوان سیستم 4
خانواده به عنوان معلم و الگو 4
خانواده به عنوان کانون محبت و امنیت 5
نقش اقتصاد در خانواده : 5
موقعیت اجتماعی _ اقتصادی و یادگیری 6
وضعیت اجتماعی و اقتصادی والدین : 8
مسکن و وضع اقتصادی خانواده : 8

تاثیر انگیزش در پیشرفت تحصیلی: 9

انگیزه پیشرفت چیست؟ 9

ویژگی های افراد پیشرفت گرا چیست؟ 10

آموزش انگیزه پیشرفت : 11
پیشینه تجربی تحقیق 11
خلاصه و جمع بندی تحقیق : 12
نتیجه گیری: 13

تقویم psd 94 تغییر عکس تقویم برای شغل مورد نظر شما


این تقویم کاملا لایه باز بوده و با عوض کرده عکس آن می توانید برای شغل مورد نظر خود آن را تغییر دهید.

مناسب برای کانون های تبلیغاتی، عکاسی ها و ...

...

پایان نامه استرس


این پایان نامه از مطالب خیلی خوبی استفاده شده که در قالب word در 51 صفحه و قابل ویرایش بوده که طبق فرمت دانشگاهی می باشد جهت مشاهده فهرست این پایان نامه به قسمت توضیحات مراجعه فرمائید
دسته بندی روانشناسی
بازدید ها 1
فرمت فایل docx
حجم فایل 162 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 51
پایان نامه استرس

فروشنده فایل

کد کاربری 448
کاربر

فهرست مطالب :

مقدمه

تعریف استرس

چند نکته در رابطه با استرس

علائم استرس

بیماریهای استرس

علل و عوامل استرس

راهکارهای مقابله با استرس

چگونه بر استرس غلبه کنیم

چند نکته دیگر در باره استرس

اضطراب

شرح بیماری

علایم شایع .

علل

عوامل تشدید کننده بیماری

پیشگیری

عواقب مورد انتظار

عوارض احتمالی

درمان ( اصول کلی )

داروها

فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری

رژیم غذایی

اضطراب کودکان .

اضطراب ورزشکاران .

آزمون اضطراب رقابتهای ورزش برای بزرگسالان

ظابطه های اسکات برای بزرگسالان سنین دانشگاهی طبیعی

راههای بدست آوردن آرامش

منابع

مقدمه :

همه ما انسان ها تحت تأثیروتأثر محرک هاى محیطى اطرافمان هستیم که تحریک ها و بعضاً تقاضاهایى از ما دارند، براى اینکه بتوانیم به این تقاضاها پاسخ دهیم، باید در رفتارمان تغییر ایجاد کنیم، یعنى خود را با وضعیت جدید تطبیق بدهیم، فشار را ضرورت پاسخ انطباقى ناشى از محرک هاى محیطى تعریف مى کنند، پس فشار یعنى درخواست پاسخ انطباقى از سوى محیط.

فشار همیشه منفى نیست بلکه آثار مثبت هم دارد، جریان داشتن فشار یعنى جریان داشتن زندگى، لازمه تداوم حیات وجود فشار است. البته به شرطى که متعادل باشد. اما اگر متعادل نبود چه پیش مى آید؟

در خبرها مطرح شده بود: «طى پنج سال گذشته یک میلیون نفر از شاغلان لندنى تنها به دلیل استرس مجبور به بازنشستگى شدند.» (به نقل از شبکه دوم سیما در یازدهم اسفند ۸۲ و رادیو بى.بى.سى در همان تاریخ) این فقط آمار مجبورشدگان به بازنشستگى بود و به آمار بیماران ناشى از استرس، تصادفات و سوانح ناشى از استرس، معلول شدگان در اثر سوانح ناشى از استرس و غیره اشاره اى نشده است.

در همه کشورهاى دنیا که ایران از آن مستثنى نیست، اگر چه آمار صدمه دیدگان ناشى از استرس در دست نیست ولى مسلماً نباید کمتر از آمار فوق باشد.

به همین دلیل حفظ نیروى انسانى (به خصوص متخصص و کارآزموده) در هر جامعه و سازمانى از اهمیت اساسى برخوردار است و استرس یا فشارهاى روحى عصبى نیز به عنوان یک آفت و تحلیل برنده این نیرو مطرح هستند. به همین دلیل مرکز مشاوره روانشناسى وظیفه خود دانسته نسبت به وضعیت روحى روانى افراد حساس بوده و عوامل استرس زا و فشارزاهاىمحیط کار را پس از بررسى برطرف کند.

تحقیق ابتذال فراگیر


این تحقیق از مطالب خیلی خوبی استفاده شده که در قالب word و قابل ویرایش می باشد جهت مشاهده مقدمه این تحقیق به قسمت توضیحات مراجعه فرمائید
دسته بندی روانشناسی
بازدید ها 2
فرمت فایل docx
حجم فایل 53 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42
تحقیق ابتذال فراگیر

فروشنده فایل

کد کاربری 448
کاربر
ابتذال فراگیر
درد این نسل را باید درک کرد،راه درمان اساسی این است که اول ما درد این نسل را بشناسیم‏‌‏ ، درد عقلی و فکری، دردی که نشانه بیداری است یعنی آن چیزی را که احساس می کند و نسل گذشته احساس نمی کرد. مولوی می گوید:‌
در گذشته درها بروی مردم بسته بود، درها که بسته بود سهل است، پنجره ها هم بسته بود، کسی از بیرون خبر نداشت، در شهر خود که بود از شهر دیگر خبر نداشت، در مملکت خود که بود از مملکت دیگر خبر نداشت، امروز این درها و پنجره ها باز شده، دنیا را می بیند که رو به پیشرفت است، علوم مختلف دنیا را می بیند، قدرتهای سیاسی و نظامی دنیا را می بیند و دموکراسی های دنیا را می بیند، برابریها را می بیند، حرکت ها را می بیند، قیام ها و انقلاب ها را می بیند، جوان است احساسش عالی است و حق هم دارد، می گوید ما چرا باید عقب مانده تر باشیم به قول شاعر:‌
سخن درست بگویم نمی توانم دید که می خورند حریفان و من نظاره کنم.
دنیا این طور چهار اسبه بطرف استقلال سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و عزت و شوکت و حرمت و آزادی می رود و ما همچنان نظاره گری خواب آلوده باشیم، یا از دور تماشا کنیم و خمیازه بکشیم؟نسل قدیم این چیزها را نمی فهمیدند و درک نمی کردند نسل جدید حق دارد بپرسد چرا ژاپن بت پرست و ایران مسلمان که در یکسال و در یک زمان بفکر افتادند که تمدن و صنعت جدید را اقتباس کنند ولی ژاپن رسید به آنجا که با خود غرب رقابت می کند و ایران دراین حد است که می بینیم؟!

مقدمه

ابتذال فراگیردرد این نسل را باید درک کرد،راه درمان اساسی این است که اول ما درد این نسل را بشناسیم‏‌‏ ، درد عقلی و فکری، دردی که نشانه بیداری است یعنی آن چیزی را که احساس می کند و نسل گذشته احساس نمی کرد. مولوی می گوید:‌در گذشته درها بروی مردم بسته بود، درها که بسته بود سهل است، پنجره ها هم بسته بود، کسی از بیرون خبر نداشت، در شهر خود که بود از شهر دیگر خبر نداشت، در مملکت خود که بود از مملکت دیگر خبر نداشت، امروز این درها و پنجره ها باز شده، دنیا را می بیند که رو به پیشرفت است، علوم مختلف دنیا را می بیند، قدرتهای سیاسی و نظامی دنیا را می بیند و دموکراسی های دنیا را می بیند، برابریها را می بیند، حرکت ها را می بیند، قیام ها و انقلاب ها را می بیند، جوان است احساسش عالی است و حق هم دارد، می گوید ما چرا باید عقب مانده تر باشیم .

به قول شاعر:‌

سخن درست بگویم نمی توانم دید که می خورند حریفان و من نظاره کنم.

دنیا این طور چهار اسبه بطرف استقلال سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و عزت و شوکت و حرمت و آزادی می رود و ما همچنان نظاره گری خواب آلوده باشیم، یا از دور تماشا کنیم و خمیازه بکشیم؟نسل قدیم این چیزها را نمی فهمیدند و درک نمی کردند نسل جدید حق دارد بپرسد چرا ژاپن بت پرست و ایران مسلمان که در یکسال و در یک زمان بفکر افتادند که تمدن و صنعت جدید را اقتباس کنند ولی ژاپن رسید به آنجا که با خود غرب رقابت می کند و ایران دراین حد است که می بینیم؟!

پروژه اختلالات رفتاری در کودکان و نوجوانان همراه با آزمون وپاسخنامه و نمودارهای رسم شده


این پروژه از مطالب خیلی خوبی استفاده شده که در قالب word در 40 صفحه و قابل ویرایش بوده که همراه با آزمون راتر و پاسخنامه و نمودارهای رسم شده برای مدارس دبیرستان می باشد جهت مشاهده قسمتی این پروژه به قسمت توضیحات مراجعه فرمائید
دسته بندی روانشناسی
بازدید ها 1
فرمت فایل docx
حجم فایل 549 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
پروژه اختلالات رفتاری در کودکان و نوجوانان همراه با آزمون وپاسخنامه و نمودارهای رسم شده

فروشنده فایل

کد کاربری 448
کاربر

چکیـده

در این پژوهش ابتدا به نوعی اختلال رفتاری کودکان و نوجوانان به نام میزان منبع کنترل درونی و بیرونی پرداخته می شود که چون آمار قابل توجهی از کودکان و نوجوانان مبتلا به این اختلال روان شناختی، توانایی کنترل رفتارهای خود در محیط های سازمان یافته ای چون مدرسه را ندارند و این اختلال روز به روز افزایش یافته و به دلایل عدیده ای باعث کاهش فرآیند یاددهی و یادگیری در کلاس درس می شود، لذا از اهمیت ویژه ای جهت بررسی و اقدام، برخوردار است. که متأسفانه بعضی از اولیاء آموزش و پرورش که به غیر از انگیزه های آموزشی در گود آموزش و پرورش قرار گرفته اند در این زمینه نه تنها تلاشی ندارند بلکه اگر کسانی بنا به ضرورتِ کار عملی ناگزیر باشند به ادارات آموزش و پرورش مراجعه کنند، با استقبال خیلی خوب و دلگرم کننده ای روبرو نمی شوند که در این خصوص در قسمت محدودیتهای تحقیق اشاره ای خواهد شد.

در این تحقیق با استفاده از فرمول و جدول (T-Test) در مقایسه ای که نمرات پسران بین سال 85 و 86 انجام گردید Sig به دست آمده 194/0 می باشد که مشخص گردید نکات معنی دار نمی باشد.

ـ در مقایسه ای که بین نمرات کسب شده ی دختران و پسران سال 86 انجام شد Sig به دست آمده 516/0 می باشد که نشان می دهد تفاوت معنادار نیست.

ـ در مقایسه ی نمرات دختران و پسران در سال 85 Sig به دست آمده 1333/0 چون از 05/0= آلفا که 05/0 است بزرگتر است تفاوت معنادار است.

امید است در آینده علت معنادار بودن این قسمت توسط محققین مشخص و اعلام گردد.


مقـدمه

موضوع تحقیق: بررسی و مقایسه میزان منبع کنترل درونی و بیرونی در سال تحصیلی 85 و 86 دانش آموزان دبیرستانی شهرستان چناران با اجرای آزمون و تست راتر می باشد.

این موضوع به لحاظ این که تاکنون در مراکز آموزشی کمتر مورد توجه قرار گرفته دارای ویژگی های خاصی می باشد که یکی از این ویژگی ها در مدارس، جالب بودن نتیجه اجرای تست راتر برای دست اندرکاران آموزشی می باشد که در فرایند تعلیم و تربیت خیلی مؤثر می باشد و لازم است آموزش و پرورش به عنوان متولی این امر در جهت بسط و گسترش و کمک به مراکز تحقیقاتی همت بیشتری از خود نشان داده و در جهت شفاف نمودن توانمندی های بالقوه معلمان و دانش آموزان قدم های بلندتری بردارد.

بی شک در دنیای کنونی با فراهم بودن امکانات سمعی و بصری، محققین و پژوهشگران و حتی اولیاء دانش آموزان درخواهند یافت که چه تفاوت فاحشی بین آموزش و پرورش کشور ما و کشورهای پیشرفته وجود دارد. و لازم است مسئولین آموزش و پرورش از روزمرّگی درآمده و افقهای دورتری را رصد نموده و زمینه ی ایجاد انگیزش در معلمان جهت ورود به دنیای جدید تعلیم و تربیت فراهم نمایند.

بیان مسئله

از آن جائی که عوامل مختلفی در جریان یادگیری دخیل می باشند لازم است در حوزه ی آموزش و پرورش در جهت شناسایی آنها توسط اساتید فن اقدام و نسبت به رفع یا کاهش عوارض آن تلاش نمود.

آزمون یا تست استاندارد راتر در حال حاضر جزء آزمون هایی است که غیر از متخصصین علم روانشناسی و کارشناسان این امر کمتر با آن آشنایی دارند به همین خاطر در مراحل مختلف تحقیق می بایستی نسبت به کاربرد آن در حوزه ی تعلیم و تربیت برای افراد متعددی توضیح داده و آنها را توجیه نمود. لذا در این خصوص نیاز به آگاه سازی مجموعه ی عواملی که در جریان اجرا با آنها سروکار داریم می باشد. از مهمترین عوامل مؤثر در یادگیری، اختلالات ناشناخته ای است که در دانش آموزان مشاهده می شود و تأثیر زیادی در افت آموزشی و تحصیلی آنها دارد.

در این تحقیق یکی از اختلالات غیرمحسوس که تأثیر زیادی در افزایش و کاهش منبع کنترل درونی و بیرونی دارد و در حالت طبیعی و عادی قابل مشاهده نیست و فقط از طریق تست و آزمون قابل مشاهده است می پردازیم.

آزمون با تست استاندارد راتر در این پژوهش به کار گرفته شده و در بین 15 دانش آموز دختر دبیرستان شاهد کوثر و 15 دانش آموز پسر سال اول دبیرستان شهید مطهری شهرستان چناران در سال تحصیلی 86 ـ 85 اجرا گردید. بعد از یک سال در سال تحصیلی 87 ـ 86 همان آزمون در بین دانش آموزان ذکر شده مجدداً تکرار گردید.

نتایج به دست آمده قابل توجه و دارای تغییرات معنی داری می باشد. این عملیات در چهار نمودار مقایسه ای میزان افزایش یا کاهش منبع کنترل درونی و بیرونی هر یک از دانش آموزان در صفحات 18 و 19 و 20 و 21 به تصویر کشیده شده است که با یک نگاه می توان تغییرات ذکر شده را مشاهده نمود و نسبت به موارد مورد نظر تجزیه و تحلیل کرد.

ابزار به کار گرفته شده در این تحقیق تست استاندارد راتر می باشد که دستورالعمل و نمونه ی آزمون آن در صفحه ی 30 و 29 آورده شده است.

پایان نامه بررسی اختلالات وسواس فکری و عملی در کودکان ونوجوانان


این پایان نامه از مطالب خیلی خوبی استفاده شده که در قالب word در 53 صفحه و قابل ویرایش بوده که طبق فرمت دانشگاهی تنظیم شده است جهت مشاهده فهرست این پایان نامه به قسمت توضیحات مراجعه فرمائید
دسته بندی روانشناسی
بازدید ها 2
فرمت فایل pdf
حجم فایل 165 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 53
پایان نامه بررسی اختلالات وسواس فکری و عملی در کودکان ونوجوانان

فروشنده فایل

کد کاربری 448
کاربر

فهرست مطالب

مقدمه

بیان مساله:

وسواس فکری – عملی چیست ؟

وسواس فکری چیست ؟

وسواس عملی چیست ؟

برخی وسواس های فکری – عملی متداول

علل بیماری وسواس فکری – عملی

سایر بیماریهای مرتبط با وسواس فکری – عملی

تحقیق :

فصل اول: معرفی اختلال وسواس فکری - عملی در جامعه

معرفی وسواس های فکری – عملی

چه چیزهایی وسواس های فکری با ابعاد بالینی را از افکار تکراری بی ضرر متمایز می کند ؟

وسواس های فکری و زمینه اجتماعی

اضطراب ، افسردگی و وسواس ها

آسیب پذیری در برابر اختلال وسواس فکری – عملی

نظریه های اختلال وسواس فکری – عملی

درمان اختلال وسواس فکری – عملی

نشانه ای اصلی اختلال وسواس فکری – عملی

نشانه های همراه اختلال وسواس فکری- عملی

فصل دوم : معرفی اختلال وسواس فکری - عملی در کودکان و نوجوانان

اختلال وسواس فکری عملی در کودکان و نوجوانان

سبب شناسی وسواس در کودکان

علائم و نشانگان اختلال وسواس فکری عملی در کودکان

تشخیص اختلال وسواس فکری عملی در کودکان و نوجوانان

روش های درمان اختلال وسواس فکری و عملی در کودکان ونوجوانان

کمک های والدین و اعضای خانواده

فصل سوم : علت ایجاد اختلال وسواس فکری و عملی

علت اختلال وسواس فکری و عملی

الف ) نظریه روان کاوی

ب ) نظریه های رفتاری و شناختی

چگونه می توانیم افکار وسواسی را توجیه کنیم

عوامل بیولوژیکی

فصل چهارم : درمان اختلال وسواس فکری و عملی

در مان هایی برای اختلال وسواس فکری عملی

الف ) درمان روان کاوی

ب) رفتار درمانی

ج) دارو درمانی

معرفی یکی از راه های درمان ، دارویی

پیشنهاد هایی برای جلوگیری از وسواس فکری و عملی

منابع